Twee weken geleden is het bij mij mis gegaan bij 6 weken zwangerschap, de huisarts weet niet dat ik zwanger ben geweest. De vk, waar ik anders een intakegesprek zou hebben, heb ik na een paar dagen opgebeld: ze heeft een afspraak voor me gemaakt bij de gyn voor een echo om te kijken of het leeg is. Ik wil aan de ene kant wel graag weten of alles 'schoon' is, maar aan de andere kant: als het bloedverlies gestopt is, kun je daar toch ook zo wel van uitgaan eigenlijk? Een test heb ik niet meer gedaan, ik voel me ook niet meer zwanger. Mijn vraag is: hebben jullie na je mk een echo / nacontrole / gesprek gehad? Of ging je er 'gewoon' van uit dat het helemaal klaar was en ben je niet naar een vk / gyn geweest?
Ik denk dat het toch wel verstandig is, ik moest ook op controle was al wel verder maar toch... Je hoort ook wel eens als je niet helemaal 'schoon' bent dat het kan gaan infecteren enzo..
Ik heb geen nacontrole gehad. De VK zei dat dit niet nodig was en na een week heb ik een testje gedaan of ik echt niet meer zwanger was en die was negatief.
Als je gaat dan heb je zekerheid en kan je vol goede moed aan de nieuwe ronde beginnen. Liever een controle teveel dan dat er toch nog wat achter zou blijven.
Ik heb ook niet na al mijn miskramen controle-echo's gehad. Hoeft ook helemaal niet, als alles zonder complicaties is verlopen. Als er iets is achter gebleven merk je dat wel aan pijn, bloedverlies, koorts etc. Bij mij was het zo dat bij de zwangerschappen waarbij het rond 6 weken is misgegaan het ook niet hoefde. Bij latere termijnen werd het wel aangeraden. Overleg anders even met je vk om te horen wat haar mening is in jouw situatie.
3 x een miskraam gehad 1e keer: met 12 w een echo en die was niet goed. Mk kwam daarna spontaan op gang en heb verder geen controle of echp gehad. Vertrouw op wat je voelt was de boodschap en na de miskraam was de buik rustig en het vloeien als een ongi dus dat was prima. 2e miskraam: met 6w een grote bloeding. wel even contact met de vlk gehad en ik mocht komen voor een echo. Was niets meer op te zien, dus vruchtje was ik al kwijt maar de baarmoeder zat nog vol. Afwachten was de boodschap. Ik bleef veel pijn houden dus weer gebeld en mocht toen naar de gyn voor echp en curetage. Bleek toen een tweeling zwangerschap te zijn waar 1 vruchtje nog van goed was (is idd ook goed gegaan). 3e miskraam met 5 weken een bloeding. Afgewacht wat er zou gebeuren. Het was anderhalve dag even heftig maar daarna geen bloed meer maar wel veel buikpijn. Ook bleef ik me zwanger voelen. Met 7w echo gehad, zelf naar de gyn geweest om te kijken of het buitenbaarmoederlijk was, maar alles bleek goed. Daarna nog een dikke week buikpijn gehad pas toen ik weer ongi werd zakte die pijn af. ik zou als mijn buik rustig voelde gewoon afwachten. Sterkte trouwens. Ik vond de miskramen best heftig. Toch weer een afscheid van een kindje dat je graag wilde.
Vanmorgen echo gehad -ja ik ben toch maar gegaan- en wat een opluchting: alles is helemaal in orde. Er is niets meer achtergebleven na de mk, sterker nog: ze kon zien dat ik mijn eisprong alweer gehad heb. Ik zou zelfs alweer zwanger kunnen zijn dus Wilde ff met jullie delen dat je cyclus dus na een mk niet persé een puinhoop hoeft te zijn.
nee klopt hester ik heb het ook gehad na mijn 3 mk had nooit meer mijn hcg laten testen of een test gedaan had ik woensdag een test gedaan nega dus ik best wel blij dacht ik ff lichaam 1 maandje rust geven en zondag`s moest mijn ongi komen na de mk maar kwam niet maar voelde me woensdag al zwanger dus ik zondag naar de apotheek en test gehaalt en ja hoor positief maar ja helaas liep dat ook weer uit op een mk maar het kan zeker dat je cyclus gewoon weer normaal is maar dat hangt ook wel een beetje van de zwangerschaps duur af en van je eigen lichaam en of je gelijk schoon bent na de mk groetjes syboena
Ik had kerstavond een bloeding. 1e kerstdag ook nog iets gehad en daarna gestopt. Vandaag naar de gynaecoloog geweest. Ik dacht, het bloeden is gestopt, dus zal niets meer te zien zijn. Helaas, vruchtzakje met embryo was te zien, maar geen hartactie. Moet nu wachten tot volgende week donderdag tenzij het vanzelf komt.