Hoi, Ik heb gister nacontrole gehad bij de gyn vanwege mijn mk eind november. Nu ben ik opnieuw zwanger en moest daarom voor over 2 weken weer een nieuwe afspraak maken. Dat had ik gedaan, maar eenmaal thuis begon ik toch te twijfelen of het wel slim was..... Ik ben dan 6 weken (misschien 6 weken en 1/2 dagen) Ik ben bang dat ik dan geen hartje zie en dat ik me dan druk ga zitten maken. Wat vinden jullie? Verschuiven naar de week erna, of zou ik toch gewoon een hartje kunnen zien met 6 weken? alvast bedankt!
Ik heb een beetje hetzelfde gehad. Omdat ik eerder een miskraam heb gehad dit jaar had ik vrij snel al bij de gynaecoloog afgesproken, bij 5 weken en een aantal dagen. Geen hartje te zien dus! Daar voelde ik me wel flink zenuwachtig over. Toen met 7 weken opnieuw een afspraak gemaakt. De gynaecoloog stelde die datum van 7 weken voor, waarbij hij zei: "als je met 6 weken een een paar dagen weer komt heb je grote kans weer geen hartactie te zien, wacht dus maar even iets langer dan een week, hoe vervelend dat ook is". Met 7 weken zagen we hartactie! En toen was ik zo blij dat ik even iets langer had gewacht, want als ik met ruim 6 weken niets had gezien was ik heel verdrietig geweest. Er zijn wel mensen die dan al hartactie zien, dus ook die reacties zul je krijgen. Onthoud daarbij dat de kans net zo groot is dat je t niet ziet.
bedankt! idd, ik denk dat ik beter een week langer kan wachten op een echo ipv een week lang bang zijn dat het niet goed is.
Ik heb een echo gehad met 6 w4d vorige week donderdag en idd (nog) geen hartactie te zien. Nu weer terugkomen a.s. donderdag, dan moet er zeker hartactie te zien zijn.. Dus voor je eigen gemoedsrust misschien beter om de echo pas in week 7 te plannen..
ik heb net gebeld. Heb de afspraak een week verplaatst. Dat is beter!!! Wel balen dat ik nu nog 3 weken moet wachten.
Goed van je Jolan, dat je hem even hebt verplaatst. Anders ga je jezelf echt op zitten vreten die dagen, mocht je het hartje niet horen...
In ons ziekenhuis doen ze een eerste echo niet eerder dan 7 weken. Een vroegere echo kan heel veel onzekerheid geven, als het hartje nog niet klopt. Met 7 weken weet je zeker of het goed of fout is, als het hartje wel of niet klopt. Vandaar dat ze het pas met 7 weken doen. Dus ik zou een week langer wachten.