Ik hoop dat je vandaag "goed" nieuws hebt gekregen en dat jullie nu opgelucht adem kunnen halen. Mocht dit niet het geval zijn, heel veel sterkte! Dikke knuffel Daphne
Hallo allemaal, Heel erg bedankt voor de fijne reacties! Ik zal mijn verhaal even verder toelichten: Ons mannetje blijkt een groot gat in zijn hartje te hebben, en zijn aorta en longslagader zitten omgekeerd en paralel en komen beiden uit in dezelfde hartkamer. Er is gisteren een uitgebreidde echo gedaan door de gyn en de kindercardioloog(en). De afwijking is heftig/ernstig, maar wel operabel. Helaas zijn de uitlsagen die gister binnen zouden zijn van de vruchtwaterpunctie er nog niet. Er is namelijk iets mis gegaan met de test en het reslutaat was niet af te lezen. (dat zegt overigens verder niks over de uitslag of test op zich), de Gyn vertelde dat deze sneltest pas ongeveer een half jaar bestaat en dat dit bij zijn weten de eerste keer was dat het fout ging met testen. Gelukkig hoefde de punctie niet opnieuw, ze hadden nog wat vruchtwater bewaard en de test is opnieuw ingezet. Donderdagavond krijgen we daarvan de uitslagen (ik hoop tenminste dat het deze keer wel goed gaat). Wanneer die positef zijn, zetten we de zwangerschap zeker verder voort. Ook op internet heb ik heel veel positeve verhalen gelezen over kinderen, en zelfs volwassenen met ongeveer dezelfde aandoening die succesvol zijn geopereerd en een normaal leven leiden. Dat stemt in elk geval hoopvol. En hoop doet leven... Ik heb ook een site voor ons kereltje, en probeer daarop zijn verhaal bij te houden. Ik heb wel besloten de site te beveiligen met een wachtwoord, dus als je ons wilt volgen, dan stuur me maar een pb.
Jeetje meid, ik duim voor je! Vind het echt heel erg voor jullie, zo'n uitslag hoop je nooit natuurlijk! Houd moed... Heel veel sterkte... -x-
hai kiz, fijn dat de prognose wel vrij gunstig is, al zal het allemaal heel spannend blijven! toen mijn darryl* in het ziekenhuis lag, kreeg ik contact met ouders die dezelfde hartafwijking heeft als jullie kindje en hen kindje doet het goed. hij is nu meer malen geopereerd en is inmiddels drie jaar. sterkte hoor en hopelijk is de vruchtwateruitslag gewoon goed!
ik duim voor jullie dat de uitslag positief uitvalt en de zwangerschap voort kan zetten ! en dat het operatief allemaal goed te doen is! sterkte ! en dikke knufffffffffffffff
Kiz, wat schrikken dat het zo'n ernstige afwijking is. Maar tegelijkertijd ook een opluchting dat het operabel is. Dat is al een begin. Nu hopen dat de uitslag van de vruchtwaterpunctie ook goed is en dat jullie de zwangerschap kunnen voortzetten. Veel sterkte. Ik zal ook voor jullie duimen.
veel sterkte! en ik hoop voor jullie dat de uitslag donderdag positief is! Sterkte en ik duim voor jullie
Het chromosoombeeld van ons ventje is normaal! Eindelijk een positieve uitslag! Nu hopen dat de definitieve uitslag van de vruchtwaterpunctie ook ok is. Die volgt binnen 2 weken en volgens de kindercardioloog was de kans zeer klein dat daar iets uit komt. Als dat goed blijkt, kunnen we een keer opgelucht ademhalen, en ons op gaan maken voor de ongetwijfeld moeilijke start van ons ventje. Bedankt voor het duimen en medeleven!
hi linda wat super goed nieuws, ben zo blij voor jullie, nu maar hopen dat het echt definiteif is maar zoals de arts al zei dat de kans klein is dan komt alles weer goed op zijn pootjes terecht!
Dat is een opluchting zeg! Pffff heerlijk Hopelijk dat de operatie na de geboorte snel kan plaatsvinden en dat de uk snel opknapt!
M'n tante kreeg 20 jaar geleden een dochter die twee slagaders (hopelijk omschrijf ik het goed) verkeerd om had zitten. Degene met het zuurstofrijke bloed ging het hartje uit, en de andere, met zuurstofarm bloed ging het hart in, dat hoort dus net andersom te zitten. Ze is na drie dagen geƶpereerd, destijds nog een heel riskante operatie. Maar ze is nu een wolk van een meid, werkt gewoon, heeft een vriend, kan later gewoon ook kindjes krijgen (als het lukt) ze fietst en mankeert nooit wat. Ze moet nog wel tweejaarlijks eventjes een middagje naar het ziekenhuis voor controle, maar that's it! Zo zie je maar weer: ook al lijkt het eerst soms nog zo erg, het kan ook best goed komen. Nu zijn er natuurlijk heel veel verschillende gevallen, ieder heeft weer een ander verhaal, maar gelukkig zijn de artsen tegenwoordig zo kundig dat ze vaak goed kunnen helpen. Heel veel sterkte ermee hoor.