helaas

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kimmeding, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Met 8 weken en 5 dagen is het toch mis gegaan.

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    heel veel sterkte met dit verlies :cry:

dikke knuffs, marie-claire

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    oh nee, het is toch niet waar1

Meis wat vreselijk, heb je berichtjes nog gelezen toen ej gelijk de eerste ronde zwanger was!

Wil jullie heel veel sterkte wensen met dit vreselijke verlies!

Liefs Ster

4. Trees

Trees Niet meer actief

Oh wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte met jullie verlies. :cry:

Dikke knuffel!

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hey,

Wat ontzettend vervelend! heel veel sterkte!

6. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Wat vervelend meis! Heel veel sterkte! Hopelijk mag je snel weer een wondertje bij je dragen!

7. samkids

samkids Niet meer actief

Hey Kim, wat vreselijk voor je. Echt kl*te!
    Hoe is het geconstateerd? Bij een echo of thuis al door bloeden en krampen?

Heel veel sterkte!

8. Devana

Devana Actief lid

8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Hey Meid,

Wat erg voor jullie! Heel veel sterkte met dit verlies..

Liefs Devana

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Even een heel ander spoor.
    Gisteren op mijn werk echt stolsels verloren dus ben meteen terug naar huis gegaan nadat ik de verloskundige had gebeld.
    Eenmaal thuis de verloskundige weer terug gebeld en deze heeft de Gyn gevraagd om een echo te maken.
    Op de echo was helemaal niets te zien behalve dan dat mijn baarmoederslijmvlies verdikt was en dat wees wel op een zwangerschap.
    Moest ook bloed laten prikken ivm de HCG en vanmiddag werd ik gebeld.

Mijn HCG vond de Gyn toch wel aan de hoge kant dus moet morgen weer nuchter laten prikken.
    Het is of zo'n abrupt eind geweest gisteren dat mijn lichaam nog niets veel kwijt was aan HCG, of in het ergste geval een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Als mijn HCG morgen niet lager is dan gaan ze weer een echo maken en als er weer niets te zien is moet ik een kijk operatie ondergaan.

Ik heb ook verder geen echte krampen meer en die heb ik gister ook maar heel af en toe gehad.
    Vloeien is er wel maar zo weinig dat ik het al heel vreemd vond.

Ik duim dus nu maar dat morgen mijn HCG is gedaald want onder het mes wil ik niet.

10. moniek

moniek Actief lid

9 jun 2005
    365
    0
    0
    mama en huisvrouw
    tricht
    shit zeg,veel sterkte meid

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    jeetje, wat een klap , heel veel sterkte morgen! zal voor je duimen dat het geen bbz is.

knuffs, marie-claire

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh wat kl*te!

Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Ik ga voor je duimen!

13. Trees

Trees Niet meer actief

Wat een ellende zeg! Ik hoop morgen dat je HCG flink gedaald is. Hoeveel was het nu als ik vragen mag?

Ik las toevallig je vraag bij de vk over de echo bij een bbz. Misschien heb je hier wat aan. Ik was ongeveer 11 weken toen er bij mij een bbz werd geconstateerd. Het is afhankelijk waar het zit of ze het op een echo kunnen zien en hoe groot het is. Bbz-vruchtjes groeien vaak langzamer door gebrek aan voedingsstoffen. Bij mij zat het in de eileider en deze was volgens de gyn erg smal en daardoor moeilijk in te kijken met een echo. Het vruchtje zagen ze bij mij dus niet zitten, maar wel konden ze op de echo zien dat er veel bloed rondom de eileider zat en veel bloed in de buikholte. Een echo is dus wel belangrijk om de ernst van de situatie in te schatten (bloedverlies) en kan aanwijzingen geven voor een bbz.

Veel sterkte met alles en ik hoop dat een kijkoperatie je bespaard wordt!

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Mijn HCG waarde was gisteren 2200 of zat er nou een 0 extra bij.
    Mijn baarmoeder is leeg op verdikt slijmvlies na wat wel wijst op een zwangerschap of juist dat het mis is gegaan.
    Ik heb af en toe wat lichte krampjes en verlies wat sliertjes met afvegen en op het toilet rood bloed.
    Heb al zowat de hele dag mijn maandverband in en die is nog lang niet aan vervanging toe.
    Daarom snap ik het allemaal even niet meer.
    Je zou toch denken dat als het fout gaat je dan buikpijn krijgt en grote stolsels verlies.

Ik snap dan weer niet zo goed dat als ze al inwendig aan het kijken zijn en je al zo prettig te kijk ligt, ze dan niet meteen even verder kijken naar je stokken.
    Of ben ik dan weer te voorbarig?

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    beste kim, helaas zien ze dat niet snel op een inwendige echo

ik heb op 15/7 met 5,5 wk een mk van een tweeling gehad....
    Mn baarmoeder was leeg op het dikke slijmvlies en vocht na
    En pas op 1/8 Na heel veel keren bloedprikken en meermalen inwendige echo's, werd bij mij een derde buitenbaarmoederlijk ontdekt. aan de hand van hcg waarde en vrij vocht (bloed om de eierstok in de buikholte) dat was vrij gekomen.
    Ik ben de derde vrucht pas 3/8 verloren (had eerst geen idee wat het was, het was zo groot als een pingpongballetje)

er heeft 2 weken tussen gezeten tussen de mk en bbz ondanks dat het toch echt een drieling was. gelukkig is het uit zichzelf gekomen, anders had ik medicijnen gekregen + kijkoperatie.

zodra je pijnlijke krampen krijg direct naar de eerste hulp van je ziekenhuis bellen en zeggen dat er vermoeden is van buitenbaarmoederlijke zs.
    en niet na de huisartsenpost, die schepen je vaak alleen maar af (uit eigen ervaring) en wees niet bang om de gyn een keer te veel op te bellen voor vragen ;)

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Grrr dan ga ik heel hard hopen dat mijn HCG gedaald is want ik wil liever niet onder het mes.
    Ik kreeg van de gynaecoloog ook al de waarschuwing dat als ik pijn kreeg ik meteen moest komen.

17. Trees

Trees Niet meer actief

2200 is inderdaad nog behoorlijk hoog. Met de inwendige echo kijken ze zowel naar je baarmoeder en je eierstokken. Alleen soms zijn de stokken lastig te zien, als er helemaal geen indicators te zien zijn (zoals follikels, bloed, cystes etc.) Ik ben een keer proefkojijn geweest toen een gynaecoloog zijn arts-assistente echo-les gaf. Ik heb toen goed opgelet zeg maar ;)

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij Claire. Mocht je pijn hebben na de eerste hulp gaan of spoednummer gynaecologie bellen. Ik kreeg ook pas erge pijn vanaf 10 weken zwangerschap, daarvoor heel af en toe lichte krampjes, afgezien van één pijnaanval bij 6 weken.

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Vandaag was mijn waarde nog maar 600 dus gelukkig erg goed gezakt.
    Een klein beetje positief nieuws in een niet zo'n positieve gebeurtenis.

19. Trees

Trees Niet meer actief

Gelukkig ik ben blij dat het gezakt is. Het is allemaal al vreselijk genoeg zonder een operatie te moeten ondergaan. Sterkte met het verwerken van alles.

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Dank je Trees.

Volgende week weer kijken of ik nog HCG in mijn lichaam heb dmv bloed prikken.
    En de Gyn wil kijken of mijn baarmoeder schoon is.

Deel Deze Pagina