Wie is er zwanger ná 3e IVF of ICSI?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by BabsieG, Oct 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Wij hebben van oktober 2005 t/m april 2006 3 mislukte ICSI-pogingen gehad. Omdat de zaadkwaliteit van mijn man dusdanig verbeterde door het gebruik van Zink, Foliumzuur, Selenium en B-vitamins (zijn zaadtelling steeg van ca. 0,3 - 0,6 mln naar 15 mln), besloten we het daarna op de natuurlijke manier te proberen. Helaas, tot op heden zonder resultaat.
    Ik word er zo moedeloos van... We zijn nu 3 jaar bezig en we willen zo graag een kindje van ons samen, maar het lukt gewoon niet! Elke keer als ik een baby zie, springen de tranen in mn ogen. Nu heb ik al 2 kinderen uit een vorige relatie, dus zijn er mensen die vinden (of denken), dat ik niet moet zeuren, want ik heb toch al 2 kinderen. Natuurlijk ben ik heel blij dat ik mn 2 jongens heb en dat ik 2 zwangerschappen heb mogen meemaken, maar de situatie lag toen heel anders en ik wil zó intens graag nog een kindje van de man waarvan ik zo zielsveel van hou...
    In januari gaan we weer met IVF/ICSI beginnen (we weten nog niet wat, want dat is afhankelijk van zijn zaadkwaliteit dan), maar ik zie er nogal tegenop, omdat ik erg heftig op de hormonen reageer. Daarom zou ik graag reacties willen hebben van vrouwen die bij hun 4e, 5e of 6e IVF- of ICSI-poging zwanger zijn geraakt (wij gaan nl. max. tot poging 6) en wellicht al zijn bevallen. Dat geeft een mens weer moed, snap je?
    Zijn er vrouwen die me een hart onder de riem kunnen steken?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Liefs, Barbara

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kan je helaas niet helpen met je vraag over ervaringen van 4e, 5e of volgende IVF. Maar wil je heel veel succes wensen met aankomende poging. En ik vind het heel kortzichtig als mensen denken...je hebt al 2 kinderen, wat zeur je nou? De wens voor een kindje is intens....los van of het je 1e, 2e of .. is! En het gaat om een kindje samen met de man waar je zoveel van houdt....iets van jullie samen...een wondertje waar je dingen van elkaar en jezelf samen in terug ziet.
    Ook vind ik de uitspraak in je onderschrift geweldig.....een goede lijfspreuk!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Ik ga aan mijn 5e ICSI beginnen, maar dit is in eigen cyclus en dus anders dan standaard.
    Ik mag tot 6 en heb dan nog 2 standaard over.
    Over je kansen kan je arts je het meeste zeggen denk ik omdat het heel situatie gebonden is.
    Ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat jullie wens voor een wondertje van jullie samen gauw uitkomt!
    Dikke zoen!
    Elmo

4. Loewiese

Loewiese Actief lid

Oct 15, 2006
    124
    4
    18
    Hoi,
    Ik ben nu 21 zwanger na de 5de ICSI! Ongelofelijk, we hadden dit zelf ook nooit meer verwacht. Bij de vierde ICSI hadden we niet eens bevruchting, het doel van de 5de was om echt alles geprobeerd te hebben.... Het kan dus wel degelijk!
    Groeten,
    Maaike

5. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Hoi Maaike,
    Gefeliciteerd joh! Ben eerlijk gezegd heel blij van je te horen :)
    Heb op 2 verschillende sites deze oproep geplaatst en jij bent de 1e die me zulk positief nieuws geeft. Het geeft me dan in ieder geval moed om weer te gaan beginnen dalijk. Bedankt en heel veel plezier met zwanger-zijn!
    Groetjes, Barbara

6. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

2Elmo: heel veel sterkte met jullie 5e poging. Ik hoop voor jullie dat het deze keer gaat lukken!

7. Sarah1

Sarah1 Lid

Nov 4, 2006
    7
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt. En die mensen die zeggen dat je er al 2 hebt daar heb je ook niks aan. Elke wens is een nieuwe wens toch?
    Wij hebben zelf na een mislukte ivf poging een icsi behandeling gehad die uitgelopen is op een miskraam. Maar omdat we nog ingevroren cryo's hadden hebben we een 3e poging gedaan en die is wonder boven wonder gelukt! (ik had er zelf weing vertrouwen in).
    Ben nu 8 maanden zwanger! Ik wens je heel veel geduld en sterkte toe en vooral dat je wens snel in vervulling maar gaan!

Share This Page