wij zoeken een nieuw baasje voor onze lieve, maar erg dominante jack russell... na enkele keren een poging tot bijten te hebben gedaan, vertrouwen wij onze reu niet meer in de buurt van de kids.. ECHT VERSCHRIKKELIJK vind ik het, maar we moeten helder denken, en kiezen voor de veiligheid in huis.. hij is gechipt, geënt, ontwormd en gecastreerd. geboren in december 2007. wij wonen in drenthe. liefst op zeer korte termijn halen, het is al moeilijk genoeg.. wij denken dat hij prima past in een gezin zonder kinderen, of oudere kinderen, waarvan de baasjes allemaal erg consequent zijn. hij kan gerust samen met andere honden, misschien is het zelfs wel beter.. het is verder gewoon een geweldige hond, erg lief, wil goed luisteren, maar gewoon erg dominant. daarom iemand gezocht die weet waar hij of zij het over heeft! serieuze interesse? graag reactie via pb! ZOUDEN DE MENSEN MET COMMENTAAR ZICH AUB NIET TE VEEL ER MEE WILLEN BEMOEIEN, WE VINDEN HET AL MOEILIJK GENOEG. HET IS NIET ZO'N GEVALLETJE VAN 'ACH IK VIND M NIET MEER LEUK, WE DOEN HEM MAAR WEG' HET GAAT ONS ERG MOEILIJK AF, WE HEBBEN ER EEN ERG TROUWE HOND AAN GEHAD! daarom ook deze oproep, we plaatsen hem liever niet in een asiel, als hij dan niet geplaatst word, maken ze hem af, en dat is niet onze bedoeling, hij verdient een goed leven, maar dat kan helaas niet bij ons...
Bij veel asiels hebben ze voortaan mappen liggen met honden die niet in het asiel zitten, maar die wel voor plaatsing beschikbaar zijn. misschien een optie?
Ik heb geen oordeel, maar wel een vraag. Heb je al bij een gedragstherapeut geïnformeerd of er nog iets aan zijn gedrag veranderd kan worden?
das een nadeel van jackies, het zijn en blijven terriers. ik zou ook even de ras vereniging proberen en hang anders briefje met foto op op kynelogen clubs (kc assen bv)
Goede tip! Wij hebben dit namelijk ook gehad met onze zoon en hond. En een gedragstherapheut heeft ons geholpen en het gaat nu heel goed tussen onze hond en zoon
Op een hondenforum (bv hondenpage.nl/com) komt je oproep beter tot zijn recht denk ik. Zijn hier toch weinig mensen zonder kinderen of deze hebben een kinderwens. Verder zou ik ook een gedragstherapeut raadplegen voordat je de hond wegdoet, dan heb je namelijk voor je gevoel alles gedaan en een bevestiging als het inderdaad de beste keuze is. Heel veel succes, het zal zeker niet makkelijk zijn.
Och meid, ik herken dit zo Om redenen hebben wij van de week onze hond naar het asiel gebracht en heb het er heel erg moeilijk mee Maar het goede nieuws, mijn hond is al geplaatst! Heel veel sterkte, het is niet niks!
Sterkte meid! Ik herken het, had het met onze poezen. Hopelijk vind je snel een lief baasje voor je hond
Als je hond trouwens bij een fokker vandaan komt (broodfokker uitgesloten) wil deze de hond vaak terug ipv dat ji jzelf herplaatst. Contact opnemen met de fokker kan ook een hoop doen hoor, die weten vaak wel adresjes. De rasvereniging kun je ook nog proberen.
Succes met het vinden van een nieuw baasje, ik weet hoe moeilijk het is om een hond weg te moeten doen omdat ie agressief richting kinderen wordt.. Wij hebben de onze 2 weken geleden naar 't asiel gebracht, maar hij is gelukkig al wel besproken zie ik net op de site!
Ja precies, dat staat bij ons zelfs in de koopovereenkomst, gewoon van de fokker uit. Zou eerst nog een gedragstherapeut inschakelen als je dat niet al gedaan hebt.
Saz667, Fijn dat jullie hondje ook een nieuw huisje heeft gevonden. Ik ben blij en verdrietig tegelijk.. Onze hond hebben we toch 6 jaar gehad, het is me zeker niet in de koude kleren gaan zitten, maar soms heb je echt geen keus meer!
Meestal denken mensen dat het zielig is voor de hond om hem weg te doen, maar vaak knapt de hond er erg van op. Soms is hij/zij gewoon niet meer zo op zijn plek in het huidige gezin. Wij hebben na heeeeeeeeeeeeeel lang (een jaar) denken ook uiteindelijk besloten om onze hond weg te doen. Hij is nu helemaal happy en is erg gelukkig op zijn nieuwe adres. We hebben nog regelmatig contact en krijgen regelmatig foto's. Hij had het goed bij ons, maar verdiende nóg beter. Hier gelukkig geen pogingen tot bijten, maar wel een wat gestresste hond en om ongelukken te voorkomen... Wat ik dus zeggen wil; Zo heel erg vreselijk is het niet voor de hond, om een nieuw baasje te krijgen. Ze wennen erg snel aan een nieuwe situatie. Voor ons als baasje is het vreselijk moeilijk en verdrietig, maar soms wel de beste optie. Veel sterkte en hopelijk vinden jullie snel een geschikt baasje. Groeten, Aleida
Bah wat naar voor jullie en de hond, hopelijk vinden je snel een geschikt huis voor hem. Enne de nl asiels laten niet zomaar honden inslapen.
Ik hoop dat je snel een goed nieuw huisje vind voor jullie hond! Maar ik zou wel zeggen, neem de tijd, en zoek rustig naar een goed nieuw baasje waar je zelf ook een heel goed gevoel bij heb!! Doe hem niet zomaar naar de 1e de beste, of hup naar het asiel... Want daar krijg je echt spijt van! Die paar weken kunnen er ook nog wel bij toch! En gewoon even goed uitkijken met de kinderen.... Wij hebben een advertentie geplaatst op MP, en er zijn een aantal mensen geweest, en elke keer hadden we twijfel. En toen kwamen er mensen en hadden we meteen een klik! We hebben haar zelf daar gebracht, en nu nog steeds contact!! Succes!
klopt hebben wij ook met een hond gehad, was de hond van mijn mans ex, het klikte gewoon niet met de andere honden en ik kon er ook niks mee (op trainingen en al geweest helaas) toen ik in het zh lag was een verpleegster weg van deze hond (had fotoalbum mee van vakantie) en ze zijn een keer bij ons geweest en toen we bij hun gingen kijken wilde de hond eigenlijk al niet meer mee. ze heeft nu geweldig, dat konden wij haar niet bieden
Wij hebben een chihuahua en die is ook vrij dominant. De kinderen moeten niet teveel in zijn buurt komen want dan laat hij zijn tanden zien en kan hij ook bijten. Wij respecteren dit en de kinderen ook,ze laten hem dus ook met rust. Is dit geen optie? Verder hoop ik dat je snel een baasje vind