niet "teveel" er mee bezig zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 2 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Beste allemaal,

ik hoor regelmatig dat ik niet "teveel" bezig moet zijn met zwanger worden ... :(

Máár hoe doen jullie dat ???

Mijn mannetje en ik wilde nooit kinderen. Sinds 2 maanden zijn we helemaal om. We willen graag proberen zwanger te worden. Van nature ben ik iemand die graag de touwtjes in handen heeft dus ik vind het heel moeilijk om geduld te hebben. :oops:

liefs van xxTINKYxx

2. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoi,

idd niet teveel ermee bezig zijn. ik hoor van meiden die kaarten bijhouden om te temperaturen ed, jeempie denk ik dan (het is hun goed recht hoor). ik lees hier (vind ik) best wel wat verhalen van meiden die er contstant mee bezig zijn. wij willen ook graag kinderen, maar ik blijf eigenlijk wel gelukkig door mn vriend best nuchter eronder. we gaan ervoor, dat is zeker. en ben hiervoor bij de ha geweest om advies te vragen, ben gewoon nogal groen op dit gebied en we willen het voor onszelf houden. dus hem gevraagd hoe het beste, nou is die man al min 30 jaar dokter, dus hij zal wel wat verstand ervan hebben. hij heeft mij gewoon geadviseerd om om de dag te vrijen en dan kan het in de eerste maand al raak zijn, maar het kan ook nog een tijd(je) duren. heeft mij wel aangeraden foliumzuur te slikken, dus daar ben ik nou ook mee bezig, maar ben op het moment ongi door de pil. en nu maar afwachten wanneer mn volgende ongi komt of niet.... ;)

jij iig succes met klussen, en we hopen maar dat het gauw raak is! :)

3. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Tja, wanneer ben je er TE veel mee bezig?? Als je iets graag wil, denk je er ook veel aan...
    Ik ben ook 1 van die tempmeiden. Dit deed ik ook echt niet vanaf ronde 1! Maar als je na zo'n maandje of 6-7 nog steeds niet raak geschoten hebt, ga je toch iets proberen he. Mn ook om iets in handen te hebben wanneer je toch naar de ha gaat. Het eerste half jaar gewoon lekker spontaan klussen! Met een 2-3 keer pw heb je voldoende kans!
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, zo denk ik erover!
    Suc6

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik denk niet als je iets heel graag wilt dat je het naast je neer kunt leggen en denken :Ach we zien wel hoe het loopt!
    Zo werkt het bij mij niet. Als ik ergens voor ga...ga ik ook helemaal en dan is het VERY HARD om de knop op relaxt te zetten.
    Je kan jezelf voor de gek houden , maar dan ben je er misschien niet in bewuste zin mee bezig (tempen, ovulatie-test etc etc), maar je onderbewuste kant (in je hartje en je hoofdje) gaat toch wel door!!

Dag & nacht ben ik er niet mee bezig, maar nu ik zwanger ben geweest (juli mk) 'lijkt' het gevoel/verlangen meer aanwezig omdat het eerst nog een beetje 'ver van m'n bed leek' ...en het toen tastbaar voor me was geworden..ik was zwanger, we kregen een kindje.

Het belangrijkste is -denk ik- dat je niet gefrustreerd wordt.
    Sprak gisterenavond een dame tijdens een tennis-toernooi die jaren op e afd gynaecologie had gewerkt en zei vertelde: Ik heb zoveel ellende gezien, stellen die het jaren probeerde en uiteindelijk mocht het zo zijn....toen was hun relatie kapot/geen redden meer aan ..door de druk.
    Dit hou ik in m'n achterhoofd!!
    Voor mij gaat een kindje samen met m'n relatie en het mag niet de hoofdmoot zijn.

Liefs, Mirre

5. Niet meer actief

Hoi Mirre,

ik ben het helemaal met je eens ... mijn man en ik zijn 29 en 30 en hebben eerder nog geen kinderwens gehad. Wij weten dus ook dat het leven samen heel leuk is ... ik probeer me nu ook voor te houden dat als het niet zo mocht zijn we er saampies echt wel wat van kunnen maken ...

Maar wij zijn ook nog maar net begonnen. Jullie hebben al een weg afgelegd. En een mk dat hakt er ook in denk ik ...

