lang topic, even alles uit m'n systeem wij zijn inmiddels een driekwart jaar bezig zwanger te worden, daarvoor zijn we al begonnen met een adoptieprocedure. dat het wat langer kan duren, dat weet je, maar je verwacht om een onzinnige reden toch altijd dat het bij jou wel in de eerste maand raak is 16 maart gaan we naar de gyn (in de familie komen meer problemen voor mbt zwanger worden, dus wij konden eerder doorgestuurd worden), dus dat wachten we af, maar natúúrlijk probeer je die afspraak met een vrolijk bericht weer af te mogen zeggen. december en januari waren al 2 maanden van gemengde gevoelens. eerst werd de zus van mijn man zwanger, terwijl die een kindje op z'n vroegst gepland hadden in oktober volgend jaar. Hartstikke fijn natuurlijk, maar ik had er nooit op gerekend dat ze mij wel eens 'voor' kon zijn, dus dat was even slikken. Vervolgens werd mijn nichtje zwanger van de tweede en ze is uitgerekend exact een jaar na haar eerste. ze dat dat je de eerste 9 maanden na de bevalling niet zwanger kon worden, omdat je nog moest ontzwangeren (hele lieve meid, niet de snuggerste en sommige mensen praten dan graag op haar in ). wederom heel fijn en mijn nichtje is er super blij mee, maar weer even slikken. toen kwam de vriendin van mijn broer: ook zwanger! zij is veel en veel te zwaar, sport nooit, rookt een pakje per dag en vitamines komen niet voor in haar woordenboek. daarbij wilde ze nooit kinderen, totdat mijn broer voorzichtig aangaf dat dit voor hem toch wel iets was dat hij niet wilde missen in zijn leven. ze kan op kraamvisite bij anderen niet eens interesse wekken voor de kleine. die deed echt pijn. wij dachten, als moeder natuur het ook zou willen, dat wij onze beide ouders als eerste opa's en oma's zouden maken, dat is nu aan beide kanten niet meer het geval en gezien het feit dat wij een hele kleine familie hebben, zijn wij zelfs de hekkensluiter. (ben er van overtuigd dat het bij mijn broer en zijn vriendin allemaal prima in orde komt hoor, zij is alleen minder een mamma-mamma (als je begrijpt wat ik bedoel) dan de meeste mensen, mijn broer wordt waarschijnlijk ook fulltime huispappa en die kan niet wachten ) daar hebben we even lekker om gejankt, allerlei cadeaus voor de gelukkigen gekocht en vrolijk op visite gegaan. wij gingen met goede moed ronde 9 in. En je lijf kan je voor de gek houden, je doet er zelf net zo hard aan mee, maar deze maand voelde écht anders! we hadden goede hoop. mijn eisprong voor het eerst in mijn leven gevoeld en de hele maand gewoon fijne sex gehad, niks gedwongen. geen zin? dan niet, morgen is er weer een dag. eergisteren kreeg ik al enorme buikpijn en dacht al dat we weer pech hadden, vanochtend is het vermoeden weer iets meer bevestigd en ik wacht nu op de nooooooooit heb ik een krote cyclus, wat soms toch echt prettig akn zijn en als je em niet wilt wordt een week vroegtijdig je hoop de grond in geboort! en mijn cyclus? hoe die die volgende maand moet inschatten?! ehhh, niet? haha ik heb er echt even de 'p' in. normaal tik ik over m'n p-dagenn niets op het forum. je weet van elkaar hoe het is en dat cliché boek wordt dan weer opengetroken vandaag moet ik het even kwijt. ik weet het, zo lang zijn we nog niet bezig, onze tijd komt nog wel, je moet er niet teveel mee bezig zijn, etc. etc. etc. (zal ik 't topic 'clichés' even copy-pasten?! ) MAAR TOCH......! snap je? (natuurlijk, iedereen zit in het zelfde schuitje haha) zo, en dat moest ik even kwijt. voel me er meteen al wat beter door over een half uurtje aan het werk en dan lekker met andere dingen bezig zijn. morgen ruimen we ons balkon en dakterras (jaja, wat een luxe als je midden in de stad woont op een bovenverdieping) en gaan we alvast voorjaarsbloemetjes neerzetten! als je daard an niet vrolijk van wordt...... liefs een depri vrouwtje dat zichzelf vrolijk heeft weten typen haha
tik lekker van je af meid daar is het forum voor toch,...en tja onbegrijpelijk is het ook niet dus bij deze....
