na miskraam cyste op eierstok ben echt bang?

Discussion in 'Miskraam' started by nathalietje, Jun 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nathalietje

nathalietje Actief lid

Apr 10, 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hallo meiden,

ik heb dus na een zwangerschap van 4 weken een miskraam gehad!
    en blijkbaar was dat nog niet alles! heb nu ook nog een cyste op een van mijn eierstokken! ben zo bang dat het operatief moet verwijderd worden!
    heeft er hier iemand ervaring mee die mij miss wat kan gerust stellen?

alvast bedankt xxx

2. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi,

wat vervelend allemaal.
    maar ik zou voor die cyste niet bang zijn.
    ik bedoel, hij zal wel weggehaald moeten worden (maar dat zou ik ook graag willen).
    als zoiets blijft zitten kan het later "kwaadaardig" worden.
    dus weg moet ie wel.

probeer je niet te bang te maken.
    het zal wel goedkomen.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi,

Ik zou voor die cyste absoluut niet bang zijn. Bijna alle vrouwen hebben volgens mijn gynaecoloog weleens een cyste (heb het dan wel over de gangbare follikelcystes), maar deze worden nooit ontdekt. Pas als er bij toeval een echo wordt gemaakt, worden deze gezien. Doordat ik jaren lang twee keer per jaar stamdaard een echo kreeg (andere reden) en niet aan de pil was, heb ik al heel wat cystes op mijn stokjes voorbij zien komen. Bijna alle cystes verdwijnen vanzelf met een menstruatie, als dat niet zo is krijg je hormonen (vaak de pil) en verdwijnt deze alsnog. Operatie is pas nog als de cyste te groot wordt en om zijn as gaat tollen. Dat doet zo pijn dat je echt niks meer kan (geloof me dat merk je wel), maar is echt superzeldzaam. Ondanks al mijn cystes ben ik trouwens heel erg vruchtbaar. Ik hoop dat ik je een beetje heb weten gerust te stellen. O ja bij de wat grotere cystes (groter dan 6 á 7 cm) kreeg ik altijd nog een vervolgecho, maar de cystes waren altijd foetsie!

groetjes trees

4. Trees

Trees Niet meer actief

Dat klopt niet voor een follikelcyste (is gewoon een niet goed gesprongen eitje dat met vocht is gevuld). Andere vormen zijn zeldzaam en dan had je het waarschijnlijk wel van je arts gehoord neem ik aan?! Misschien kun je nog even contact opnemen voor je eigen geruststelling?

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

9 van de 10 keer gaat het om een follikelcyste, die heb ik ook elke maand weer. Is echt geen probleem en wordt ook niet kwaadaardig en hoeft echt niet weggehaald te worden (tenzij het ding megagroot is, maar dat voel je vanzelf). Het verdwijnt vanzelf en komt ook weer terug. Oh en is niet schadelijk voor een zwangerschap, want die kleine van mij zit er ook nog, plus een cyste van 8 cm :D

6. nathalietje

nathalietje Actief lid

Apr 10, 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey meiden,

alvast bedankt voor jullie reacties! voel me nu toch al wat beter!
    ik weet alleen dat mijn gynecologe heeft gezegt dat dat een eitje is die achtergebleven is en nu op mijn eierstok zit! eerst was hij 6 cm groot toen ik nog eens ging was hij verkleind naar 2,5 cm en blij dat ik was!
    maar vorige keer was hij helaas weer 6 cm geworden! maar moet wel zeggen heb er voorlopig echt geen last van! en nu ben ik al zo'n 3 weken terug de pil aan het nemen dusja in de hoop dat hij hiermee weggaat!
    donderdag 3 juli moet ik terug voor een echo om te zien hoe het nu is met de cyste en zit hij er nog dan moet hij wellicht verwijderd worden!
    dusja afwachten tot dan é!

dikke kus xxx

7. Trees

Trees Niet meer actief

Fijn dat we je een beetje hebben gerust weten te stellen. Waarschijnlijk helpen de hormonen van de pil de cyste verdwijnen. Hij is in ieder geval niet erg groot, zodat je er gelukkig geen last van hebt. Succes 3 juli en hopelijk kunnen jullie dan weer verder!

8. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nathalie,
    Heb zelf ook een cyste gehad na mijn curettage en me ook zorgen gemaakt. Tegen mij is toen gezegd dat ik na 3 maanden terug moest komen voor een nieuwe echo om te kijken wat de ontwikkeling was.
    Ik wilde zelf niet zo lang wachten en ben na een maand (en een ongi) weer terug geweest. Toen was het hele ding verdwenen gelukkig. Van pure opluchting werd ik ook al weer zwanger.

Hopelijk komt het snel goed voor jou en kun je weer goed van start. Van mijn gyn mocht ik trouwens ook wel zwanger worden. Het kan alleen dat die dingen de hormoonhuishouding door de war gooien en dus je cyclus van slag af is.

9. nathalietje

nathalietje Actief lid

Apr 10, 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey anna,

dankje voor je reactie! ik moet volgende week donderdag! ik hoop echt op goed nieuws!
    hoop dat die cyste weg is zodat ik terug aan de slag kan gaan :)

10. nathalietje

nathalietje Actief lid

Apr 10, 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey meiden,

vandaag is het zo ver! ik moet vanavond naar de gynecologe!
    khoop op goed nieuws! ik zou zo graag weer verder proberen!
    hoop echt dat die cyste weg is!

groetjes

11. nathalietje

nathalietje Actief lid

Apr 10, 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hallo meide,

ik heb goed nieuws gekregen! de cyste is weg! en ik moet mjn pil uitnemen en daarna mag ik er weer voor gaan!
    hoop dat een tweede zwangerschap goed verloopt!

groetjes

12. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Wat een goed nieuws!
    Heel veel succes met het opnieuw zwanger worden.

Liefs Britt

13. nathalietje

nathalietje Actief lid

Apr 10, 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey britt1,

dankje! kijk er echt naar uit om er weer aan te beginnen!
    ga juist op reis zijn als ik er terug mag aan beginnen!
    dus miss 2de keer goeie keer!

dikke kus xxx

Share This Page