Helaas, ook ik (Annalise74) de MMM in!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annalise74, 4 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hoi Annalise,
    ik zag dat je op mijn topic had gelezen en een berichtje had achtergelaten. Wat leuk.
    Ik heb ook jouw topic gelezen en wil je even heeel veeel succes wensen met jullie 1e ICSI! Het wachten heeft lang geduurd,maar nu gaan jullie dan toch ervoor!
    Ik zal jou ook blijven volgen,

Eef xoxo

2. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    hoi,

Ik las je berichtje op de topic van Eef16 en lees nu in je berichten dat jullie voor ICSI gaan vanwege slechte zaadkwaliteit. Hier precies hetzelfde; veel te weinig goede (bewegende, levende, goed gevormde etc.) zaadjes en daarom ook wij aan de ICSI. Best heftig allemaal, vooral met al die hormonen in je lijf. Ik moet zeggen dat ik er af en toe best een beetje last van heb (wisselende depribuien... :rolleyes: ), maar verder valt het spuiten me enorm mee.

Wat jammer dat jullie zo lang moesten wachten zeg! Ongelofelijk. Wij waren na 2 maanden al aan de beurt, dat vliegt zo om. Ik wens je heel veel succes (vanavond voor het eerst aan de Gonal-F las ik!).

groetjes, Annerie

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    He Annerie,
    Bedankt voor je berichtje. Ik heb gezocht of je een eigen topic hebt, maar kon het niet vinden.
    Welke medicijnen gebruik jij? Ik zie dat je waarschijnlijk over 4 dagen al de punctie hebt.... spannend hoor.
    Heb je al echo's gehad? Hoe ging dat? Zal ook voor jou duimen.

4. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hai,

Ik heb geen eigen topic, ik schrijf her en der een beetje mee, vind ik net zo leuk!

Vanochtend m'n eerste echo gehad en de follikels waren al aardig groot, vandaar dus a.s. donderdag waarschijnlijk al de punctie, het gaat sneller dan we dachten! Laat maar komen, ik kan niet wachten! Ik zit nu op mijn 7e stimulatiedag en gebruik Gonal-F en Cetrotide.

Lekker doorduimen, ik duim ook wat af voor iedereen :thumup: !

5. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai Annalise74,
    Ik zie dat jij ook op het LUMC loopt (dokter Duiker toevallig?)
    Wij zijn begin augustus voor het eerst op gesprek geweest en hebben ook al wat onderzoekjes achter de rug. 15 september krijgen we alle uitslagen.

Schrik wel van je verhaal dat er op het LUMC een wachttijd is van een jaar...Gyn had het wel over wachttijden en daar heb ik verder niet naar gevraagd (het is ook nog niet aan de orde) Maar een jaar dat is echt onwijs lang, wordt ik niet vrolijk van!

Snap heel goed dat jullie toch besloten hebben om bij het LUMC te blijven, is toch een goed ziekenhuis. Weet alleen niet of ik dat op zou kunnen brengen...

Iig, super dat jullie eindelijk begonnen zijn en heel erg spannend voor jullie. Zal met jullie meeleven en meelezen!

Succes!

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Zoe,

Als ik het goed begrepen heb, is de wachtlijst in het LUMC voor IVF/ICSI momenteel weer wat korter dan 1 jaar. Of er voor IUI ook een wachtlijst is weet ik niet. Ik was 32 jaar (nog net) toen ik voor het eerst in het LUMC kwam en inmiddels ben ik 34 en nu pas gestart met ICSI.

Wij zijn niet bij dokter Duiker, ik heb al 3 verschillende artsen gehad (allemaal aardig hoor). De laatste keer heb ik een mevrouw aan de telefoon gehad en dat schijnt onze nieuwe IVF arts te zijn. Heb haar nog nooit gezien. :confused: Dat is wel een nadeel, maar ach.... Iedereen is erg aardig en je kan altijd met je vragen terecht.

Spannend hoor, ook voor jullie, 15 september schiet al op. Houd je ons ook een beetje op de hoogte?

