Hi, Mijn dochtertje is nu 7,5 mnd. Nu heb ik even een vraagje. Ze krijgt s middags een broodmaaltijd en dan daarna borstvoeding. Op de dagen dat ik werk krijgt ze dan een flesje. Ik kolf dan (MET HEEL VEEL MOEITE) 180 ml maar dat drinkt ze eigenlijk nooit op. En de laatste tijd drinkt ze maar heel weinig ervan. Hoeveel melk drinkt jullie kindje tijdens de broodmaaltijd? Verder ben ik heel benieuwd naar jullie schema, of dat een beetje overeen komt. Dit is iig de mijne; 07.00 borst 10.30 fruit + beetje roosvice 12.30 broodje + fles melk/borst 16.30 avondeten + beetje roosvice 18.30 borst en naar bed Ben benieuwd! Groetjes Redrose
Onze meid wil tijdens de boterham ook geen hele fles. Alleen slokjes tussendoor. Een uurtje later drinkt ze alsnog de rest van de fles leeg.
mijn kereltje drink tijdens zijn broodje eten ongeveer de helft van zijn fles op. Dus ongeveer 100 ml. Dacht in het begin dat dit ook veels te weinig was maar volgens het cb was het genoeg. Verder ziet ons schema er zo uit. 8.00 200ml fles 11.00 diksap plus koekje of soepstengel 13.00 broodje plus fles ongeveer 100 ml 15.00 fruit plus dikdap 17.30 groente hap plus danoontje 20.30 200 ml fles
Mijn dochter nam zelden meer dan 80-90cc afgekolfde melk per keer, zeker als ze ook al brood kreeg. Als je je zorgen maakt over haar melkinname of je productie, dan kun je misschien overwegen om bij de warme maaltijd ook borst aan te bieden, op momenten dat je bij haar bent. Ik zou gewoon kolven en niet persen tot je 180cc hebt, waarschijnlijk heeft ze bij die boterham aan minder ook al genoeg. Dat haalt voor jou ook de druk een beetje van de ketel.
Bij ons is het zo: 7.00 fles (200) 10.30 fruit 11.30 fles (150) 13.30 brood en diksap 15.30 fles 200 cc 17.00 groente 18.30 fles 200
Hi, Bedankt voor jullie reacties! Dirksmama; ik ga idd minder geven s middags. Ik kolf ongeveer 100 ml en daar doet ze het maar mee dan. Thanx. Verder lijken onze schema's aardig op elkaar. Ik dacht dat ik haar misschien teveel gaf maar t valt reuze mee dus. Ik moet pas over een paar weken naar cb. Altijd handig dat je dan hier je vragen kunt plaatsen.. Bedankt allemaal voor jullie reacties! RR