Helemaal mee eens, gewoon lekker van je afschrijven! Ik kan het me wel voorstellen hoor...tenminste....ik bedoel wij zijn echt nog maar net bezig...ronde 1. maar ik was nu al een beetje sneu omdat ik dacht dat ik ongi ging worden....wat nog niet zeker is trouwens...dus schaam me wel een beetje dat ik zeg dat ik me voor kan stelen hoe het voelt....maar ik bedoel het dan op het gebied van graag willen en niet lukken... Wat ik denk te begrijpen (kan ik misschien dan beter zeggen) is hoe frustrerend het is als iedereen om je heen zwanger wordt, bij t minste ofe geringste, zo lijkt het...terwijl jullie zo graag willen en het niet lukt. Elke keer weer ongi worden...wat dus niet zwanger zijn aangeeft... Bij ons zijn ook heel veel mensen zwanger en vaak al in ronde 1 of twee...en ik had nu dus al het gevoel dat het niet gelukt was. Onbewust hoop je toch dat het direct of op zn minst na ronde 3 gaat lukken..hihi. Nou ja, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, qua begrijpen wat jij voelt... Mmm zat toch anders in mn hoofd dan hoe ik het nu hier schrijf. Ik wens jullie in ieder geval heeel veel sterkte en geluk toe en dat het wel "snel"raak mag zijn!
Ik kan me wel voorstellen dat je even moet slikken als jullie voor je gevoel al een hele tijd bezig zijn, het niet wil lukken en dan mensen in je naaste omgeving ineens allemaal zwanger lijken te zijn, terwijl sommigen niet die vurige wens hadden die jullie hebben. Moeilijk hoor. Het is maar goed dat dit forum bestaat zodat je alles een beetje van je af hebt kunnen schrijven. Ik hoop dat je niet de moed laat zakken, want ook jullie tijd komt! Liefs Marie
Ik wilde zo goed als hetzelfde typen . Ik wilde je via deze weg heel veel sterkte wensen, ik geloof ook zeker wel dat jullie tijd oo zal komen, alhoewel ik me kan voorstellen dat je daar nou niet echt op zit te wachten om dat te horen. Ik hoop in ieder geval dat het snel raak voor je is, ik gun het je uit de grond van mijn hart. Liefs, Fem
ik snap het helemaal hoor mili hihi en je moet maar zo denken, over al staan gemiddelden voor, dus als wij er gemiddeld 'langer' over doen, moeten anderen er gemiddeld weer 'korter' over doen! dus misschien zijn jullie onze tegepolen daar wel in en ben je in no time zwanger! zo, en als dat niet creatief gedacht is haha
ben ook blij met het forum. je ziet dat je niet alleen bent als het wat langer duurt en dat het dus eigenlijk heel normaal is, zet je met beide ebnen op de grond en de wonder-verhalen die je dan af en toe leest geven weer moed! en af en toe even lekker van je af kunnen 'zeuren' is ook lekker hihi @fem: jawel hoor, dat vind ik nog steeds fijn om te horen, ook als is het een uit de top drie cliche's zolang iedereen met elkaar de moed er in houd dan moet het toch echt voor iedereen! een keer goed gaan komen, ja toch!? iets anders is er gewoon niet
Nou, inderdaad, we zijn hier allemaal om zwanger te worden en te zijn, maareh... ik vind dat we elkaar allemaal toch ook wel een beetje kunnen steunen hoor!