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden ik zie ( eindelijk vind ik iemand) dat jullie in het LUMC lopen.
    ik ben zelf niet met ivf bezig maar wel mogelijk bijna met iui,
    zijn jullie behalve dan de lange wachttijden tevreden over het lumc? ik zit nu bij het diaconaiseziekenhuis leiden, mijn gyn is een ijskonijn en ik voel me niet zo bij haar op m,n gemak dus mischien ga ik overstappen.
    wat mij verbaasd is dat ik niemand hoor over medisch centrum kinderwens in leiderdorp, dit is een zaadbank en fertiliteitskliniek met een hoog slagingspercentage en rekeningen kunnen gewoon zoals in het zh bij de zorgverzekeraar worden ingediend.
    hebben jullie wel eens overwogen om daarheen te gaan, ze houden zich puur en alleen bezig met iui, ivf en isci en donorschap, invriezen en opslaan semen etc... mischien een tip om daar ook te informeren

veel liefs en succes Jose

8. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    hai,

Ik had gister nog geen berichtje geplaatst of ik werd gebeld door het ziekenhuis (op mijn werk..)
    Blijkt dat de uitslag van het uitstrijkje niet helemaal goed was, pap 3a.
    Mijn arts is nu op vakantie dus ik werd door een ander gebeld. Ze belde omdat ik die dag er ook een brief over kreeg thuis en ik misschien zou schrikken als het eea niet uitgelegd was.
    Vond ik wel heel erg netjes.
    Iig zei ze dat ik me geen zorgen moet maken en dat er een afspraak was gemaakt voor 18 sept voor een vervolgonderzoek.
    Maar ik schrok wel even, vooral omdat de echo goed was...

joseetje26:
    Wij wilde in eerste instantie ook naar het Diac omdat mijn zusje daar werkt, maar mijn huisarts raadde wel aan om toch naar het LUMC te gaan omdat ze daar een aparte poli voor kinderwens hebt.
    Maar van dat centrum waar je het over hebt heb ik nog niets gehoord.
    Wij wachten verlopig alle uitslagen af, misschien is er wel niets aan de hand, en moeten we meer geduld hebben.
    En mocht nou blijken dat er toch iets loos is kunnen we altijd nog om ons heen gaan kijken als de wachttijden tegen vallen...

Maar tot nu toe ben ik heel tevreden over het LUMC, zijn allemaal super vriendelijk....

Voor jullie wordt het echt spannend, ik ben nog niet erg thuis in al die behandelingen (gelukkig?!) Maar als ik het goed begrijp ben je nu aan het spuiten?
    Ik zal je op de hoogte houden hoe het allemaal afloopt, en ik lees hier wel hoe het met jullie gaat...

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Jee Zoe, kan me voorstellen dat je schrikt van zo'n bericht! Wel goed dat ze je meteen hebben opgebeld.

Ik heb hier op het forum al eens vaker gelezen over een Pap 3a uitslag. Moet je maar eens verder rondlezen. Die meiden waren ook geschrokken, maar het bleek uiteindelijk allemaal mee te vallen.

Fijn dat je alweer snel terug mag komen. Hoop snel weer goede berichten van je te lezen.

Ik ben inderdaad aan het spuiten. Het is vandaag de 7e dag en as vrijdag heb ik mijn 1e controle.... ook erg spannend! Ik voel me tot nu toe prima! Af en toe buikpijn (gisteravond flinke kramp), maar verder geen klachten.

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    @ Jose --> Ik ben tot nog toe tevreden met het LUMC. Die lange wachttijd was wel erg vervelend en ik heb al 3 verschillende artsen gehad.

Ik heb ook bij MCK in Leiderdorp op de site gekeken, maar ik kreeg daar op één of andere manier niet zo'n goed gevoel bij (vraag me niet waarom). Ook had mijn man een goed gevoel bij het LUMC, dus hebben we toch maar gewacht.

11. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hoi Annalise,
    Ik wil je even veel succes wensen met de ICSI! Dat het maar een dikke vette plus mag worden over een paar weekjes. Tjee, wat heb jij lang moeten wachten. Wij zijn nu doorverwezen naar Radboud Nijmegen voor ICSI, hopelijk is de wachttijd daar toch niet zo lang....\op de website staat 7 weken, dat valt wel te overzien. Vraagje: heeft jouw man chromosoomonderzoek gehad voor ICSI?

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hi Zon,
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet eens weet. Mijn man en ik hebben in april 2007 alle onderzoeken gehad. Alle uitslagen waren goed. Sommige onderzoeken waren maar voor één jaar geldig en moesten nu dus weer over (wat een geldverspilling eigenlijk.....) en weer was alles goed. Volgens mij is een chromosoomonderzoek standaard bij ICSI, of niet?

