Miskraam gehad maar wanneer test ik nu NIET Positief met zwangerschapstest

Discussion in 'Miskraam' started by lieni44, Feb 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Hallo,

Ik ben op 21 januari gecurrateerd en heb ruim 2 weken gebloed.
    12 februari een echo gehad en daar zat nog wat in zei hij.
    dat moest vanzelf oplossen.
    ik bloed helemaal niet meer.. en heb dikke eisprong symptomen.
    maar het rare is aan dit verhaal dat ik nog steeds positieve ZW testen heb. Ook niet licht maar waar menig vrouw blij mee zou zijn...
    dus kan ik helemaal geen ei nog hebben.

ik weet dat het HCG lang in je bloed kan zitten maar ik verwacht dat de test wel wat lichter zou worden.

ook was mijn temp hoog al die tijd maar sinds 5 dagen terug is die gezakt van 37.0 naar 36.8 en vanmorgen weer hoger (36,9).

2. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hoi,

Ik heb na mijn curettage na 1½ week een positieve ZW-test gehad. Na 2½ week was deze negatief.

Ik kan je helaas dus niet verder helpen. Ik zou anders toch nog een keertje contact opnemen met de gyn en vragen hoe lang het kan duren voordat dat "iets" wat er nog zit dan los komt en wat je kunt verwachten. Ook omdat je nog met een postitieve ZW-test zit.

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Het klinkt mij erg lang in de oren dat je nog een positieve zwangerschapstest hebt, maar ik heb wel vaker gehoord dat het ook daadwerkelijk zo lang kan duren

Ik had zelf na mijn curretage bij 12 weken na 2en halve week pas een negatieve test, maar dan is alles in 1 keer gelijk weg en omdat er bij jou een aantal dagen geleden nog wat zat, lijkt me dat je hcg pas kan verdijnen nadat heel je baarmoedeer schoon is

Voor de zekerheid anders nog even contact opnemen met de gyn voor wat meer duidelijkheid?

Succes meis!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Hier was na de eerste curretage ook wat blijven zitten en daardoor had ik na 3,5 week een zo goed als negatieve test (nog heel licht streepje) en een paar dagen later begon mijn temp te dalen. Uiteindelijk duurde het dus ongeveer 4 weken. Ik kreeg toen wel een extra controle-echo om te zien of alles echt weg was. Krijg jij deze ook nog? Als je het niet vertrouwd altijd bellen. Het is wel vervelend als het zo lang duurt. Ik ben nu twee weken geleden weer gecurreteerd en had gisteren ook nog een erg positieve zwangerschapstest :( Bah!

5. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    nee, ik heb vorige week de controle echo gehad. had ik vervroegd omdat ik nog bloed verloor.
    tegen de tijd dat ik kon komen was het over.
    de echo zag er goed uit maar er zat nog wel wat weefsel. dit moest er vanzelf uit komen of opgenomen worden in mijn lijf.. het was te weinig voor een curretage.
    ik hoefde niet meer terug te komen..

6. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

Jun 7, 2008
    1,037
    0
    0
    friesland
    ik had negen weken na mijn curretage nog een positieve test!

7. patrien

patrien Niet meer actief

pff als ik dit zo lees dan heb ik denk ik geluk gehad.
    heb 6 februari een miskraam gehad met 6.1 weken.
    heb toen wel een anderhalve week gebloed maar ik had 10 februari al een negatieve zwangerschapstest in mijn handen.
    ik weet ook niet of het scheelt hoelang je zwanger was, lijkt me wel want je HcG stijgt natuurlijk alleen maar en dat moet er ook allemaal weer uit.

aangezien ik nog niet zo lang zwanger was en het bij mij waarschijnlijk al vroeg is mis gegaan is mijn HcG waarde natuurlijk al aan het kelderen gegaan waardoor ik 4 dagen na mijn miskraam een negatieve zwangerschapstest had.

anders misschien even huisarts of verloskundige raadplegen, wie weet hebben hun een antwoord op je vraag

8. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    ja ik heb gebeld en hun zeiden dat het inderdaad kon.. maandag moet ik weer bellen voor een telefonisch spreekuur...
    ik vind het raar dat ik zo aan mijn lot overgelaten wordt. ze hadden toch ook door bloedtrekken kunnen kijken hoe hoog het nu was...
    ik was ruim 8 weken maar het was al in week 5 foutgegaan...

9. Trees

Trees Niet meer actief

Na een curretage duurt het vaak langer voordat het hcg verdwenen is. Een natuurlijke miskraam ontstaat doordat het hcg begint te dalen, waardoor het vruchtje wordt afgestoten en het lastige met een missed abortion is juist dat het hcg hoog blijft en dat het vruchtje niet vanzelf loslaat. Daardoor kan het langer duren.
    Wat gaan ze nu maandag doen, behalve telefonisch overleggen? Van dat telefonisch overleggen gaat je hcg niet dalen :rolleyes:. Ik ben het met je eens dat ze best wel even bloed hadden kunnen prikken zodat je weet waar je aan toe bent :(. Die nasleep na zo miskraam kan behoorlijk killing zijn.

10. natjes

natjes Niet meer actief

bij mij was het hcg na 8 weken pas uit lijf!

11. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    tja ik weet ook niet wat ze gaan doen... ik hoor het maandag wel.. waarschijnlijk zal ik gewoon moeten wachten en geduld hebben. mijn temp gaat ook alle kanten uit... kan ikook niet veel op uit maken...
    wat is missed abortion? bij was alles nog intakt maar het vruchtje was niet verder ontwikkeld. is dat het...
    8 weken natjes jeetje hoe ben je dat door gekomen.
    als ik nu wist dat het daalde maar gewoon langzaam, aan die testen te zien barst ik nog van de hormonen...

12. Supernanny

Supernanny Actief lid

Jun 10, 2008
    202
    0
    0
    Mijn laatste miskraam kreeg ik toen ik 5w5d zwanger was. Het hCG was pas na 11 weken uit mijn lichaam. Het is zo confronterend je nog zwanger te voelen terwijl je het niet meer bent. Ik moest toen iedere week bloed laten prikken en het zakte heel erg langzaam of niet.
    Bij mijn eerste miskraam was ik 8w4d toen ik miskraam kreeg en 1,5 week later was mijn test negatief.

Hoop dat het hCG snel uit je lichaam is en jullie weer verder kunnen!

13. Trees

Trees Niet meer actief

meis ik zou maandag vragen of je mag prikken, want dit is ook geen doen :(
    Ik ben het eens met supernanny dat het erg confronterend is om je nog zwanger te voelen, maar zij mocht ook prikken. Het lijkt me dan niet heel raar dat jij dat ook vraagt? Heel veel sterkte nogmaals.

14. samkids

samkids Niet meer actief

Na de eerste miskraam werd ik pas na 9 weken ongesteld. Na 6 weken was mijn hCG nog 16, een week later 14 en weer een week later 5. Snel daarna werd ik ongesteld.
    Nu zit ik drie weken na de tweede miskraam, en is mijn test ook nog heel licht positief. Gelukkig zit er wel een dalende lijn in. Het lijkt sneller te gaan dan vorige keer.
    Beide miskramen zijn natuurlijk gegaan, maar bij de tweede keer was het vruchtje gestopt rond 8 weken terwijl ik nog twee weken daar mee rond heb gelopen. Volgens mij heet dat missed abortion. Toen ik wist door de echo dat het vruchtje gestopt was met groeien kwam 2 dgn later de miskraam op gang.

Succes Lieni.

15. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    trees@ mischien een rare vraag maar ik zit je banner te lezen.. maar wat is een eug...
    mooie banner overigens

ja blijft toch raar dat de een er langer over doet dan de ander... het lijkt wel of het aantal weken er niet eens toe doet. het gaat erom hoe goed het genesteld zat ofzo.

als die testen nu lichter waren dan had ik er nog mee kunnen leven maar nu blijven ze zo donker... en inderdaad straks komt dat iets wat er nog in zat er niet uit... of duurt het heel lang.

ik denk zelf dat er nog heel veel in zat want de gyn vroeg gelijk wie de curretage had gedaan..het leek wel alsof hij er niet tevreden over was..
    toen hij het had gedaan de eerste keer was alles eruit... de een werkt dus netter dan de ander

16. Trees

Trees Niet meer actief

een eug is een moeilijk woord voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Eug is de medische afkorting.

Ik heb ook het idee dat het met innesteling heeft te maken. De keren dat het bij mij goed zat ingenesteld duurde ook veruit het langst voordat mijn lijf hcg-vrij is.

Ik ben benieuwd wat ze maandag zeggen op het feit dat je testen ook niet lichter worden?

17. mamavan1

mamavan1 Actief lid

Jul 16, 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    ik heb op 5 januari een curretage gehad en gusteren negatief getest,dus het hcg is er uit,nu nog wachten op de duiveltjes heb

18. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    werden bij jouw de testen wel steeds lichter ? bij mij blijven ze zo donker.. echt een goede test zeg maar.

19. mamavan1

mamavan1 Actief lid

Jul 16, 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    het was gisteren de eerste keer dat ik een test gedaan had,dus ik weet het niet .

20. muisje1

muisje1 Lid

Mar 9, 2007
    96
    0
    0
    Ik ben gisteren gecurreteerd met 10 weken. Het vruchtje is gestopt met groeien met bijna 9 weken.
    Gelukkig is de curretage goed verlopen en ik vloei bij niet. Ben er best kapot van maar heb het naast me neer gelegd en wil graag verder. Daarom wilde ik het ook niet afwachten tot de miskraam vanzelf kwam. Ik had al 11 dagen gewacht. Nu is het weg en kunnen we weer verder. Hoe verdrietig het ook is, ik wil dit hoofdstuk sluiten.

Ik ga geen zwang.testen doen. Dat maakt je volgens mij veel te onzeker, je zit in onnodige spanning en stress. het is denk ik beter om er niet teveel mee bezig te zijn.
    Dus niet gaan temperaturen. Daar kan je toch niet altijd van op aan. Je maakt jezelf alleen maar gek door steeds testen te doen om te kijken of je nog HCG in je bloed hebt...daar voel je je toch niet beterder door? en wat heb je er eigenlijk aan?
    Het gegeven is er toch al....je kunt er toch niets aan doen. Ik denk dat het beste is om je er bij neer te leggen en verder te gaan. Jezelf niet plagen met testen en tempen.

Share This Page