hai hai mijn vraag is eigenlijk wat jullie allemaal verandert hebben om zwanger te worden? niets of juist alles of aan je gezondheid bijv roken, drinken, drugs denken jullie dat iets ook echt helpt? wondermiddeltjes? graag heel veel tips heel erg bedankt allemaal en heel veel geluk gewenst voor alle zwangeren
Ik ben van tevoren gestopt met roken. Dus voordat we begonnen met klussen, of tenminste voordat ik mijn vriend had overgehaald om ervoor te gaan. En in de maand dat het gelukt is (de zesde ronde volgens mij) hebben we ons aan het SMEP-plan gehouden. Dat is niet eens helemaal gelukt en toch was ik zwanger... Ik heb wel het idee dat het geholpen heeft, dus misschien het proberen waard?
Ik was ruim van tevoren gestopt met roken (ongeveer een jaar voordat we gingen proberen), en we leven over het geheel toch al heel gezond (man heeft nooit gerookt, we drinken weinig, eten gezond en gevarieerd, bewegen genoeg, etc), dus verder hebben we weinig concreets gedaan. Geluk is en blijft een heeeeel grote factor in het geheel, en daar hebben we ook heel veel van, blijkt wel weer....
Ik was ook al een hele tijd eerder gestopt met roken (gewoon omdat ik er genoeg van had, had niet eens te maken met kinderwens toen). Verder heb ik alles zo gedaan als altijd: gewoon lekker drinken, ik was aan de lijn en dat heb ik ook gedaan tot ik wist dat ik zwanger was. Ik ben het met MvS eens dat geluk een grote factor is. Dat kun je niet altijd afdwingen. Wil niet zeggen dat het natuurlijk altijd beter is om goed voor jezelf te zorgen (deed ik zelf niet echt, ahem...)
ehm.. stoppen met de pil. 4 keer geklust in de week en tadaaaa helaas gaat het niet bij iedereen zo makkelijk
wat houd dat SMEP precies in dan? heb wel gehoord o van randjesfietsen maar zoiets werkt dus niet echt voor ons
Hoi, Ik rookte al niet, en dronk heel af en toe, ben alleen wel foliumzuur gaan slikken, dat is wel verstandig, dat slik je tot je twee maand zwanger bent, maar je begint al voor je zwangerschap. Dit is heel goed voor de aanleg van het zenuwstelsel van je baby en kan een open ruggetje voorkomen. Verder heb ik niks bijzonders gedaan, ik was met mijn eerste zwangerschap al twee mnd na het stoppen met de pil zwanger en deze keer na vijf mnd. Ook leeftijd speelt mee denk ik, hoe jonger je bent hoe makkelijker het gaat. Al geeft dat natuurlijk geen garanties, dat weet ik ook uit verhalen die ik hier lees. Gr, Manon
ik ben nu 19 was 15 toen ik beviel van mijn eerste zoontje die is nu 4, heb na zwangerschap 1 x prikpil gehaald en daarna nooit meer en we hebben altijd onveilig gevreeen (hoe sttom t nu ook klinkt, haha) maar ben nu blij dat ik noit meer aan pil gegaan ben ofzo want we willen t nu al zeker 2 jaar echt en het is nu nog niet gelukt
Hoi! Ik heb geluk gehad. Wij zijn ongepland (maar super welkom) zwanger geraakt, al denk ik achteraf wel dat het 'geholpen' heeft dat ik 10 kilo ben afgevallen. Ik ben nog steeds veeeeeel te zwaar, maar toch heeft het geluk aan onze kant gestaan. We hadden nog niet gepland om zwanger te raken, maar wat een cadeau als je dan toch een positieve test ziet Als ik dan lees dat sommige er jaren overdoen en veel andere methodes moesten proberen dan prijs is mezelf echt super gelukkig. En ik gun iedereen het geluk van een zwangerschap! Oh en niet drinken helpt volgens mij ook heel goed. Bij vrienden was het meteen raak nadat de 'man' ook gestopt was met roken. Schijnt ook een enorme invloed te hebben. Tot slot nog een tip die ik op tv wel eens zie: de ovulatietest
Ok, vervelend meid! Ben je al wel bij je huisarts geweest? en heb je al die ovulatietesten geprobeerd enz? Gr, Manon
wij hebben er niets aan gedaan, wilde stoppen met drinken en filet americain op de 1ste dag van een nieuwe cyclus, maar die cyclus is er nooit gekomen want ik was al zwanger. ik ben te zwaar en was wel wat afgevallen, maar dat was maar 5 kilo, denk niet dat dat echt een verschil maakt.
