Mijn zoon wordt binnenkort 2 jaar over 1,5 week. Mijn ex (de vader van mijn zoon) laat niks van zich horen en kijkt niet om naar zijn zoon. Ik heb hem een brief geschreven, gemaild maar geen reactie. Maarrrr nu kreeg ik een anonieme mail in mijn mailbox van het kaartenhuis... dus ik die kaart ophalen en was het een moederdag kaart zonder afzender. Kan wel achter de afzender komen maar dan moet ik betalen en dat doe ik dus mooi niet Mijn 1e ingeving was ooh mijn ex. was midden in de nacht verstuurd nl als bijna iedereen slaapt... en ik ken hem hij zit 's nachts altijd achter zijn PC. Dus ik mijn moeder sms'en van: heb jij mij die kaart opgestuurd? nee smst ze terug ik denk je ex want het loopt naar de verjaardag van je zoon... en mijn beste vriendin zegt hetzelfde Wij zeiden al steeds "wij zijn erg benieuwd wat er gebeuren gaat rond de verjaardag van mijn zoon" en het "feest" begint nu al dus... Ik weet kan niet met zekerheid zeggen dat deze mail van mijn ex afkomstig is maar ik weet het eigenlijk 99% zeker Maar ja zo werkt het niet he... Niks laten horen en niet naar je zoon omkijken en dan in ene weer wat laten horen omdat onze zoon bijna jarig is! Ik heb hem ook in de brief gezegd als je je zoon wilt zien kan en mag dat maar eerst wordt heel goed gepraat tussen ons 2'en! Hier houdt ik mij dus ook aan, hij zal eerst met mij moeten praten en een heel goed excuus hebben om niet naar zijn zoon om te kijken en afspraken niet na te komen e.d. voordat hij zijn zoon mag zien... Ik hoop dat ik het zo goed aan pak allemaal en ben heel benieuwd wat er nog gaat komen de komende weken
Je pakt het heel erg goed aan! Je beschermt je zoon voor teleurstellingen, hartstikke goed! Hij mag zich inderdaad eerst weleens gaan bewijzen, voordat je het contact weer toe laat. Hij mag zichzelf pas vader noemen als hij naar zijn zoon omkijkt!
Ik vind idd dat hij zich eerst moet gaan bewijzen en dat hij moet laten zien dat hij wel om zijn zoon geeft en dat hij zijn afspraken na kan komen... Ik hou het contact niet tegen tussen hem en zijn zoon maar ik bescherm mijn zoon wel om idd teleurstellingen te voorkomen. Mijn zoon begrijpt het nu nog niet maar over een paar jaar wel.
Moeilijk is dit joh... Ik vind het ook nog steeds pijnlijk dat mijn ex nooit naar zijn zoon heeft gekeken, maar aan de andere kant ben ik wel 'blij' dat hij tenminste consequent is en helemaal nooit geen contact zoekt. Want het lijkt me heel zwaar om hier steeds weer mee te moeten dealen. Je uitspraak die ik ge-quote heb viel me op omdat ik persoonlijk vind dat er nooit een excuus is om niet naar je kind om te kijken. Wij als alleenstaande moeders kunnen ook niet even ons kind in de steek laten, en maanden later met een excuus op de proppen komen. Die kerels denken dat ze dat recht wel hebben, omdat bij hun afwezigheid ze weten dat er toch wel voor hun kind gezorgd word. Zwak, vind ik dat, en heel makkelijk gedacht. Ik bedoel dit niet om bot over te komen hoor, begrijp me goed. Maar zo denk ik er nou eenmaal over. Mocht mijn ex ooit nog contact zoeken met zijn zoon, dan zijn er voor mij bepaalde rechten die hij verspeeld heeft. Succes met alles, hoe het ook loopt. En laat je niet teveel gek maken door wat je ex wel of niet doet op de verjaardag van je zoon!
