Helaas, ook ik (Annalise74) de MMM in!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Annalise74, Apr 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ja klopt, in het LUMC is de wachtlijst 1 jaar voor IVF!
    We mogen natuurlijk een ander ziekenhuis proberen (heeft de gyn ook gezegd). Maar de resultaten bij het LUMC schijnen hoog te zijn volgens het landelijk gemiddelde. Ik heb me er verder nog niet in verdiept. Misschien is er iemand op het forum die me hier meer over kan vertellen.

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik ken het probleem, ik heb ook een afspraak gemaakt voor een eerste intake gesprek bij de fertiliteitskliniek waarvoor ik meer dan 6 weken moest op wachten... dan had ik nog geluk dat er een plaatsje was vrij gekomen want anders had ik 10 weken moeten wachten... :( Ik weet wel dit is nog niets vergeleken met een wachttermijn van een jaar maar voor een eerste intakegesprek is dit toch ook wel lang.

Maar ja, deze kliniek heeft de beste resultaten (van België dan) en ik wacht liever enkele maanden langer met meer kans op resultaat dan snel te kunnen beginnen maar met minder kans op succes :D

Weet je niet of je in tussen tijd toch met IUI of zo mag proberen? Ik weet eigenlijk zelf ook niet hoe dit in zijn werk gaat maar je hoort het toch af en toe dat er sommigen nog IUI blijven voort doen in afwachting van IVF...

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ja Marisha dat vind ik dus ook. Ik wacht dan ook liever wat langer. Ik heb net een nieuw onderwerp geopend. Misschien dat iemand er hier meer van weet.

IUI is geen optie. Te weinig zaad en te slecht bewegend. Vrijdag hebben we een gesprek met de gyn en dan ga ik het er wel over hebben natuurlijk.

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Nou, in dat geval heel veel succes vrijdag en ik hoop dat de gyn ook iets positiefs te melden heeft!

:thumup:

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ja dank je.

Wanneer moet jij voor je intake gesprek?

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zie het al in je andere topic. maar wat vervelend! eeeehhhh klote gewoon!

Ik geef je een dikke knuff

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Op 6 juli krijgen we pas ons eerste intake gesprek (hebben natuurlijk bij gyn al wel bloed en sperma onderzoeken gehad).

Dus nog exact 1 maand oftewel 4 weken en 3 dagen geduld... ik tel de dagen af :D

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Marisha... Ook voor jou heel veel succes.... ik tel met je mee.

Natas... Thanx voor de knuf.

Jullie ook dikke knuf terug....

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Nou we zijn weer bij de gyn geweest!
    IUI is echt geen optie, daar zijn gewoon te weinig zaadcellen voor, en ze bewegen niet genoeg. De enige optie blijft dus IVF waarvoor de wachttijd in het LUMC dus een jaar is! Die wachtlijst ging al in bij ons eerste bezoek aan de gyn en dat was in april! Scheelt weer 2 maanden.

Wij zijn vrij om een ander ziekenhuis te proberen. We wonen in de buurt van Leiden en Rotterdam is bij nader inzien toch wat te ver. In mijn wanhoop wilde ik alles aangrijpen, maar het zijn natuurlijk veel bezoeken die je af moet leggen. De gyn gaf aan dat ze ook goede resultaten hadden in het Bronovo, Westeinde en Leijenburg (Den Haag) en in Voorburg. Misschien heeft iemand op het forum hier ervaring mee?

Eigenlijk vinden we IVF wel erg ver gaan! Je eigen cyclus stil leggen en met hormonen aan de gang. Ik vind het doodeng! En dan bedoel ik niet de injecties want daar ben ik niet bang voor. Maar wat doen die hormonen met je gezondheid en korte en (veel belangrijker) op lange termijn? Wat zijn de risico's mbt kanker enzo. Eingelijk lijkt KID me ook wel een optie maar daar heeft mijn mannetje (logisch) heel veel problemen mee. Een kindje van ons samen is natuurlijk het allermooiste!

Voordeel: Bij het LUMC hebben we nog tot april om hierover allemaal na te denken. Das nog 10 maanden en de wonderen zijn de wereld nog niet uit... toch?! ;)

Bedankt weer voor het lezen.
    Liefs,

10. mobius

mobius Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,117
    0
    0
    Geel, België
    Hoi Marisha, ga je toevallig ook naar Genk?

11. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Annalise, heb je topic toch gevolgd en vind het zo balen voor jullie... Ik sta totaal niet in jouw schoenen en heb er dus geen ervaring mee, maar als je inderdaad een ander ziekenhuis dan LUMC overweegt kan ik het Bronovo zeer aanraden vooral ook omdat de gynaecologen daar echt top zijn! Ik ben en word daar zo goed begeleid (en het is goed bereikbaar), ook door de echografistes.

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Even up voordat er een slotje op komt.

Inmiddels hebben wij ons er helemaal bij neergelegd dat we nog lang moeten wachten voor IVF.
    Wij hebben allemaal leuke en drukke dingen gepland staan. We zijn bijvoorbeeld een vakantie naar USA aan het plannen.
    Dus we komen die maanden wel door met z'n tweetjes.

13. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Weer open voor Annelise

14. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    @Natasja--> dank je, heb ik toch weer mijn eigen topic ;)

De stand van zaken tot nu toe: Ik ben EINDELIJK (na een wachtlijst van 1 jaar en 4 maanden :confused: ) aan de beurt voor onze ICSI.

Afgelopen donderdag kwamen de :evil: :evil: en mocht ik beginnen met de Decapeptyl die ik met trillende vingers in mijn buik heb gespoten. Het viel ontzettend mee! Geen blauwe plek, geen rode vlek en geen pijn. Daarna zat ik op de bank te wachten op wat komen ging..... Na het lezen van alle verhalen hier, verwachtte ik de vreselijkste dingen: hoofdpijn, misselijk, moeheid enz. Maar ik voelde niets. Ook de volgende dag voelde ik niets bijzonders, ik zat zelfs vol met energie! En de dag erna ook :confused:

De bijwerkingen van alle hormonen, dat is iets waar ik al die tijd al ontzettend tegenop zie. Tot nu toe valt het me 100% mee, maar ja, het is vandaag pas cyclusdag 3!

Morgen komt de Gonal-F erbij en dan as vrijdag de 1e controle. Spannend!

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

He hoi,
    Nou, ik moet eerlijk zeggen dat die bijwerkingen inderdaad erg mee kunnen vallen hoor.
    Dat is per persoon verschillend.

Hoe komt die wachtlijst zo ontzettend lang zeg?
    Welk ziekenhuis heeft jullie zo lang laten wachten?
    Kwam het niet door onderzoeken ofzo?

Heel veel geluk met jullie eerste ICSI!

Elmo

16. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hi Elmo,
    Nee het kwam niet door onderzoeken. Ik heb in mei 2007 alle onderzoeken afgerond. En toen wisten we al dat het ICSI zou gaan worden. En vertelden ze ons al dat ze een wachtlijst van een jaar hadden.
    We hebben ons nog even verdiept in andere ziekenhuizen maar omdat het LUMC lekker dichtbij is en mijn man een goed gevoel had bij dat ziekenhuis besloten we te wachten.
    In december hoorden we dat er kans was op uitlopen wachtlijst. Toen zakte de moed me in de schoenen hoor.....
    Als ik vantevoren had geweten dat het in plaats van april 2008, augustus 2008 zou gaan worden (zomerstop zat er ook nog tussen) was ik toch ergens anders naar toe gegaan.
    Maar goed, inmiddels is het dan toch zover.... :whistle:

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik herken dat wel hoor, hier in het Noorden switch je ook niet voor je lol van ziekenhuis.
    Je komt er toch wel vaak genoeg dat afstand en je gevoel ook belangrijk zijn.

Nu is het dan eindelijk zover! Dat je je op zoiets kan verheugen he!

Elmo

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ja Elmo, ik kijk er echt naar uit! Raar eigenlijk.
    Maar als ik de foto's in je album bekijk, weet ik meteen weer waar ik het voor doe!

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, het is het echt ALLEMAAL waard! ;)

20. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hey Annelise, ik weet niet of je mij nog (her)kent maar ik wil je ook heel veel succes wensen deze ronde! Jullie hebben er erg lang moeten op wachten en ik hoop echt dat jullie geduld (eindelijk) wordt beloond!

Share This Page