Hoi! Deze maand maar eens beginnen met ovulatietesten. Maar wanneer? 31 dec. Ben ik ongesteld geworden. De ene zegt vrijdag, ander zondag en weer een ander zegt vandaag! Ik weet t niet meer haha Liefs x
Welke dag maakt niet uit. Als je een regelmatige cyclus hebt van bv 28 dagen zou ik wel beginnen met testen op dag 7-8. Ik ben meer van de, beter iets te vroeg dan te laat. Probeer wel om minimaal 3-4 uur geen plas te hebben gedaan en voor die tijd niet teveel te drinken of eten. De meeste zeggen dat je het ook op zoveel mogelijk dezelfde tijd moet doen, en dan ook nog na 12:00 Verder is het makkelijk hoor haha. Ik lette eerlijk gezegd niet zo op de tijd of die elke dag hetzelfde was, ik zorgde wel dat ik 4 uur niet naar het toilet was geweest.
Meestal staat er in de bijsluiter van je testen wel een schema. Daarin zoek op hoe lang je cyclus gemiddeld is, en dan staat er bij op welke cd je het beste kan beginnen met testen.
Mijn cyclussen variëren tussen de 26 en 29 dagen. Ik begin op dag 9 met testen. 's morgens met de tweede urine, dus niet de eerste. en als je 2 keer wilt testen, zo rond 18 uur nog een keer testen, proberen minimaal 2 - 4 uur niet te drinken en te plassen daarvoor.