Morgenochtend de 1e echo en bloedprikken. Ben er nu al zenuwachtig voor! Hoeveel eitjes zijn er aan het rijpen, of gebeurt er helemaal niets van binnen? Spannend!

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Vanmorgen mijn 1e echo gehad en bloedprikken.
    Vanmiddag krijg ik telefonisch de uitslag van het bloed. Dan hoor ik wanneer ik weer terug moet komen voor de 2e FM.

Ik zit nu op cyclusdag 9 en heb nu 8x Decapeptyl en 5x Gonal-F gespoten.
    Het baarmoederslijmvlies is nu 6 mm.
    Rechts heb ik 5 eitjes, 1x11 mm en 4x9 mm.
    Links het ik er 5 van 11 mm.
    Dus dat is best een goede score toch?! Ik ben er best wel blij mee!

14. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ben net gebeld met de uitslag van het bloed.
    Ik moet zondag :confused: al terugkomen en de helft van de Gonal-F gaat spuiten, dus 75 ie i.p.v. 150ie.
    Was zo verbaasd dat ik eigenlijk vergeten ben te vragen waarom. Zou ik te hard gaan? Zo groot waren mijn eitjes nou ook weer niet...

15. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hey, ben ook even in jouw topic komen lezen. Als ik het goed begrepen heb ben jij ook volop bezig met je eerst ICSI poging? En valt het spuiten wat mee? (daar ben ik heel bang voor)
    Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen, en ik ga je zeker volgen!
    Laat de uitslag van je echo van vandaag maar vlug weten.

Greetz, Timonneke

16. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Vanmorgen in het ziekenhuis de 2e echo en bloedprikken gehad:
    Ik had nu 14 eiblaasjes die aan het rijpen waren en ze zaten tussen de 11-18 mm. Het baarmoederslijmvlies is nu 7 mm.

Omdat vrijdag de hormonen in mijn bloed flink gestegen waren (en de eitjes nog niet zo groot) moest ik de Gonal-F verminderen van 150 ie naar 75 ie.
    Nu moet ik afwachten tot de uitslag van het bloed vanmiddag en morgen weer terugkomen voor 3e echo en bloedcontrole.

Het blijft spannend.... :(

@Timonneke, ja, wij zitten er middenin momenteel. Het spuiten valt me 100% mee. Eigenlijk voel ik me prima. Ik was vooral heel erg bang voor alle bijwerkingen maar ik merk er niets van. Inmiddels zit ik op cyclusdag 11 en heb ik 10x Decapeptyl en 7x Gonal-F gespoten en ik voel me nog steeds goed. Begin een beetje drukkend gevoel in mijn eierstokken te krijgen maar dat is normaal als de eiblaasjes groeien.

17. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hoi Annalise, mooie uitslag tot zover hoor. Hoe was de 3e echo vandaag? Zijn ze al meer dan 17 mm?
    Dan wordt het binnenkort puncteren. Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren (ik bespaar je mijn ervaring [-( ).

Spannende tijd he?

Ik heb morgen de terugplaatsing van 1 eitje. Wij zijn hier helemaal blij mee :) !

18. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik zie nu dat je 3-9 de punctie hebt..... wow spannend!

19. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Yep, vanavond om 21.30 uur moet ik 10.000 ie Pregnyl spuiten.
    Woensdag is de punctie en ik begin al aardig zenuwachtig te worden....!

@Annerie --> Ik heb je verhaal over je punctie in het Pregnyl topic gelezen: oh wat vre-se-lijk! En ik was al zo nerveus.....
    Heb vandaag aan de telefoon gevraagd of ik een dubbele pijnstilling kan krijgen. Arts verzekerde me dat als ik het niet trok er een extra dosis gegeven wordt.... O:)

20. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Gewoon doen hoor, die extra pijnstilling. Ze zeiden meteen al tegen me dat als ik een volgende keer (hoop dat die er niet komt ;) ), ik meteen een infuusje zou krijgen. Nou, ik hoef geen seconde te twijfelen.

Maar het is echt voor iedereen anders, ik ken meiden die er niks van gevoeld hebben. Vreemd he? Succes hoor, ik zal aan je denken.

Deel Deze Pagina