Maar mensen zeggen zomakkelijk dat je er niet TE veel mee bezig moet zijn. En tja ik vul hier ook de calculator in wanneer mijn vruchtbare dagen zijn enzo ... en ik lees ook dagelijks mee op het forum ... maar ik werk ook 40 uur in de week en dan heb ik hele andere dingen aan mijn hoofd. Dus volgens mij valt het wel mee ...

Bedankt meiden allemaal veel succes !!!
    :thumup:

6. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk nog aangesproken voel ook.... ;)
    Ik ben ook een van die 'temperatuur-meiden' ....
    Ik ben dan ook 39 in plaats van 29 of zelfs 19.....geen jaren vruchtbaarheid voor de boeg dus...
    Dus dan ben je er inderdaad soms een beetje teveel mee bezig, maar dat krijg je als je niet zoveel tijd meer over hebt...

Maar inderdaad had ik, als ik jonger was geweest, nooit begonnen met het tempen want het haalt soms wel een beetje het spontane ervan af...
    Gelukkig merk ik aan mezelf dat ik er deze cyclus veel minder mee bezig ben. Heb meer ruimte voor mijn andere interesses, terwijl ik de afgelopen keren echt de hele dag op dit forum was te vinden.. ;)
    Ben alleen nog steeds de temp aan het bijhouden voor het geval ik bij de dokter terecht ga komen. Dan heb ik mijn lijstjes alvast op orde... ;)

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik denk dat als je iets heel graag wil, dat je er dan heel veel mee bezig bent, en soms schiet het spontane er dan gewoon bij in. Dat is niet erg. Het wordt alleen gevaarlijk als het een obsessie wordt, dan is het veel te dwangmatig. Maar dan nog.... je grootste wens onvervuld is toch het ergste wat er is. Of dat nu het onderwerp kinderen is of iets anders, dat maakt dan niet zoveel uit.

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hallo meiden,

sorry, ik heb misschien te snel mn oordeel klaar gehad... :(

ik ben ook 1 van de beginnelingen die net is begonnen en dus kan ik meiden misschien voor het hoofd stoten, dat is absoluut niet mijn bedoeling... nogmaals excusses.

ik lees soms verhalen van meiden die al in een hele andere fase dan mij zitten, en dat maakt het vanuit mijn (prille) positie makkelijker om te zeggen dat ze te veel mee bezig zijn...

gr van zonnetje (al regent het nu hier, echt zondagweer)

9. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Tis goed hoor zonnetje... ;) Ik wilde alleen even aangeven dat er idd meiden zitten hier die al heel lang bezig zijn...of al wat ouder zijn. En dan werkt het gewoon even anders...
    Maar ik weet dat je het niet zo bedoelde hoor meis... :)

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Het is een feit dat na verloop van tijd (als je al langer bezig bent met zwanger worden) de spontaniteit er een beetje vanaf gaat.
    Ik denk dat het moeilijk tegen te houden is!
    De meiden bij wie het gelijk in de eerste maanden ..RaaK..is tel je zegeningen, het lijkt me heerlijk!
    Zelf vind ik het ook niet super leuk om te tempen etc maar als ik dat nu niet doe (wordt 34!) en kom bij de arts en die zegt dat ik daar alsnog eerst mee moet gaan beginnen....dan ben ik weer aardig wat tijd verder (en weer ouder)
    Snapt u...
    Het is helaas niet anders. We willen graag een kindje en ik heb er veel voor over om dat hopelijk te mogen bereiken.

Als iets niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan...

Mirre

11. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Prachtig gezegd Mirre...die ga ik onthouden!!!! :D =D>

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik vind het een dom advies dat je er niet zo mee bezig moet zijn. Hoe moet je dat dan doen ?
    Ik was er ook mee bezig, al werd het wat minder. De eerste cyclussen voel je echt vanalles.
    Deze ronde hadden we weinig geklust. Ik had een 10 baden kaart voor de sauna gehaald en was er ook naar toe geweest, want ik dacht ben toch niet zwanger. Had een torselet gekocht voor onder de trouwjurk want ik dacht het wordt toch niets.
    Maar tada, toch gelukt deze ronde.
    (torselet mocht ik weer inleveren en een tegoedbon gekregen, en de sauna moet nu maar even weer wachten)

PS ook ik tempte.

