Helaas...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ukkepuk79, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

1 aug 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik had vorige week een berichtje geplaatst met het onderwerp 'twijfel'. Ik twijfelde erg of deze zwangerschap (m'n 2e, we hebben een geweldig zoontje van 21 maanden) wel goed zou gaan.
    Gisteren de echo gehad met 9 wkn en wat bleek...m'n voorgevoel leek juist te zijn. Het was niet goed. Het vruchtje is gestopt met groeien met 6 wkn. Nu een weekend vol vragen...blijf ik wachten totdat het vanzelf m'n lichaam gaat verlaten, of ga ik voor een curretage. Ik vind t lastig...
    Heeft iemand ervaring hiermee?
    Groetjes...

2. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Ik heb gekozen voor een curretage maar moest daar drie dagen op wachten. De avond voor de curretage is het als nog vanzelf begonnen.
    Ik persoonlijk vond het verschrikkelijk, daarom wilde ik ook het liefst meteen geholpen worden. Nu stond ik onder de douche terwijl alles eruit viel, en moest ik het zelf van de grond oprapen en weggooien. Mijn hart brak in 2en en heb staan huilen als een klein kind.
    Ieder kiest natuurlijk vor zichzelf, maar ik zou persoonlijk voor een curretage gaan.

Maaike

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij ons bleek met 11 weken, dat het kindje met 8 weken gestopt was met groeien. Wij hebben eerst nog een poosje afgewacht of het vanzelf op gang zou komen. Dat gebeurde niet, dus toen heb ik een curretage gehad. De opwekpillen wilde ik sowieso niet, dat lijkt me vreselijk! De curretage is qua ingreep meegevallen, emotioneel vond ik het wel zwaar. Als het al drie weken fout zit en je lichaam heeft het nog niet zelf afgestoten, is de kans vrij klein dat het nog vanzelf gaat gebeuren.

Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Ik ben erg blij dat ik de miskraam niet zelf heb meegemaakt. Lijkt me vreselijk om dat te moeten ondergaan en om het vruchtje te zien. Maar anderen willen het juist bewust meemaken en willen het kindje begraven.

Heel veel sterkte!

4. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Ik heb wel gekozen voor de opwekpillen (op aanraden van de gyn). Op zich goede ervaring mee, weinig pijn enzo (en ook liever thuis dan in zk). Helaas, omdat nadien de bloedingen bleven aanhouden, een maand later toch nog een curretage laten doen. Dat was natuurlijk wel minder, maar ja dat kan je dus ook hebben na een curretage dat je nog een 2de keer binnen moet.

5. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

2 jul 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

wat erg dat ook jij dit mee moet maken, het is niet niks...
    Bij mij is de miskraam zelf op gang gekomen met 10 weken, nog voor dat ik de 1e echo zou hebben. Ik heb dus geen ervaring met een curretage, maar ik heb dagenlang last gehad van krampen en ontzettend veel bloedverlies, en dat is echt verschrikkelijk..
    Ik hoop dat je de juiste keuze voor jezelf maakt, volg je eigen gevoel zou ik zeggen...

Sterkte!

6. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    Aller eerst vreselijk meid dat je dit moet mee maken!! :(
    En wil je veel sterkte wensen!!

Ik heb ook opwek pillen gehad... Kan je zeggen dat deed mij verschrikkelijk veel zeer heb de helenacht weeën gehad en kon 3 dagen later als nog gecureteerd worden.. Het was een 2ling en het ene was er wel uitgegaan en het andere vruchtzakje zat er nog..
    Dus voor mij als het weer gebeurd (hoop het natuurlijk niet)!!
    Meteen curretage

Liefs, Geraldine

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb zowel ervaring met afwachten, curretage en de opwekpillen Dat laatste nooit meer! Ik heb dezelfde avond nog een spoedcurretage moeten ondergaan, omdat ik in een korte tijd teveel boed verloor en wegviel. Daarnaast waren de wee-en afschuwelijk pijnlijk.
    Ik ben in totaal drie keer gecurreteerd en dat stelt lichamelijk niks voor. Emotioneel vind ik het zwaar, omdat je buik na het wakker worden zo 'leeg' voelt. Het vanzelf laten komen vind ik zelf het minst erg. Het doet pijn en je verliest veel bloed, maar ik vind het altijd goed te doen met een berg paracetamols. Afwachten vind ik trouwens vreselijk, dus als het niet vanzelf komt liever zo snel mogelijk een curretage. Ik heb de twijfelachtige eer dat ze me ondertussen kennen en ik niet meer hoef te wachten op een curretage en dezelfde dag terecht kan voor de curretage als de echo weer niet goed blijkt te zijn. Je zwanger voelen, terwijl je weet dat het niet goed zit vind ik erg zwaar.

Laat je gewoon heel goed voorlichten en kies wat voor jou het meest prettige voelt. Ontzettend veel sterkte met jullie verlies.

8. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Wat vreemd dat mensen toch opwekpillen kunnen krijgen, want bij mij in het ziekenhuis beginnen ze er niet aan. Het kan een hoop ellende geven.
    Bleek zwanger vanaf 16 maart.
    Ook ik heb weer een MK gehad en moest het zelf op gang laten kopen. Ik loop extra risico onder narcose, dus liever niet volgens hen.
    Weken verliepen (mk vastgesteld op 7 wk en wk 16 geholpen).
    Toen heeft er alsnog een curretage plaats gevonden.

De curretage viel mee, maar gevoelsmatig vond ik het heel zwaar.

Nu zit ik te wachten tot ik weer de gewone ongesteldheid krijg, want dan kunnen we weer verder.
    (zit nu op 31 dagen ciclus).

Geduld hebben .... pfff wat moet een mens soms enrom veel geduld hebben zeg!

Als je de curretage laat doen succes. Ik zag er ook tegenop, maar wachten is het ook niet. Ik zou het nu wel weten.
    SUCCES

9. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

1 aug 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reacties...
    Zondagmiddag hebben we even contact gehad met de verloskundige. Ik dacht wat verloren te zijn, maar dat was waarschijnlijk een stolsel geweest. Besloten om maandagochtend gelijk de praktijk te bellen zodat de verloskundige gelijk een afspraak voor ons bij de gynaecoloog kon maken voor curretage.
    's Avonds na het eten, kreeg ik wat buikkrampjes. Tja, dacht ik, kan wel van het eten komen...je weet t niet hé...
    Maar de krampjes gingen op een gegeven moment gepaard met flink wat bloedverlies en na anderhalf uur lag het vruchtzakje in de wc. Zó apart. Wist niet goed wat te doen... Ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om het zomaar door de wc te spoelen. We hebben het bewaard. Maandag hebben we het in een bloempot begraven en daarop een olijfboompje gepland. Zo hebben we het voor ons toch een plekje kunnen geven... Met mezelf gaat het emotioneel nog wel een beetje op en af. Het was zó welkom geweest....
    Liefs.

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.709
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Sterkte met dit verlies meid.heb er geen ervaring mee,maar ik zou het ook niet over mn hart kunnen verkrijgen om het door de wc te spoelen,dus wat jullie gedaan hebben,vind ik een mooi gebaar.

Deel Deze Pagina