zwangerschapstest na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door geelbloempje, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoelang na een miskraam (15 wk) zou een zwangerschapstest weer negatief uitslaan? Het is nu 7,5 week geleden, vanmorgen heb ik een test gedaan die nog vaag positief uitslaat.
    Wanneer kan ik verwachten dat de hcg weer weg is?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het zou kunnen dat je test nog positief is van de miskraam, maar erg waarschijnlijk is het niet. Heb je na je miskraam een controle-echo gehad? Ben je tussendoor weer gewoon ongesteld geworden? En heb je enig idee wanneer je je eisprong hebt gehad?

Hoe dan ook, de énige manier om zeker te weten of het om een nieuwe zwangerschap gaat, is een echo. Spannend zeg.

Suus

3. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat het een zwangerschap is.. twijfelde even omdat mijn borsten erg zwangerig doen de laatste week. Maar sinds gisteren bloed ik dus hoop ik maar niet dat het zo is.. ik moet nu even naar de dokter voor mijn b12 injectie.. misschien dat ze het daar ook wel weten...

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als je niet zwanger bent, is het best wel raar dat je nog steeds positief test. Dan zou ik bij de HA echt even m'n beta-hcg laten prikken en volgende week nog eens.

Suus

5. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 geelbloempje, 5 apr 2011
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
    Ik ga over een paar dagen wel even weer testen. Anders even hcg testen bij de huisarts.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Goed idee. Zie je gelijk of het donkerder wordt of niet.

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik teste ruim 7 weken na mijn miskraam (12 weken) ook nog positief, heb wel een controle echo gehad en die was schoon. Dus blijkbaar was het toch nog van de miskraam.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het kan ook wel, maar het is echt vrij zeldzaam.

9. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Allereerst Geelbloempje, wat rot dat je een mk hebt gehad. Ik had een mk in december, na 7 weken, 5 dagen. Ongeveer 5,5 week daarna had ik mijn eerste menstruatie weer. Had enkele dagen voordat ik ongesteld werd nog positief getest en baalde dat ik niet direct na mijn mk was gaan testen. Heb namelijk een tijdje gehoopt dat het gelijk weer raak was :D
    Ik testte wel de dag voordat ik ongesteld werd negatief. Toen hoopte ik al dat mijn menstruatie gauw door zou zetten, zodat ik weer verder kon. Dat gebeurde gelukkig.

Toen ik 5 weken na de mk nog positief testte heb ik mijn vk gebeld. Ze zei dat na 6 weken ook nog wel hcg in je bloed kon zitten. 7,5 week erna is lang. Maar ik kan me voorstellen dat het kan gebeuren. Weet ook niet of het afhankelijk is van hoe lang je zwanger bent geweest. Begrijp ik dat je mk met 15 weken was? Vreselijk, dan ben je toch al aardig aan het idee gewend dat je een kindje krijgt.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt en dat wanneer het nu niet raak is je maar gauw ongesteld mag worden. Dan kan je tenminste weer lekker verder! Veel sterkte!

10. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Heb overigens 5 dagen na mk een echo gehad, daarop was alles schoon gelukkig.

11. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedacht me gister op weg naar de dokter dat ik de dag ervoor bij het begin van het bloeden tegen mijn man zei dat er waarschijnlijk nog wat achter zat.. nog wat hele kleine stolseltjes en baarmoederslijm.
    Bloed nu nog een beetje maar het is voornamelijk slijm.

Heb zojuist de test nog even weer gedaan en hij is nu negatief,dus de hcg zal er nu toch wel echt uit zijn.

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Da's goed nieuws, Geelbloempje. Kunnen jullie nu weer met een schone lei beginnen.

Suus

13. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel :D

14. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Verloskundige heeft mij verteld dat ik na 3-4 weken kon testen.
    Ik had miskraam bij 8 weken maar de groei was al gestopt bij 5 weken. Denk dat er wel verschil in zit met hoe lang je zwanger was.

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat hoeft niet eens, want de ene zwangerschap maakt meer hormonen aan dan de andere. Ik heb bijvoorbeeld langer rest-hcg gehad van een zwangerschap van 6 weken dan een zwangerschap van 9...

Suus

16. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Oh echt? Dat wist ik niet. Dus eigenlijk biedt alleen een echo dus zekerheid?

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als je niet ongesteld wordt en je test is positief: inderdaad.

Suus

18. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    mmm... dat maakt het voor mij wel weer lastig aangezien mijn ongesteldheid zeer zeldzaam is. Dus na 6 weken positief testen wil niet zeggen dat er ook echt sprake is van een nieuwe zwangerschap? Nouja, eerst maar is bijkomen van de miskraam, das ook nog geen week geleden...

19. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    daarom zet ik het ook hier neer. Ik vond het toen wel fijn om te weten dat je niet de enige bent die 7 weken na je miskraam nog steeds positief test.

20. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vond ik ook :)
    De gedachte begon al te spoken of het weer misgegaan zou kunnen zijn, dus dat is wel fijn om te horen ;)

Deel Deze Pagina