ik heb ook zo'n anonieme kaart gekregen en volgens mij gaat het om een reclame hoor... zo willen ze je gewoon laten betalen en dan achteraf blijkt de afzender het kaartenhuis zelf te zijn ofzo
Stond bij jullie ook de naam van jullie kindje erbij? bij mij nl wel. en aangezien mijn zoon een naam heeft die niet veel voorkomt vind ik dit erg opvallend En de naam was nog goed gespeldt ook... En ik kom zelf nooit op kaartenhuis dus ik zou niet weten hoe zij dan de naam van mijn zoon weten. Maar ik hoop dat het een actie van hun is en niet een actie van mijn ex
Ik vind dit helemaal niet Bot van je Je hebt volkomen gelijk is mijn mening! Zo denk ik er nl ook over.
ik weet het natuurlijk ook niet maare zover ik wel weet als je bij kaartenhuis een e-card stuurt moet degene die m stuurt betalen en niet degene die m ontvangt....
Ik heb ook een kaart gehad maar ik moest eerst betalen en dan kon ik hem pas lezen. Ik heb het niet gedaan.
Ik kon um openen maar moet betalen om de afzender een mail te sturen in de hoop dat hij/zij dan reageert hem of haarzelf bekend te maken aan mij... Ik doen nooit wat op kaartenhuis.nl. Dus zij kunnen de naam van mijn zoon gewoonweg niet weten
Maar even een deel 2 aanmaken... mijn zoon is volgende week dus jarig en ja hoor gisteren pakte ik mijn mobiel die nog op zacht stond omdat ik gewerkt had en zie: 3 oproepen gemist en 1 voicemail. Aan het nummer kon ik zien dat het mijn ex was... dus ik voicemail afluisteren. Zegt hij letterlijk: hoi het is WEER bijna zover onze zoon is bijna jarig kan ik dan ff langskomen? ik had echt zoiets van Tsjee jij hebt een bord voor je kop! een beste plaat voor je kop! Een jaar niet omkijken naar je kind, niet reageren op mijn brieven, emails e.d. en nu maar even bellen omdat het WEER es zover is :x Ik heb mijn ouders meteen gebeld die zeiden meteen negeren, daarna belde mijn beste vriendin die zei ook: negeren! want hij heeft jou brieven e.d. ook genegeerd! Als jij nu reageert heeft hij weer controle over je dus negeer het! Later zijn we tot de conclusie gekomen dat ik het eerst ga negeren en daarna telefonisch contact met hem opneem met de woorden: Je mag je zoon zien zoals ik altijd gezegd heb maar eerst wordt er gepraat tussen jou en mij zonder onze zoon er bij maar met Mijn broertje er bij en een familielid van jou kant... en er worden hele goede afspraken gemaakt die nagekomen moeten worden. Ik hoop dat ik hier goed aan doe... ben bang dat mijn zoon weer teleurgesteld gaat worden nl. hij begrijpt het nu nog niet maar op een dag gaat hij alles begrijpen. Ik wil het contact tussen mijn zoon en ex niet in de weg zitten maar het is niet zo dat hij een jaar niet naar mijn zoon hoeft om te kijken en dan vrolijk ff contact kan opnemen omdat onze zoon jarig is toch? wat is jullie advies? doe ik het zo goed of zouden jullie dingen anders aanpakken? alle tips zijn welkom hoor!
