Complicaties na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Flavour, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Op 5 april jl heb ik een spontane miskraam gehad. Ik bleef flink bloedverlies houden en op 14 april bleek dat er restweefsel was achtergebleven.

Op 15 april ben ik gecuretteerd, maar omdat de echo-apparatuur in de behandelkamer het niet deed, is er na afloop geen echo meer gemaakt. De gynaecoloog verzekerde me ervan dat ik schoon was.
    Ik was te daas van de pijn om m'n assertieve zelf te zijn en toch om een echo te vragen. Helaas.

Ik heb enkele dagen flink bloedverlies gehad, daarna nam het af, maar het bloedverlies bleef aanhouden. Het is niet zoveel als een menstruatie, maar ook niet echt weinig.

Vandaag weer een echo gehad, in een ander ziekenhuis. Op de echo was te zien dat er nog net zoveel restweefsel in de baarmoeder zat als vóór de curettage van vorige week. Die is dus helemaal voor niets geweest. Zeer frustrerend.

De arts stelde een hysteroscopie voor waarbij gelijk het restweefsel wordt weggehaald, maar ik hoor vanmiddag pas of dat een reële optie is.

Mijn vraag aan jullie is: heeft een van jullie ervaring met een hysteroscopie waarbij restweefsel wordt weggehaald? Hoe gaat het in z'n werk en is het erg pijnlijk?

Suus

2. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Hoi Suus35,
    Ik kan je geen antwoord geven op je vraag maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen..

3. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    heh vervelend suus :( zo kan je het ook niet afsluiten. Helaas kan ik je niet helpen, ik heb er geen ervaring mee.

Dikke knuffel,
    liefs miek

4. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

bah wat naar zeg! ik ben/was er ook bang voor maar keb vandaag geen bruinverlies meer gehad. Dus denk dat het wel goed zit. Zo kun je het hele gebeuren van de mk niet afsluiten vervelend joh! en wat stom dat er niks uit gehaald is.. maar ik kan je niet helpen..
    sterkte dr mee!

lfs

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    wat vervelend zeg ........en hoe kunnen ze je uberhaupt zeggen dat alles schoon is als ze dat niet hebben kunnen checken...
    Ik kan je vraag niet beantwoorden meid , helaas ..

veel sterkte !!

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hoi suus ik wil je ten eerste heel veel sterkte wensen en wat vervelend dat je niet schoon ben. Ik heb wel een hysto gehad maar dit was omdat er na een curettage verklevingen zaten. Dit was toen geen fijn onderzoek maar dat kwam omdat ze de verkleving weg moesten knippen. Ik weet helaas niet hoe het onderzoek zal zijn als ze restwefsel weg moeten halen. Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat het mee valt ik zou nog wel de gyn die dit zomaar gezegd heeft persoonlijk opbellen om te vragen waar hij dat toen uit opgemaakt heeft.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Inmiddels ben ik gebeld door ziekenhuis B dat ik maar terug moet naar ziekenhuis A, omdat daar de curettage is gedaan.

Ze hadden nog eens naar de echo gekeken, maar twijfelden nu toch of het restweefsel was??? (Terwijl ik gisteren weer meer bloed heb verloren en meer kramp heb, en dat heb ik ook gezegd.)

Ze zeiden in ziekenhuis B nu ook ineens dat een hysto/curettage op dit moment te veel risico's op verklevingen geeft, dus dat ze dat op z'n vroegst over 5 pas weken willen doen.

Dus maar weer terug naar ziekenhuis A, waar de curettage is gedaan, voor een second opinion. Ik word hier doodmoe van.

Suus

8. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik heb bij mijn 1e zwangerschap een missed abortion gehad bij ruim 10 weken, een curettage bij 12 weken met een echo daarna, waarbij de gyn dacht dat alles weg was, maar ik bleef wat vloeien en bij de nacontrole na 6 weken bleek er een rest te zijn. In verband met mijn vakantie kon ik pas na een dikke maand een hysteroscopie krijgen. Die is mij erg meegevallen, ik vond het niet enorm pijnlijk of zo. Een hsg is veel vervelender. Zelfs het "weghappen" van het weefsel voelde ik nauwelijks.
    Het kan ook dat het restje bij de volgende menstruatie naar buiten komt, daar hoopte ik ook op maar er zat toch nog wat.

