Hallo, Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik een vroege miskraam gehad. Buiten mijn vriend heeft niemand een weet van die miskraam. Ik heb een soort schaamtegevoel , het gevoel dat ik iets misdaan heb of dat er iets mis is met m'n lichaam. Sinds die miskraam heb ik een onregelmatige cyclus ( varieert tss 25 dagen en 30 dagen).Is dit normaal?Ik probeer ondertussen al meer dan een jaar om terug zwanger te worden,maar dit is tot op heden nog steeds niet gelukt. Zijn er mensen die ook in zo'n soortgelijke situatie hebben gezeten, en die raad weten? Mvg, borrob0
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel vertellen dat een cyclus tussen de 25 en 30 dagen zeker niet als onregelmatig wordt beschouwd en dat dat vrij normaal is! Heel veel succes en ik hoop voor jullie dat je snel weer zwanger mag zijn
Ik heb in april een vroege MK gehad, mijn cyclusdagen staan hieronder. Ik wil je nog wel even op het hart drukken dat het niet aan jouw gelegen heeft hoor, dus voel je niet schuldig !!
Misschien kun je naar de gyn gaan om te kijken of het allemaal goed gaat. Na een jaar kan dat geloof ik. Die schaamte herken ik wel. Ik heb toch besloten het open en eerlijk te vertellen en toen bleek dat heel veel mensen dit hebben meegemaakt. Dit was voor mij een troost, enerzijds omdat ik dus zag dat het heel normaal is (dus niet dat er iets geks met mij is) en anderzijds omdat je zo van mensen steun krijgt. Kijk maar wat je wilt, dit zijn iig mijn ervaringen...
Lieve borrob0, Ik ken je gevoel helemaal. Het is voor mij morgen precies een jaar geleden dat ik wist dat ik een mk zou krijgen. Het heeft nl. 10 dagen geduurt voordat ik hem werkelijk kreeg. Ben tot op heden nog steeds niet zwanger. Vind dit zo moeilijk!! Ik wil je wel even zeggen dat je je absoluut niet schuldig moet voelen. Het is de natuur. En niets is zo hard als "het leven" zelf. Veel mensen weten het van mij ook niet. Maar de mensen aan wie ik het zelf kwijt wilde heb ik het verteld. Dat heeft mij heel veel geholpen. Ik denk dat het belangrijk is dat je over je gevoelens praat. En ik denk persoonlijk dat er absoluut niets mis is met je lichaam. Een cyclus tussen de 25 en 30 is vrij normaal. Die van mij is tussen de 27 en 33 dus..... Als ik vragen mag.....hoe lang heb je de eerste keer over het zwanger worden gedaan??? Bij mij was het na 2 maanden al raak. Vind het nu dan ook wel een beetje vreemd dat het nog steeds niet gelukt is. Zou het misschine iets psychisch kunnen zijn. Hoe denk(en) jij/ jullie daarover?? Ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger zijn!! Veel sterkte!! Liefs Daan
Ik heb een maand geleden ook een vroeg miskraam gehad, wij hebben er ook voor gekozen om het verder niemand te vertellen. Misschien bij een volgende zwangerschap die wel goed gaat, dat we het vertellen. Maar kon/kan die goedbedoelde belangstelling even niet hebben. Ik ben nu precies 4 weken na de mk weer ongi geworden, dus een cyclus van 28 dgn. We gaan er weer voor! Je hoeft je over je mk niet schuldig te voelen hoor, een mk gebeurd meestal omdat het vruchtje toch niet helemaal goed is, daar kun je niets aan doen!