Dames, Ik dronk iedere dag een speciale thee ter bevordering van de stoelgang. Ik heb de ingredienten eens vergeleken met onderstaande link en ben onmiddelijk met de thee gestopt. Er zitten kruiden in die baarmoederstimulerend zijn! Ik ben alleszins terug over geschakeld op kiwi en pruimen Dus meiden, misschien wel eens handig om te bekijken? http://www.annetanne.be/kruidenklets/ui ... n-kruiden/ Groetjes
Er zal vast wel een kern van waarheid inzitten, maar als ik die hele ellenlange lijst zo eens zie, dan zou dat betekenen dat je geen enkel kruid tot je mag nemen als je zwanger wilt worden of bent.........
Dank je wel Dottie dat je dit met ons wil delen. De meeste kruiden uit de lijst heb je waarschijnlijk nog nooit gegeten Mij is inderdaad wel bekend dat je tijdens een zwangerschap nooit zomaar homeophatische middelen mag slikken onder het mom baad het niet schaad het niet. Alleen de meeste kruiden uit deze lijst krijg je toch nooit binnen in grote hoeveelheden en mag wel in de keuken gebruikt worden. Op zich vind ik deze lijst wel handig, want het geeft wel aan dat je niet zomaar alle medicijnen op natuurlijke basis kan gebruiken.
ja die lijst is inderdaad lang En ik ga zeker niet bij alles wat ik eet de lijst raadplegen. Maar die thee die ik dronk (en k ga hem missen!) daar zaten zeker 3 of 4 kruiden in die baarmoederstimulerend waren. En ik neem nu geen enkel risico... Ik zou niet willen dat het vruchtje loskomt of zo door zo iets stoms...
Op de site van het voedingscentrum staat welke kruiden er beter niet gegeten kunnen worden tijdens een zwangerschap. De kruiden die op zulke sites staan, daar bedoelen ze vaak mee dat je die niet als pillen moet slikken. Dus als homeopathische medicijnen of zo. Als die in eten zitten is er vaak niets aan de hand, omdat de eenheden zo groot moeten zijn om schadelijk te zijn, dat je dat met gewoon in je eten hebben nooit haalt.