hoi, Heel vervelend allemaal! Zelf zit ik er ook middenin.. Ik kreeg bij 7 weken bloedverlies. Ben toen 22 sept naar de VK geweest. Op de echo was niets te zien, mijn baarmoeder was leeg. Mijn ene eierstok was vergroot, daarom verdenking EUG. Toen naar de gynaecoloog, die constateerde een miskraam van een EUG. Er zat namelijk veel bloed in mn buikholte. Wel moest ik wekelijks lab laten prikken op hcg, dit had moeten dalen. Echter steeg dit alleen bij mij. Blijkbaar zit er toch nog iets te groeien in mn buik. Maar het is niet goed, dan zou ik nu 10 weken zwanger zijn en dan moet er iets te zien zijn met de echo. Gisteren opnieuw bloedonderzoek, weer gestegen hcg. Nu moet ik morgen naar de poli voor een Methorexaatinjectie. een soort chemo om de celdeling te remmen. Vind het best heel moeilijk. Heb het gevoel dat ik een abortus ga plegen, maar het is geen kindje. Nooit geweest dus. Voel me erg voor de gek gehouden door mn lichaam.. Maar goed, ik hoop dat het helpt en dat het vloeien dan ook stopt. Ben benieuwt hoe ik zal reageren op de injectie. Jammer dat we dan 3 maanden anticonceptie moeten gebruiken. Het liefste was ik meteen maar weer zwanger! Heel veel sterkte iig!
Beste Flos, heel veel sterkte morgen, ik voel met je mee.Hopelijk is alles snel achter de rug... Laat even weten hoe het morgen afloopt. Ik ben gisteren niet teruggebeld, heb om half vijf nog zelf gebeld maar ze waren al naar huis :x Vanochtend dus weer zelf gebeld, ze gingen een notitie in zijn postvakje leggen. Ik voel me sterk in de maling genomen, ze kunnen het toch niet maken, je wacht al zo lang! Inmiddels voel ik al duidelijk iets aan de rechterkant, bij het persen en plassen. Vorige week was ik nog een spoedgeval en nu zijn ze te beroerd om je terug te bellen. K#t ziekenhuis. Ik heb het helemaal gehad :x
Nee, niet echt dichtbij. Zou dat een optie zijn, zelf even langs gaan? Ik vrees dat ik dan toch geen dokter te spreken krijg:x
Toch de stoute schoenen aangetrokken en naar het ziekenhuis gereden. Hcg is gestegen dus we beginnen weer van vooraf aan. Weer bloed geprikt en word vanoavond hopelijk gebeld. Ik heb haar gesmeekt om een snelle oplossing, wat kunnen die dokters toch harteloos zijn. Ik ben al 2 weken bezig en ze willen nog langer wachten :x
@Kajah Wat slecht van het ziekenhuis! Vreemd dat het toch weer gestegen is nadat het daalde, maar laat je idd niet afschepen. Nog geen buikpijn o.i.d. trouwens?
Nee, nog geen buikpijn, zaterdag wel heel erg maar dat was na een half uur over. Ik laat me inderdaad niet meer afschepen, klinkt hard, maar ik heb daar allang afscheid van genomen. Het is zo snel gegaan, ik heb me maar 2 dagen echt zwanger gevoeld. Ik vind het echt schandalig, ben een eerlijk iemand maar zo te zien moet je tegenwoordig gaan liegen om geholpen te worden. Ik heb aangegeven dat ik het echt voel aan de rechterkant, ze wachten zo te zien liever totdat je eileider knapt :x
Meid, wat balen en wat een rare reactie van het ziekenhuis! Stijgend HCG in dit geval is gewoon niet goed! Heb je nog weer een echo gehad in het ziekenhuis vandaag? Zou als ik jou was niet veel langer meer willen wachten, desnoods maar 'liegen', soms schijnt dat in de zorg helaas nodig te zijn....... Sterkte meid!
Meiden, morgen krijg ik een MTX injectie, wel jammer dat ik daar bijna om moest smeken. Ik hoop dat ik er nog op tijd bij ben en dat het gaat werken
Fijn dat ze eindelijk eens actie ondernemen, wel een beetje jammer dat ze er zo moeilijk over doen Hoe is het gegaan vandaag?
Het is goed gegaan hoor. Na 10 minuten gesprek kreeg ik een spuitje in me bil. Zaterdag en dinsdag nog bloed prikken en woensdag heb ik weer een afspraak. Dan gaan ze kijken hoe het Hcg daalt. Van de prik heb ik alleen een vreemde smaak in mijn mond gekregen voor de rest merk je daar nog weinig van. En de dokter heet zijn excuses aangeboden, hij wist niet dat hij mij moest bellen Het was wel even zwaar in de wachtkamer, overal zwangere vrouwen om je heen en een stel die samen hun eerste echo foto's bekijkt Flos, hoe ging het bij jou?
Hier ook een bbz... Ik ben gisteren thuisgekomen uit het ziekenhuis. Toch vreemd dat er niet eerder gereageerd wordt door artsen. Ik had een acute eug... Heel heftig allemaal. Ben in shock geraakt en ben eigenlijk vooral blij dat ik er nog ben. Het was bijna te laat... Er is wel een eileider verwijderd tijdens de spoedoperatie. Weet iemand hoe het zit met opnieuw zwanger raken? Mag dat gelijk weer? Ze hebben me hier niets over verteld. En hoe lang duurt het voordat mijn lijf weer een beetje 'normaal' aanvoelt? Mijn buik is helemaal opgezet en ik heb het idee dat ik vol lucht zit. Is dat normaal? Liefs, Lobke
@Lobke Wat vervelend dat je zoiets hebt meegemaakt, heel heftig. Dat lucht blijft er nog wel even in zitten. Ik had pas na 2 weken ongeveer het idee dat m'n buik weer een beetje normaal was. Over het zwanger worden, mij werd verteld dat ze liever hebben dat je één menstruatie afwacht maar het hoefde niet persé. Ik ben dan ook gelijk weer zwanger geraakt. Ik heb wel een eileiderbesparende operatie gehad dus weet niet of dat verschil maakt voor het wel/niet gelijk weer zwanger mogen worden. Anders gewoon even het ziekenhuis bellen. Heel veel sterkte. Hopelijk kun je het een plekje geven.