Don't want to burst your bubble.... De kans dat je nu al zwanger bent (in de 2e ronde) is vrij klein... De stellen die binnen 6 maanden zwanger zijn, die zijn echt heel erg vruchtbaar. Het is normaal dat een stel tussen 6 en 12 maanden bezig is om zwanger te worden, 80% is dan ook binnen een jaar zwanger. Je bent nu bijna 2 maanden van de pil af, maar ontpillen kan ook wel 6-12 maanden in beslag nemen.. Ik was zelf na het stoppen met de pil ook redelijk regelmatig, tot aan ronde 5 geen einde kwam... Van 2 dagen overtijd naar 2 weken overtijd, naar een maand overtijd! En om de zoveel dagen weer een test doen, maar allemaal negatief. Dag 58 ben ik bij de HA geweest, was toen precies een half jaar gestopt met de pil, en kreeg te horen dat het heel normaal was dat je wel es een cyclus overslaat. Kan ook te maken hebben met allerlei andere dingen, zoals veel stress, erge gewichtsschommelingen etc. 4 dagen later werd ik ongi. Toen ben ik die Etos multivitamines gaan slikken, 2 keer een cyclus van 30 dagen, toen een ronde niet, en toen duurde het 85 dagen... Dus ineens 55 dagen overtijd! My point is, je weet de lengte van 1 ronde na het stoppen met de pil, dus daar kun je nog niet vanuit gaan als zijnde je normale cycluslengte. Tuurlijk is het hele zwanger-worden-gebeuren spannend, en vooral als je net bezig bent, maar probeer wel met beide voetjes op de grond te blijven. Er zijn hier al zoveel verhalen voorbij gekomen van meiden die dachten dat ze zwanger waren omdat ze 2/3/4/5 dagen overtijd waren en net gestopt waren met de pil, en dan vervolgens zo'n enorme teleurstelling over zich heen kregen als ze dan ongi werden.. Hoop dat je snel posi nieuws hebt!
Ik weet het ik weet het!! Ik blijf ook wel met beide benen op de grond staan, alleen dat neemt niet weg dat het elke keer weer spannend is.. Want er zijn ook gevallen die door de pil heen zwanger worden, of gelijk na ronde 1.. Nu ga ik er niet vanuit dat dat bij mij ook wel eens zou kunnen zijn, maar het hoeft niet altijd te betekenen dat je een half jaar tot een jaar bezig bent om zwanger te worden.. Niemand kan zeggen hoe lang het gaat duren, of het langer duurt dan een half jaar of juist korter.. daarom is het elke keer ook zo verdomde spannend, juist omdat je niks weet!
Hahaha, ja, dat klopt helemaal! Wij zijn inmiddels al ruim 13 maanden bezig, maar toch heb ik elke keer nog wat van die spanning.. Al zou het hier waarschijnlijk ook komen omdat ik toch nog een beetje hoop heb dat het raak is voor we de 'echte' onderzoeken gaan krijgen in de MMM... Hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt, en het zou natuurlijk helemaal tof zijn als je over een paar dagen een posi test hebt!
Ik ben net ongesteld geworden.. Wel netjess mijn cyclus tot nu toe.. zit nu op 29 dagen.. Vorige maand 27 dagen,..
Om je NOD uit te rekenen, tel je dan eigenlijk je eerste dag van je menstruatie mee? Ik ben dus vandaag (net pas) ongesteld geworden, tel ik dan vandaag als dag 1, morgen dag 2 enz??
Zo tel ik toch, ja. Maar las hier onlangs in een topic dat als je in de namiddag of 's avonds ongesteld wordt, dat je die dag niet moet tellen en de volgende is dag 1. Maar dat vind ik persoonlijk veel te moeilijk! Ik krijg trouwens ook altijd mijn regels 's avonds en mijn eisprong voel ik ook 's avonds.
Ik tel gewoon vandaag als dag 1 Die ene dag maakt dan ook niet uit vind ik Ik zit te denken om toch maar aan de ovu testen te gaan.. Wanneer moet ik daar eigenlijk mee beginnen??