het lijkt wel of ik m'n eigen verhaal aan het lezen was. De vader van mijn jongste zoontje belde na 5 maanden afwezigheid doodleuk op op zijn verjaardag afgelopen maart. Zei, ik ben nu ziek anders had ik wel langsgekomen, kan je wel vertellen dat ik zo overdonderd was en ik heb ook niks gezegd tijdens dat gesprek, alleen dag, toen hij ging ophangen. Een week later belde hij weer dat hij zijn zoon zo mistte en of hij hem mocht zien. Nou heb ik net als jij ook nooit het contact tussen vader en zoon in de weg gestaan, dus ik stemde toe, maar eerst een gesprek met zeer duidelijke afspraken. Dat is er ook geweest, en hij "mag" hem nu 2x per maand zien, draagt financieel wat bij en belt regelmatig om te vragen hoe het met zijn zoon is. Maar de afspraak is heel duidelijk, gaat hij zich weer bemoeien met mijn leven, of stopt met financieel bij te dragen, dan is het ook echt over, maar dan ook echt over! Ik hoop dat jij er ook uitkomt met je ex, al is het alleen maar voor jullie kindje, maar het moet niet ten koste van jou gaan, want als jij je er niet goed bij voelt, voelt je kindje dat ook en gaat het niet goed. Wat is wijsheid hé? Tis moeilijk, maar doe waar jij je het beste bij voelt. Sterkte en succes verder! Groetjes lotte
Ik vind dat je hele goede voorwaarden gesteld hebt! Mijn ex hoeft zich ook nooit meer te gaan bemoeien met mijn leven en ik vind ook dat hij wel eens een financiele bijdrage kan leveren... Houdt hij zich hier niet aan of komt hij afspraken weer niet na is het meteen over en uit. Ik negeer het nu even, heeft vanmiddag alweer gebeld dus... Ik moet alles even laten bezinken en goed gaan nadenken wat ik wil en daarbij ook denken aan mijn zoon... Tis wel erg moeilijk allemaal
wat ik echt niet kan begrijpen is dat jullie zo ontzettend makkelijk de vader weer erbij halen.... zit er nog zoveel gevoel dat je maar besluit het allemaal te pikken ofzo??? want ik bedoel als er geen gevoel meer is dan neem je dat niet, want je weet dat ie jou en je zoon weer gaat kwetsen! pfff mijn ex kan de pot op! haar vader of niet hij hoeft nooit meer in onze buurt te komen hoor! zoals je zelf al zegt hij heeft je zoon 2 jaar laten stikken en nu ineens komt ie weer aankakken omdat zn geweten begint te steken... en jij trapt er nu al met open ogen in.. sorry kan me er gewoon zo boos over maken! die kerels maken fouten en zodra ze dat n keer 2 jaar later beseffen moeten wij maar weer braaf op komen draven om onze kinderen op te offeren aan die hufters die er nooit geen flikker om gegeven hebben?
dus dat!!! ik zou helemaal zo'n kop hebben van opflikkeren tegenover mijn ex, je zoon kan hem later zelf wel opzoeken als hij daar behoefte aan heeft...hij mag nu niet je zoon zijn jonge leventje verzieken met zijn buien, en ik ken je ex niet maar heb nu al zo'n donkerbruin vermoeden dat hij de relatie met zijn zoon zal laten lopen net hoe het hem uitkomt.... luister naar je ouders, NEGEREN!!!
Ben t volkomen met namya en female eens... Waarom zo naïef?! Denk je nou écht dat hij nu ineens wel THE perfect daddy zal zijn na 2 jaar niets?? Come on!! En laat toch ook niet zo over je heen lopen zeg... De vader van mijn zoon is niet n beeld, zijn eigen keus! Hij komt er dus ook no way in! Zodra mijn zoon oud & wijs genoeg is om zelfstandig zijn vader op te zoeken vind ik het prima maar niet zolang hij onder mijn hoede is... Ik zal hem áltijd behoeden voor de teleurstellingen & pijn die hij zal voelen door zo'n kansloos gedrag van de 'vader'... Datfeest gaat hier dus niet door!
Dit is wat mijn ouders en Beste vriendin ook zeggen. En ben het volkomen met jullie eens hoor! Zij zeggen ook dat mijn ex keer op keer mijn zoon zal teleurstellen. En ik heb dan nu ook echt besloten om geen contact meer te zoeken met hem. Heb er echt heel goed over nagedacht afgelopen nacht (ja het houdt me flink bezig ) maar ik kies voor mijn zoon en bescherm hem. En wat hij later wil gaan doen dat moet hij zelf weten, maar zolang hij niet naar zijn vader taalt zal ik hem in bescherming gaan nemen tegen teleurstellingen. Het werkt gewoonweg niet zo dat je 1x in het jaar even kan langs komen omdat je zoon toevallig jarig is... In het begin dat mijn ex niet meer naar mijn zoon om zag heb ik het er erg moeilijk mee gehad en ben heel boos geweest en dit koste mij erg veel energie. Ik heb laatst de knop omgezet en ben gaan terugvechten met de gedachte "ik ben gelukkig zo met mijn zoon en ik steek geen energie meer in mijn ex" dit heeft mij goed gedaan en zo ga ik het doorzetten!