Ik heb een zoontje van 17 mnd. We willen heel graag een 2de kindje. Na de bevalling klein half jaartje de pil geslikt, maar daar voelde ik me niet goed bij. Geen zin in sex, sterke huneurwisselingen. Dus een tijdje opgepast. Nu zijn we aan het proberen om voor een 2de keer zwanger te worden. Voor mijn zoontje heb ik een miskraam gehad met 7 weken. Totaal 2 jaar bezig geweest om zwanger te raken. Voor mijn zoontje had ik cyclussen van 23/24 dagen. De afgelopen maanden ook! Alleen vorige maand een cyclus van 31 dagen en vreselijk ongesteld met stolsels. Misschien toch te vroeg al misgegaan? 8 juni begon mijn laatste ongesteldheid. 4 dagen na mijn vermoedelijke ovulatie verloor ik wat sliertjes bloed in mijn afscheiding. Paar uur later was mijn afscheiding roze en de volgende dag was het rood/ bruin. Daarna niks meer. Zou dit een innesteling geweest kunnen zijn? Of is mijn lichaam gewoon van slag? Heb dit namelijk nog nooit gehad! Volgens mijn normale cyclussen zou ik zondag weer ongesteld moeten worden. Wie weet of het een innesteling geweest zou kunnen zijn? Of is het normaal om 4 dagen na je eisprong wat bloed te verliezen? Dank je wel alvast!
Hoi Jannebo, Volgens mij kan je wel wat bloed verliezen na je eisprong. Ben je zeker dat je je eisprong toen gehad hebt? Temp je? Dat is volgens mij de beste en meest accurate manier om te weten of je eisprong geweest is. Het is misschien mogelijk dat je eitje later gekomen is? Dan kan je een ovulatiebloeding gehad hebben. Misschien was het wel een innesteling, is ook mogelijk. Anderzijds, ik heb ook vorige maand last gehad van tussentijdse bloedingen. Mijn cyclus was toen van slag, had ineens langere cyclus en op CD17 begon ik ook bloed te verliezen. Naar gyn geweest en ging om tussentijdse bloeding veroorzaakt door hormoonschommelingen. Heb toen progesterone voorgeschreven gekregen. Had dit deze maand opnieuw, 1week na mijn maandstonden opnieuw bloedverlies. Is na 3 dagen vanzelf gestopt.
Het kan dus van alles zijn! Afwachten... Moeilijk hoor! Ik houd mijn temp niet bij. Heb ik na mijn miskraam wel gedaan. Maar mijn man wordt daar heel zenuwachtig van. Ik had toen ook dezelfde korte cyclus. Als mijn ongesteldheid over is duurt het zo'n 4/5 dagen tot mijn ovulatie. Die dagen klussen we minimaal om de dag! Zaterdag vertrekken we met vrienden op vakantie naar Frankkrijk. Als ik zondag niet ongesteld wordt moet ik maar 'test la grosesse' gaan halen. Anders kan ik geen wijntjes drinken!
Offtopic: Ik had ook van die korte cyclussen. Ik ben tijdens mijn menstruatiebloeding zwanger geraakt. Misschien een aanrader om het vooral aan het begin van je cyclus te proberen.
@wasmachine, mijn man ziet me aankomen als ik dat voorstel! We beginnen te klussen zodra het over is. Meestal voel ik m'n ovulatie wel. Maar ik weet dat je dan al te laat bent!
Haai, ik lees even mee en zag dat je zei dat als je ovulatie voelt je dan al te laat bent...is dat zo? Ik had namelijk gister en vandaag positieve ovulatietesten en voel nu ook m'n ovulatie...ik hoop voor jou dat het een innessteling is! X
@spiegeltje, ik dacht dat de eicel alleen vruchtbaar is tijdens de ovulatie. Zaadcellen kunnen 48 uur blijven leven. Dus je hebt meer kans net voor je eisprong. Dat bedoelde ik. Ik hoop op een innesteling. Maar ja, het kan natuurlijk ook heel goed dag het een ovulatiebloeding is geweest. Blijft spannend.