Helaas een potjeskind!

Discussie in 'Voeding' gestart door appel4, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasper krijgt nu sinds 3 weken groente en ik vrees dat hij een potjesliefhebber is. Ik heb een aantal keer zelf verse groente gemaakt voor hem, maar hij wil het niet. Ik heb bloemkool en broccoli geprobeerd. Van de bloemkool heeft hij een beetje gegeten, maar het was waarschijnlijk nog niet fijn genoeg, hij moest kokhalzen. De broccoli wilde hij helemaal niet, maar ja, dat is misschien een smaak waar ze erg aan moeten wennen. Maar zelfs van de worteltjes die ik vers had gemaakt en met een staafmixer had gepureerd, heeft hij maar een aantal hapjes gegeten, dit terwijl het lekker zoet is (worteltjes uit potje vind hij heerlijk)
    De potjes vindt hij wel lekker.
    Zou hij heel erg moeten wennen aan een andere stuctuur van het voedsel als het zelf gemaakt is, want die potjes zijn natuurlijk zo fijn als ik weet niet wat. Ik hoop echt dat hij vers wil gaan eten, want dat is toch wel beter/gezonder denk ik en ook goedkoper. In die potjes zit ook vaak appelsap en dat vind ik toch niet altijd zo'n prettig idee.

Heeft iemand misschien tips voor me hoe ik hem aan de zelfgemaakte groente krijg. Hebben jullie kindjes dat ook gehad, dat ze liever potjes wilde?

Daarnaast probeer ik hem na het fruit wat water, thee of diksap te geven, maar hij wil dat ook niet echt, wat een eigenwijs mannetje he. Daarom geef ik hem nu nog een klein flesje melk na het fruit, is dat erg? Hij moet toch wat drinken na het fruit lijkt me.

Nou, alle tips en ervaringen zijn welkom :D

2. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik lees even mee want demi lust ook alleen maar potjes. brood gaat er goed in maar verse groente helemaal niet.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja, mijn zoon ging echt over hun nek van die potjes die helemaal fijngeprut waren zodat het meer een dikke vloeistof leek. Bij zijn zus heb ik het niet eens meer geprobeerd.

Wat ze lusten lijkt me ook een kwestie van wat je aanbied, hoe je het aanbied en wanneer.

Die van mij aten het beste als ze gewoon stukken kregen om vast te pakken. Van potjesprut werden ze misselijk.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian lust beiden.

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gewoon blijven aanbieden...
    waarschijnlijk heeft het te maken met dat de potjes wel heel erg fijn zijn natuurlijk, dus je zou kunnen proberen om er iets melk aan toe te voegen zodat je eigen versgemaakte warme hap ook wat "dunner" is....

en vergeet niet dat die potjes wel heel erg verschillen van vers eten...er zit weinig smaak aan in tegenstelling tot vers...

succes in ieder geval meid...

gr.smoekie

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het is denk ik ook niet zozeer dat hij geen vers lust. Ik denk dat dat wat Smoekie zegt wel klopt. Verse groente zijn veel sterker van smaak dan potjes. Een baby weet echt niet dat de worteltjes uit een potje en de worteltjes die je zelf maakt eigenlijk hetzeflde zijn.. ;)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou hem alleen vers blijven aanbieden. Hij gaat het vanzelf wel een keer eten en het is niet zo erg als hij er nu weinig van eet. Zo ga ik het straks ook aanpakken, ik wil geen kind dat alleen maar potjes lust ;).

En waarom moet hij wat drinken na fruit? Het is alleen nog maar bijvoeding, dus je laat nog geen melk weg toch?

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Mijn ventje vind het ook niks aan hoor, maar ik weiger potjes te geven!
    Dat is naar mijn idee echt niet lekker en ik ga zelf al kokhalsen als ik eraan denk...hihi.
    En let maar op: de aanhouder wint! ;)
    Gewoon volhouden...

9. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wij kopen gewoon geen potjes! Hoef ik ook niet te kiezen. Tot nu toe is witlof het enige dat Arend niet lekker vindt, dus is hij best een makkelijke eter.
    Na het fruit wil hij ook geen drinken meer, net als bij jou appel4. Dan drinkt hij wel een andere keer, denk ik dan maar.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Waarom meng je niet wat zelfgemaakte groentenhap door het potjesprutje?
    Hier eet ze voornamelijk zelf gemaakt, maar soms ook wel een potje. En vanmorgen had ik mango, maar de helft van de mango was verrot, dus ik had wat weinig, toen heb ik dat gewoon door zo'n klein fruitpotje gemengd.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Gewoon geen potjes geven...
    Als ik wel eens weg ben met Bram krijgt hij bij uitzondering een potje en ik merk dat hij dat heerlijk vindt.
    Toch geef ik thuis alleen maar vers, jammer voor hem, maar ik ben van mening dat hij daar maar gewoon aan moet wennen :D

Ik geef nooit drinken na het fruit, in fruit zit namelijk ook al veel vocht, dus het is niet echt nodig.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In fruit zit al zoveel vocht, daarna hoeft een kind echt niet te drinken!

13. Heb vanmiddag verse pompoen gemaakt en hij heeft er van gesmuld :D
    Maar het is wel vrij zoet, dus misschien niet zo raar dat hij het lekker vond, ze houden toch erg van zoete smaken in het begin. Misschien moet ik bij de andere groente een beetje pompoen doen. Ben in elk geval blij dat hij vandaag vers heeft gegeten.

14. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik ben begonnen met wortel en ja heel fijn in het begin, dat een paar dagen achter elkaar gegeven. toen bij elke groenten steeds een paar dagehn. brocoli en bloemkool zijn vrij bittere groentes. Dano wil nu nog steeds geen bloemkool puur maar wel weer als ik het meng met aardappel of wortel

Deel Deze Pagina