wachtend op miskraam of LEEFT het toch nog ? HELP ?

Discussie in 'Miskraam' gestart door staartje, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    hoi ik heb een vraagje ik heb gister te horen gekregen dat het vruchje is gestopt met groeien met 5 a 6 weken
    maar hier komt het ik zou nu 9 weken en 2 dagen zwanger zijn geweest
    en voorheen had ik een cyclus van 47,49,52,47 en toen testte ik op dag 31 positief op 07-02-09
    nu vraag ik me een beetje af of het niet kan dat het vrugje niet misschien 6 weken is dat ik 3 weken minder ver ben
    belde net me vk en zij dat tegen haar en ze zij het is goed dat je dat zecht dat kan ook goed ja nu beld ze om 12 uur voor een afspraak bij de gycloog om de baarmoeder leeg te maken ze zij dan maak ik een afspraak voor je volgende week om dan toch uit te sluiten of het toch nog leeft

hebben mensen dit ook mee gemaakt of ervaring mee
    HELP andwoord nodig

2. Anina

Anina Actief lid

8 jan 2009
    203
    0
    0
    Ik zou er rekening mee houden dat het toch mis is, maar nog geen stappen ondernemen ( Minstens een week wachten voor curettage en eerst nog een echo laten doen) Je zou echt de eerste niet zijn waar toch een kloppend hartje wordt gevonden. Ook voor je eigen gemoedsrust, dan weet je zeker hoe het zit, anders blijf je later misschien piekeren.
    Sterkte!

3. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    jeetje wat een onduidelijkheid en onzekerheid zeg
    ik hoop maar dat alles toch nog goed blijkt te zijn...
    maar die onzekerheid is vreselijk, daar kan ik over meepraten

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat een onzekerheid zeg, vooral met onregelmatige cyclussen is het lastig vast te stellen.

Maar stel dat je nu 6 weken zwanger zou zijn dan zou de bevruchting/innesteling rond 12 februari hebben plaatsgevonden. De eerste twee weken krijg je namelijk cadeau. In feite is je kindje dan nog maar 4 weken.

Ik denk dat je er sterk rekening mee moet houden dat het niet goed is. Anders had je denk ik geen positieve zwangerschapstest gehad op 7 februari.
    (ik neem even aan dat je een zwangerschapstest bedoeld en geen ovulatietest).

Natuurlijk hoop ik dat je heel ander bericht krijgt volgende week...
    Sterkte
    Romy

5. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dit is nou precies wat er nu ook in mijn hoofd rondgaat, ik zit in hetzelfde schuitje :(

sterkte..

6. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant

waneer heb jij de volgende en beslissende echo ? ik deze vrijdag

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik heb dinsdag weer een afspraak.
    Ik heb gebeld met de gynacoloog om te vragen of het eventueel nog zo konzijn dat het vruchtje jonger was dan verwacht.
    De assistente heeft met hem overlegd en zei: de kans is heel klein.. en later; ga er maar niet van uit.
    Maar op de een of andere manier kan ik het ide niet loslaten dat het misschien toch nog levensvatbaar is, en we verkeerd geteld hebben.
    Het vruchtje is 8,4 mm groot nu.
    Ik weet niet of ik het volhoud om te wachten tot dinsdag :( dit maakt me zo onzeker.

8. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    die van mij was bij de eerste echo niet te meten en de 2e echo was hij wel te meten gegroeit zou je zeggen maar 3 mm was ie vrijdag moet het gegroeit zijn anders is het niet goed en tegen mij zij ze ook reken er maar niet op maar ik moet er telkens aan denken

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind het zo naar voor jullie dat jullie zo in die onzekerheid zitten.

Ik snap ook niet zo goed dat jullie dan nog zo lang moeten wachten tot de vervolg echo...

Heel veel sterkte.
    X
    Romy

10. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dankjewel Romy..

Het is inderdaad een grote bron van onzekerheid.
    Ik heb inmiddels de hoop wel opgegeven dat het ook nog anders kan zijn dan de gyn zei.
    Maar ik voel nog steeds niets, er gebeurd niets :(

11. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Mijn vriendin heeft ook in hetzelfde schuitje gezeten. Bij haar had het eitje er gewoon heel lang over gedaan om naar de baarmoeder te gaan en te gaan innestelen en daardoor was ze (met een hele regelmatige cyclus) toch twee weken minder ver als ze dacht. Ook zij is bij de echo naar huis gestuurd met: "Kom volgende week nog maar eens terug maar bereid je maar voor op een miskraam"
    Inmiddels is ze 6 maanden zwanger van een gezonde baby!
    Het kan dus wel....
    Hoe is het met jullie gegaan?

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Jeetje Johanna, dus ze heeft een hel van een week gehad voor niets..
    Ik weet niet hoe het nu met staartje is, ik ben erg benieuwd want volgens mij moest ze vandaag naar het ziekenhuis.
    Wat mij betreft is er nog niets gebeurd.
    Een heleboel verdriet, geen bloedverlies, geen krampen..
    Ik wacht verder tot dinsdag.

13. Esma

Esma Bekend lid

Ik zou gisteren 8 weken en 4 dagen zwanger zijn. Omdat ik toch al 2 weken bruinverlies, ben ik toch naar de ha geweest, omdat ik hem toch nog op de hoogte moest brengen van mijn zwangerschap. Ik moest van hem direct een echo maken om te kijken of het nog leefde. In de middag kon ik gelijk komen. Het vrucht was 6 weken en er was geen hartslag. Gynaecoloog zei dat ik volgende week terug moest komen voor een 2e echo om uit te sluiten dat ik verkeerd heb gerekend. Ik heb een heel regelmatig cyclus, dus het kan niet. ergens hoop ik het wel, maar de zeurende pijn in mijn onderbuik en het bloedverlies zegt mer. OOk mijn borsten zijn minder gevoelig.

Ik hoop voor jou dat je gewoon verkeerd hebt gerekend.
    Anders sterkte!

Deel Deze Pagina