Ik weet perfect wat je bedoelt, enkele maanden geleden kwam mijn schoonzusje ook vertellen dat ze zwanger was, en hoe blij ik ook ben voor haar, toch was er even die steek van jaloezie... waarom zij en ik niet? Ook op mijn werk komen de babies precies uit de lucht vallen, om de haverklap zijn ze zwanger... Als je dan zelf al een jaar bezig bent is het af en toe toch zwaar. Maar goed, elke maand opnieuw raap je jezelf terug bijeen en herbegin je in de hoop dat het deze keer wel een keer onze beurt is!
ook ik lef met je mee. ook ik heb de afgelopen 2 weken 3 keer moeten horen dat er vriendinnen enzo zwanger zijn. echt heel vervelned als je zelf al de 8e ronde ingaat. ik ben net ongi geworden dus voel me op dit momemt zeer kl*te. hele dikke knuffel vanuit hier kuzz
wel fijn dat je hier je ei even kwijt kan gisteren nog even lekker bij een vriendin geweest met mijn beste vriendin en ik heb van binnen dubbel gelegen om de clichés (het topci cliché passeerde compleet de revu haha) die weer boven kwamen en alle goed bedoelde adviezen. de buikpijn houd aan en volgens mij heb ik een ietsiepietse roze ontdekt. als het vandaag door zet zit ik op een cyslus van 27 dagen, normaal 31 tot 37, dus de verwarring de verwarring is compleet mss is dát nog wel frustrerender dan niet zwanger worden, als je niet meer goed weet waar je vanuit kunt gaan. ons liefdesleven is gelukkig op dit moment continue regelmatig en we laten het hele idee van ovulatie en 'goede' dagen steeds meer los, we zitten er toch altijd in de buurt vandaag een heeeeeeeeerlijk luie dag en ik ga me eens lekker uitleven op anno 1503
Hey meid, Aan je laatste bericht te zien gaat het alweer wat beter met je, gelukkig maar. Bij mij is ook IEDEREEN zwanger (nouja, heel veel vrouwen dan ), en ik denk gewoon zo: Dadelijk ben ik helemaal alleen en in mijn upje zwanger en niet met honderden tegerlijkertijd (tja, ik moet toch wát denken? ). Have fun vandaag!
haha gelijk heb je fem! valt me nu trouwens pas op, maar meid wat heb jij een lange cyslus! wat een geduld. ach, onze tijd komt nog wel, en als ik het een beetje time kan ik straks vast vanalles van mijn schoonzussen overnemen! je moet inderdaad toch ergens het positieve in zien haha
LOL, ja dat zeg ik ook tegen iedereen: "Goed bewaren he? " hahahahaha. En geduld.... pfftttt... het is een schone zaak zeggen ze, maareh, ik heb normaliter helemaal GEEN geduld, en tot op heden blijf ik er redelijk relaxed onder, met af en toe een uitschieter dat ik het ff niet meer zie zitten. Maarja, meer dan wachten kan ik toch niet doen! Ja toch!
gelijk heb je hoor! en die uitschieters die zijn heel normaal, ook zonder kinderwensen heb je uitschieters in je huneur tenslotte goed bewaren haha, jij koestert je eitje echt hihi een goed begin is het halve werk? haastige spoed is zelden goed?
Ja, ik laat mij ei lekker warm worden en dan schieten we lekker raak , ghehehehehehehe. Ik weet niet of ik een ei gehad heb, en hey, voor mij is het pas de eerste ronde, wel een hele lange ronde... maargoed....
hoe langer het wachten, hoe mooier het resultaat joh! gaat helemaal goed komen! en misschien laat jij je pendel meteen uitkomen
Hihi, zou mooi zijn he? Als ik mijn pendel zie denk ik: Nou, laat die maar komen, kunnen we klussen en raak schieten in maart... . mannetje zei al: Als je ongesteld bent geweest "pak" ik je elke dag, schiet ik niet meer mis , omg, wat moet ik daar nou weer van denken? Hahahaha
haha sja, mannuh?! die van mij was ook zo opgelucht dat het niets in z'n zwemmertjes zat. duurde 5 minuten voordat ie zich omdraaide en zei: maar voor jou is dat misschien ook weer niet leuk.... ze kunnen soms zo schattig zijn