trein? gebruiken jullie die wel eens?

Discussion in 'De lounge' started by Iggylover, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wat vinden jullie van de trein? gebruiken jullie die regelmatig of iedere dag? :D
    stomme vraag misschien maar ik zat net te bedenken dat ik in mijn vrije tijd eigelijk alleen de auto pak en geen bus of trein of wat dan ook.... :oops:

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Nope, eigenlijk nooit, altijd te voet of met de auto!

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Nooit we hebben wel een station maar die word niet meer gebruikt, dus daar stopt die trein ook niet meer.

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    lekker handig dan hahaha je zou zeggen als ze er staan kunnen ze daar toch stoppen?

5. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Vroeger ging ik dagelijks met de trein naar mijn werk. Tegenwoordig woon ik lekker dicht bij mijn werk en ga ik lekker op de fiets.

6. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    Helaas bijna dagelijks :rolleyes:

En dan ook nog eens een heel stuk ook: van Vlissingen naar Rotterdam en terug... (reis van 2× 1,5 uur dus).
    Voor een dagje weg is het ideaal, zeker als je naar de grote stad gaat. Je hoeft geen geld uit te geven aan een parkeerkaartje en je bent met het andere openbaar vervoer zó in de winkelstraat.

Alleen kan je wel eens te maken hebben met storingen of vertragingen. Zeker als er een leiding of wissel kapot is moet je soms uren wachten.

7. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ik ga 5 dg in de week met de trein naar mijn werk.
    Ik vind het prima hoor maar het kan veel beter want de treinen zitten soms overvol en als er problemen zijn dan wordt er weinig informatie verstrekt.
    Gelukkig gaat het negen van de 10 x goed.

Met de auto naar mijn werk is geen optie ivm parkeren en files.

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Nee voor langere afstanden en de weekelijkse boodschappen pakken we de auto en de rest gaat allemaal te voet of op de fiets.

De trein stopt hier 1 x per uur dus dan krijg je al snel het volgende.

Een afspraak in Hengelo om 10.30 uur.

De treinen gaan hier kwart over dus 10.15 is geen optie want dan ben je niet op tijd.

Dus de trein van 9.15 uur dan maar.
    Tegen 9 uur in Almelo alwaar je moet overstappen, en tegen 9.45 uur ben je in hengelo.

Gesprek duurt tot 11.15 uur

Dan pak je weer een trein naar almelo en tegen 11.50 uur ben je daar alleen dan is de trein naar Rijssen van 11.40 uur al vertrokken en moet je dus wachten op de volgende.

Die komt om 12.40 uur aankomst op plaats van bestemming 12.05.

Kortom je bent van 9.15 uur tot 12.05 aan het reizen voor een afspraak van ongeveer een half uur.

Nee geef mijn portie maar aan fikkie.

Groetjes anita

9. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

Oct 10, 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    nooit als ik met de trein wil moet ik eerst naar h`veen of sneek

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ja hoor, niet voor werk, maar wel voor een keertje winkelen in Amsterdam/Utrecht ofzo. Kijk, ga je met z'n vieren in de auto, dan ben je wel goedkoper uit, maar als ik alleen ben, dan heb ik helemaal geen zin om in de file te staan, geen parkeerplek te kunnen vinden en een fortuin kwijt te zijn aan parkeren, dan ga ik net zo snel met de trein. Hier is overigens het station op zo'n 7 minuten fietsen, dus goed te doen.

Man heeft af en toe cursus in Utrecht en gaat dan ook met de trein. Kosten krijgt hij vergoed en ivm de files moet zowel met trein als met de auto op dezelfde tijd weg. Kan 'ie tenminste nog even rustig wakker worden onderweg ;)

11. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik bijna nooit.

vroeger wel om naar school te kunnen.

Nu rijden er heel de maand geen treinen in zeeland dus nu gaat het moeilijk.

12. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    ik niet, maar mn vriend gaat met de trein naar zn werk. om de files te vermijden en zeker ook om lekker in beweging te blijven.

13. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    ik gebruik te trein idd voor dagjes weg, als ik een kortingsbon heb, haha. Vind het anders veel te duur. Maar wel relaxed, lekker zitten en geen autorijden

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ga regelmatig met de trein naar de universiteit. Ik heb nog OV, anders zou ik het niet doen, want er gaat echt veel tijd in zitten, omdat wij hier geen station hebben en ik dus ook nog 3 bussen nodig heb (dus: fietsen naar de b bushalte, bus, overstappen op andere bus, overstappen op trein, weer een bus, en dan nog een stuk lopen naar de uni). Ben meestal wel 5 uur onderweg (heen en terug dan wel), dus echt handig vind ik het niet. Maar ik vind het ook weer zo zonde om elke dag de auto te pakken, dus dat doe ik alleen als ik tentamens heb, of maar één college.

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben in de afgelopen paar jaar welgeteld 1x met de trein geweest, en dat was vorig jaar naar de Margiet winterfair... En idd omdat parkeren en er naar te rijden ook duur is...

@Linda86: Als ik jou ritje zie zakt de moed me al in de schoenen... :) En ik woon vlakbij de bushalte, alleen woon ik in zo'n gat in the middle of nowhere, en komt de bus hier maar eens in het uur, of eens in de 2 uur....

Ik ga gauw mijn autootje nog maar eens een knuffel geven.. :D :D

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik trein 3 dagen per week van eindhoven naar utrecht naar de uni. Het is goed te doen! heb haast nooit vertraging en kan lekker wakker worden s'ochtends. soms is het druk maar dat is een kwestie van goed gaan zitten, de voorste of laatste coupe's zijn vaak rustiger. heb er totaal geen problemen mee.

17. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Als ik ga winkelen in Amsterdam of Utrecht alleen.

En ben laatst een weekend naar Parjs geweest met de Thalys.

18. annatje

annatje Lid

Apr 7, 2008
    88
    0
    0
    call center agent
    Waar kom je vandaan dan dat je eerst over h`veen of sneek moet?

hier moet ik ieder dag voor mijn werk van sneek naar leeuwarden met de trein, voordeel is dat de trein om het half uur rijd dus hier no problemo

19. ik reisde ook veel met de trein..

maar dan idd met dat zelfde rot treintje als pluk..

1 keer in het uur.. tja je moet wat als je naar apeldoorn moet.

Met een dagje uit pak ik wel vaak de trein ideaal nu met die bonnen voor 9.95 onbeperkt treinen door nederland..

groetjs yippie

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ga 4 á 5 dagen per week met de trein naar mijn werk. Een uur heen, en een uur terug (van deur tot deur). Dat doe ik al 10 jaar, en ik ben het zoooooo zat. Ik ben vorig jaar verhuisd, en nu moet ik altijd 1 keer overstappen tussendoor. Als mijn eerste trein dan vertraging heeft, mis ik mijn aansluiting weer en dan moet ik een half uur wachten. Ik vind het een drama, vooral in de winter.

Daarom ben ik nu met rijlessen bezig. Als ik met de auto naar mijn werk zou gaan scheelt mij dat namelijk een uur reizen per dag (een half uur heen en een half uur terug). Als ik mijn rijbewijs heb koop ik een autootje en ga ik noooooooooooit meer met de trein :p

Share This Page