aangeschoten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sophietje, 6 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophietje

    sophietje Actief lid

    3 jan 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :(: :(: kan t kwaad dat als je van n feestje kom en je man is aangeschoten,dat je gaat klussen voor n baby :(: :(: is t zaad dan slechter of is t slecht voor t aanstaande kind als je toevallig daarna zwanger zou zijn :(: :(: wie weet dit :(: :(: groetjes sophietje
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het zaad is dan al aangemaakt denk ik.
    En ik denk dat er wel meer vrouwen zwanger zijn geraakt in een alcoholroes ;)
    Geen probleem denk ik.
     
  3. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Het duurd ruim een maand voor dat het zaad van een man goed ontwikkeld is en naar buiten kan zeg maar... dus het zaad is oke.. no worry's ;)

    succes meid :)
     
  4. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik las dit:

    Overmatig alcoholgebruik
    Een glaasje is goed, maar te veel alcohol niet. Zelfs niet in de weken vóór de bevruchting. Alcohol komt, zoals iedereen uit ervaring weet, in het bloed. Net als bij het roken geldt dat dit bloed ook in de eicel komt. En alcohol is geen stof die in de basiscel van je baby thuis hoort. Houd je dus even in op feestjes. Maar dat geldt niet alleen voor jou! Ook je partner hoort hier rekening mee te houden. Hij is immers de maker van de zaadcellen. Als hij alcohol in zijn bloed heeft beïnvloedt dat de kwaliteit én de kwantiteit van de zaadcellen.
     
  5. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Nou ik drink mijn borreltje nog wel erom.
    Ik vind als het elke dag feest is dan moet er maatregelen worden getroffen, maar een paar keer per week een glasje wijn of een borreltje vind ik wel dat het moet kunnen.
     
  6. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Waar TE voor staat is natuurlijk nooit goed....
     
  7. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik vind die verhalen over dat alcohol gebruik nogal verwarrend :(
    Bij de zwangerschap van mijn oudste zei de vk dat een glaasje wijn per week geen kwaad kon ( 2 mog ook nog )
    Maar bij de zwangerschap van mijn jongste zei de vk dat het uit den boze was .
    Bij beide zwangerschappen heb ik ook op internet gezocht en daar stonden verschillende adviesen .
    Op de ene site werd gezegd dat het wel mocht , op de andere weer niet .
    Heb voor mijn oudste ook nog tijdje bij de gyn gelopen en die zei dat het wel mocht .
    Maar bij zwangerschap van de jongste zei de gyn dat het niet mocht .
    Ik heb het bij beide zwangerschappen niet gedaan .
    Eigenlijk drink ik al geen druppel alcohol meer sinds ik wist dat ik zwanger wilde worden van onze oudste .
    Voorkomen is tenslotte beter dan genezen .
    Maar er word ook weer gezegd dat als je onverwacht zwanger bent geworden , het niet uitmaakt dat je in die eerste maanden iets gedronken hebt .
    Nou ja , erg verwarrend dus :rolleyes:

    Groetjes Joyce
     
  8. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Behalve bij TEvreden he ;) ;)

    :p Wendy
     
  9. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Volgens mij kan het ervoor ook niet heel veel kwaad (tenzij dit natuurlijk meerdere keren per week gebeurt, dan is het een ander verhaal) Een paar borreltjes rondom de vruchtbare periode zorgen misschien ook nog eens voor extra ontspanning ;)
     
  10. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Nou vooruit!!! ;)
     
  11. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Eerst kon 1 glaasje wijn zo nu en dan geen kwaad en nu is het inderdaad uit den boze. Ik drink gewoon niet, voorkomen is beter dan genezen zoals JoyceD al zei.
     
  12. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Is inderdaad waar JoyceD! Ik heb 5 jr terug ook héle andere adviezen gekregen dan bij mijn laatste zwangerschap, maar zo krijgen we ook hele andere adviezen dan onze ouders, en hun ouders ervoor weer. De wetenchap schreidt voort, en in deze tijd gaat dat gelukkig iets sneller, zodat we dus bij verschillende kinderen verschillende adviezen kunnen krijgen ;) Maar ik denk dat als je je gezonde verstand volgt, dat het dan allemaal wel goed komt. Zo werd er tijdens mij eerste zwangerschap nog het eten van pinda's afgeraden, wegens het krijgen van allergiën door je ongeboren kind, daar hoor je nu gelukkig niets meer over, ik at toen overigens wel pinda's, mijn zoon is dus niet allergisch ;) Maar ik denk dat je lichaam je zelf al aangeeft dat iets als alcohol niet goed is, ik dronk het tijdens mijn zwangerschappen écht niet, had er gewoon een aversie tegen.
     

Deel Deze Pagina