uitslag sperm onderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shirin, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirin

Shirin Actief lid

16 feb 2006
    110
    0
    0
    ICT
    Nederland
    Hoi meisjes,

mijn echtgenoot heeft ook semen onderzoek laten doen dit is de uitslag:

PH sperma = 7.6
    VCM waarde sperma = 97.0
    aantal totaal = 21

goed bew. = 59%
    levende = 11%
    niet bew. = 29%
    matig bew. 1%
    viscositeit = <2
    volume sperma = 6.6

wie kan mij dit uitleggen, is dit goed of slecht?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat had je dus meteen moeten vragen toen je deze waardes doorkreeg...
    Denk dat niemand je hier zonder twijfel kan vertellen wat het betekent.
    Even bellen morgen zou ik zeggen!

3. Shirin

Shirin Actief lid

16 feb 2006
    110
    0
    0
    ICT
    Nederland
    hoi elmo,

natuurlijk heb ik dat al gedaan, mijn huisarts zei dat het mogelijk voldoende is. Maar ik heb ook ergens gelezen dat huisartsen niet zo goed een semen analyse kunnen maken.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mogelijk voldoende?
    Euh....ff een ziekenhuis bellen of je via je huisarts door laten verwijzen...
    Met zo'n vage uitslag zou ik geen genoegen nemen.
    Succes meid!
    Enne...die ha kan ook wel een schop onder zijn kont krijgen! Weet niet meer wie hier daar goed in was ;).....
    Echt ff achteraan hoor!
    Liefs Elmo

5. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Shirin,

Volgens mij is dit best goed. Ze kijken naar de % levende cellen (die 11%) en dan naar de bewegelijkheid en de vorm. Bij mijn man was het allemaal wat lager. Als het maar nergens op nul uitkomt dan heb je kans op IVF of ICSI.

Heel veel sterkte!
    (Ik ben trouwens geen dokter hoor, maar vergelijk het een beetje met de uitslagen die wij hebben gekregen.)

Liefs Lenneke

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    staat r hier op het forum niet ietsover zaadonderzoek? Dacht het wel, zal even voor je kijken.

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Benikweer. Er staat op hetzwanger worden forum een stukje over onderzoekenbij de man. Maar heel specifiek over getallen gaat dat niet. Ik zou de raad van Elmo opvolgen en de gyn bellen voor uitleg.
    En wat die huisarts betreft: ik zie dat altijd als een persoon die van heel veel maar een heel klein beetje weet. en je gyn weet van een heel klein beetje heel veel. en die heb je dus nodig.
    succes, groetjes Femke

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ze maken ze ook niet zelf hoor, maar het lab. doet dat. Ik denk dat je bedoelt dat ze de waarden niet goed kunnen inteperteren.
    Als die huisarts het niet precies weet moet hij toch even overleggen met het ziekenhuis/gyn. zodat hij het jou wel duidelijk kan uitleggen !

9. Shirin

Shirin Actief lid

16 feb 2006
    110
    0
    0
    ICT
    Nederland
    ik heb de 14e afspraak bij de gyn. hij zal mij beter kunnen uitleggen over de cijfers etc.

bedankt jullie allemaal.

p.s. nog een vraag vandaag heb ik vermoedelijk mijn eisprong, ben ik vandaag dan ook vruchtbaar? of is het al te laat?

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    bat het niet, dan schaadt het ook niet meid. Een eicel blijft maar een uur of zes "goed" heb ik gelezen (anderen hebben het ook wel over 12 uur).
    Je kan altijd de gok nog wagen en er wat zwemmers op af sturen!

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    ALs ik het zo bekijk denk ik dat het wel voldoende is. Ik heb er niet zo veel verstand van, maar 59% goed bewegende is goed.
    Misschien dat er alleen een afwijking is in aantal, volgens mij 11% bij jullie.
    ik ga even voor je surfen. Ik zou overmorgen de huisarts bellen en die moet dan maar even met de gyn bellen. Slecht van zon huisarts dat hij je met twijfel laat zitten.
    Ik ga even surfen, tot zo.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Kijk eens op:

www.fertiliteit.info/content/fertilitei ... _onderzoek

Hier staat iets over de uitslag van het sperma-onderzoek. Als ik het zo bekijk is de zuurgraad goed, is de beweeglijkheid goed, maar wijkt alleen het aantal af van de standaard.

Ik moet er wel bij zeggen dat het aantal wisselend kan zijn. Afhankelijk van ziekte, etc. 1 sperma-onderzoek is eigenlijk geen onderzoek. Het is goed om na 3 maanden dit onderzoek nog eens te herhalen. Dan kan de uislag weer heel anders zijn. Ik denk dat je hiermee wel zwanger kan worden (via de natuurlijke weg), maar ik ben natuurlijk geen dokter.

Hoelang zijn jullie al bezig?

Bel maandag de dokter maar even.

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36

Deel Deze Pagina