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Nemo,
    Ben het met je eens, er helemaal niet mee bezig zijn kan gewoon niet.
    Op het moment dat de beslissing genomen is dat je ervoor gaat, dan werkt dat gevoel ook bewust en onderbewust door.
    Wel ben ik met je eens dat als je iets niet verwacht..het komt.
    Je schreef" ik dacht ben toch niet zwanger'...en het was gelukt.
    Zo was het bij mij ook, dat is wel apart.

Liefs , Mirre

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Toen de cyclus begon had ik wel zoiets van ik wordt zwanger deze ronde.
    Maar was een vreemde cyclus, ik had tussendoor bloedverlies. Nog nooit gehad en daarom durfde mijn mannetje niet te klussen. Dus een week voor het ei en op de eidag zelf geklust.
    En ik had mijn ei ook niet gevoeld, ik voel het normaal altijd. Ik kon dus aan mijn temp zien wanneer ik mijn ei had gehad.

15. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Het is toch ook gewoon leuk om ermee bezig te zijn? :D
    Ik raak vertederd bij babyfoto's, baby's in een reclame of in een film...vind het reuze gezellig om hier te komen kletsen...het klussen is uiteraard errug leuk... :) ..en het idee om samen ouders te worden van zo'n heerlijk moppie...heerlijk toch? :D

16. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik ben er ook wel mee bezig hoor iedere dag maar het is geen obsesie gelukkig.
    Maar het is moeilijk om er niet mee bezig te zijn en het is toch ook leuk om er mee bezig te zijn vind ik.
    Vooral nu ik bijna kan gaan testen vind ik het erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn.
    Dus meiden mijn advies is gewoon lekker dag dromen en fantaseren hoe het is om zwanger te zijn geen probleem toch.

In mijn omgeving zijn veel mensen met een kind of meerdere dus ja dan word je er af en toe toch wel mee gekonfronteerd(weet niet prcies hoe je dit woord schrijft) maar ja ik vind het alemaal erg leuk.

Doei Teddy.

17. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Natuurlijk moet je er mee bezig zijn, maar ik snap het advies "niet teveel" inmiddels wel.
    Ik ben er vorige maand enorm krampachtig mee bezig geweest. Ik hing heel veel op dit forum rond en het hing de hele dag in mijn achterhoofd. Uiteindelijk bleef mijn ongesteldheid uit, maar na ruim 2 weken en een bloedtest bleek ik toch niet zwanger. Dat mijn ongesteldheid uitbleef is volgens mij geen toeval, maar heeft denk ik te maken met het feit dat ik er zo veel mee bezig was. Nu is het dus afwachten tot volgende ongi en dat schiet dus niet zo hard op. Was ik er maar niet zo overdreven op gefocussed geweest...
    Ik heb dus de afgelopen anderhalve week mijn gedachten op andere dingen gezet (niet hier surfen, druk zijn met andere dingen) en ondanks het feit dat je er natuurlijk af en toe toch aan denkt, geeft dat een hoop rust. Ik probeer dit dus vol te houden en hoop op deze manier relaxter zwanger te kunnen worden. Ik weet dat het moeilijk is om er minder mee bezig te zijn, maar ik ben blij dat ik het nu wel heb geprobeerd.

18. Friemeltje

Friemeltje Actief lid

2 jul 2006
    406
    1
    0
    Tja, hoe zijn wij ermee bezig...euhm..
    Ik slik foliumzuur en als ik eraan denk ook tarwekiemoliecapsules,
    maar die capsules is ook voor een betere weerstand..
    Verders sexen we wat meer tijdens mijn vruchtbare periode..
    (haha, dat is nu dus!) Gas erop!!

Ook al willen we beide dolgraag een lief friemeltje, we gaan proberen om er geen druk op te leggen, ik ben ook pas sinds 1 juli gestopt met de pil, we gaan nu voor de 2e ronde en heb een cyclus van 25 - 25,
    ik denk dat ik qua cyclus niet te klagen heb en we wachten af hoe lang het duurt voordat mijn man raak prikt...

Liefs Friemel

Deel Deze Pagina