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Dopey, bedankt voor de informatie. Jij hebt ook al heel wat meegemaakt, zie ik. Hoop dat het voor ons allemaal gaat lukken!

10. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend allemaal Suus, weet er helaas alles van. Heb in nov. missed abortion gehad na 13 weken, toen gecuretteerd. Sindsdien veel klachten gehouden. Weinig bloedverlies bij menstruatie, maar wel gedurende twee weken per cyclus. Veel krampen. Uiteindelijk na veel gezeur is toch een hysteroscopie voorgesteld, die heb ik vorige week gehad. Vond ik erg pijnlijk, maar goed. Ik had een verkleving en daarbij een niet-aanwezig baarmoederslijmvlies en zit nu daardoor in de MMM. Sorry dat het niet zo hoopgevend klinkt, maar kan me je wanhoop goed voorstellen.

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

O jee Eltime, dat klinkt zeker niet hoopgevend. Heb je nu een spiraaltje gekregen om te voorkomen dat de verklevingen terugkomen?

Ik krijg over een week of 6 sowieso een hysteroscopie, die stond al gepland. Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.

12. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, heb geen spiraaltje gekregen. De verkleving was niet heel groot. Ze vonden het zorgelijker dat er nauwelijks baarmoederslijmvlies was. Hopelijk verloopt het voor jou allemaal beter!

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Gelukkig dat je verkleving niet zo groot was, en ik hoop dat het ook goed komt met het slijmvlies.

Hier gaat het ook niet zo goed. Moet woensdag toch nog gecuretteerd worden omdat er nog weefsel in zit, ondanks mk met cytotec en twee curettages. Dit keer doen ze het dmv een hysteroscopie. Dus toch.

Ik ben het inmiddels helemaal zat, na vijf miskramen nu de zesde curettage. Ik vraag me weleens af waarom ik dit ook alweer zo graag wilde en waarom ik mezelf dit in vredesnaam allemaal aandoe.

Suus

14. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Pff de ellende blijft je niet bespaart Suus, wat naar voor je. Maar vergeet niet dat jij dit jezelf niet aan doet, jij kunt echt niets aan je miskramen doen.
    Ik hoop dat je snel weer vooruit kunt kijken. Sterkte!

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Klopt, ik doe het mezelf ook niet aan, maar ik vraag me wel af waar ik het allemaal voor doe. We hebben ook wel heel veel pech, maar treffen vooral ook heel veel onkundige, stuntelende en onwillige artsen die doorgaans maar wat roepen in plaats van ons te helpen. Daar word ik echt moedeloos van.

Suus

16. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    #16 Eltime, 27 apr 2010
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
    Wat naar voor je :(

Een voordeel, je weet nu wel straks na die hysteroscopie hoe het er allemaal uitziet van binnen en of het schoon is... hopelijk is het dan ook echt klaar! Sterkte!

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat is ook een 'voordeel', maar het is niet zo goed voor de baarmoeder om dit te doen nog geen twee weken na 2 eerdere curettages. Daar baal ik zo van...

Suus

18. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je baarmoeder de eerste twee curettages overleefd heeft, kan deze er vast ook nog wel bij... en volgens mij is een hysteroscopie ook wat minder belastend. Je hoeft neit onder narcose zeker?

19. Trees

Trees Niet meer actief

getver suus, het zit je niet mee :(. Alvast heel veel succes met de hysto! Ik neem aan dat ze nu ook meteen naar eventuele andere afwijkingen gaan kijken? Ik heb een paar jaar geleden een hysto gehad en het viel op zich redelijk mee. Vond het wel een stuk pijnlijker dan de waterecho.

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Helaas heb ik al 5 curettages gehad in het afgelopen jaar, dus ik ben er niet zo gerust op dat het nu ook wel goed komt. Ik ken meer vrouwen die na een paar curettages Ashermann hebben gekregen. En ik moest wel onder narcose omdat ze dus het een en ander moeten losknippen en ze verwachten dat het erg pijnlijk wordt, maar dat heb ik geweigerd.

En nee Trees, het gaat echt naadje. Ze gaan nu wel ook naar andere oorzaken kijken, maar eerlijk gezegd verwacht ik er niet zo veel van, want ik heb ook al een waterecho gehad.

Bleghhh, ik kan me nu ook weer helemaal niet voorstellen hoe dit ooit moet goed komen.

Suus

Deel Deze Pagina