ik vraag me steeds af, misschien raar mja, hoe ik bij de eerste zwanger ben geraakt, of er toen ook andere diingen waren, en inderdaad zoals jij zeg gebruikte ik toen een ziekenhuisdieet omdat ik een onderzoek kreeg aan mijn darmen, moest toen ok drankjes slikken en mocht niet eten 3 dagen, mja om ziets te gaan doen gaat me te ver... ik ben het afgelopen jaar al 10 kilo afgevallen.... maar niets rook nog wel, daar moet ik mee stoppen ik drink niet kan nog wel gezonder eten, gewoon helemaal gezond
Wij roken en drinken allebei niet (man en ik) probeer gezond te leven, qua eten, beweging e.d. Ik moet altijd 3-4 maanden van te voren beginnen met extra B12 laten prikken en extra foliumzuur slikken (5 mgr ipv de normale 0,5 mgr die vrouwen slikken) pas als al mijn waardes goed zijn mag ik gaan "klussen" Ik ken mijn lichaam en cyclus erg goed (ook iets waar je energie in kan steken vind ik als vrouw zijnde) WEET hoe je lichaam werkt. Dus 1 maand voor echte kluswerk ook nog persona en temp , en ovu test methode gebruikt en TOEN er echt voor gegaan en ja toen hebben we maar een paar keer op het goede moment geklust maar wel in 1 keer raak. Ik vind wel dat goede voorbereiding en goede kennis van je eigen lichaam en zorgen dat je gezond bent zeker kan helpen. MAAR het moet leuk blijven ik zou nooit tegen mijn zin in gaan vrijen omdat het "moet" of speciale methodes qua vrijen proberen gewoon genieten van elkaar is mijn motto..
nee niet bij huisarts geweest... heb even anti depressivia geslikt een maand en die wu ik niet meer dus das denk al 1 reden dat hij me afwijs en ben nog jong. en voordat je bij hem terechtkan moet je ook echt alles geprobeerd heben toch? ovulatietesten wil ik zeker gaan proberen maar zou het echt helpen, voel me eisprong wel degelijk temperaturen is niets voor mij, die vaste tijden enzo, vergeet het zo een dag
Eerst van de pil af En mijn eet en drink gewoonte's wat gezonder(meer gezonder) veel bewegen proberen stress te vermijden of ieder geval uit de weg te gaan. tja meer niet eigenlijk. Ik drink en rook niet mijn partner ook niet dus dat was makkelijk om er af te blijven. Wel op stap soms een mixje maar dat houd dan ook op.
Stoppen met de pil en verder niks, ja 3 dagen geklust en toen was het raak....maarja we prijzen ons hierin wel erg gelukkig, daarna direct gestopt met roken en foliumzuur gaan slikken, ownee dat deed ik al.
Wij hebben alleen seks gehad (ik ben ongepland zwanger geraakt). Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik uiteraard wel gestopt met drinken.
Ik geef eerlijk toe dat ik niet goed eet. Ik probeer het wel, maar het zit bij mij vooral in te weinig eten. Ik heb een slechte relatie met eten eigenlijk, daarom blijf ik ook tijdens mijn zwangerschap bij mijn dietiste. Volgens mij is de ovulatietest voor jou echt een uitkomst. Dan geeft de test aan op welke dagen je de meeste kans hebt om zwanger te raken. Lijkt mij ideaal maar ik zou ook vrijen om de liefde en lust en niet alleen om zwanger te raken anders is er volgens mij al vrij snel niks meer aan Als de man rookt is het ook van invloed op de kwaliteit van zijn zaad. Maar als ik jou was zou ik ook alvast proberen te stoppen met roken (ik heb zelf nooit gerookt dus makkelijk praten, dat weet ik)
-gestopt met roken -multivitamines gaan slikken voor zwangere vrouwen of die het willen worden, dus met foliumzuur -ovutesten gebruikt (omdat wij niet zo vaak sex hebben en omdat ik een lange onregelmatige cyclus had) -niet meer drinken vanaf de eisprong -om de dag rond de eisprong vrijen én erna even blijven liggen kortom, best veel, maar in de tweede ronde raak. eigenlijk 3, maar in de eerste ronde heb ik er niks aan gedaan(niet regelmatig gesext,geen ovutesten, ik betwijfel of ik toen uberhaupt een eisprong had het duurde namelijk erg lang voor ik ongi werd die eerste ronde na de pil) ben wel blij dat ik het zo gedaan heb, want anders had het volgens mij veel langer kunnen duren.. het nadeel is dat ik er heel erg mee bezig was, het beheerste nogal mijn leven. ik hoop dat dit bij de tweede niet zo erg is. iig wil ik dan geen ovutesten meer gebruiken, heb ik nu wel gedaan omdat ik bang was dat ik geen eisprong had door lange cyclus. sorry voor het lange verhaal!
Ik was al lang van de pil af. Maar verder niks gelaten eigenlijk. Op het moment dat ik zwanger was gelijk gestopt met roken. Drinken deed ik al nauwelijks tot niet. Was al wel begonnen met foliumzuur slikken.