Ik lees in verschillende topics, dat er een hoop mensen een missed abortion hebben gehad, of dat ze een lege vruchtzak hadden/hebben. Dat lijkt mij zo erg..... Nu vraag ik me zelf af 1) is daar een oorzaak in? 2) hoe kun je het herkennen, als je nog geen echo hebt gehad? 3) zijn de symptomen/zwangerschapsverschijnselen anders dan bij een echte zwangerschap?
Hier ook een MA helaas. Bij mij hebben ze niet naar een oorzaak gezocht omdat het pas de eerste keer is. Dat kan volgens de gyn iedereen overkomen. Volgens mij is een MA niet te herkennen zonder echo. Want op de echo blijkt pas dat het vruchtje niet verder ontwikkeld is. Lichamelijk zijn er geen klachten. Ik had maar lichte zwangerschapsklachten zoals hoofdpijn, moe en gespannen borsten. Ik was niet misselijk. Maar dat is volgens mij ook weer bij iedere zwangerschap anders en heeft niets te maken met een MA. Maar ik kan alleen spreken uit mijn eigen ervaring.
Dat is het hem juist. Wij hebben nog geen MA gehad en we moeten nog een echo krijgen. Maar gezien onze geschiedenis, hoop ik gewoon dat ons dit niet overkomt. Ik weet ook niet goed hoe mijn ega het zou kunnen verwerken, als het twee keer mis zou gaan, na het gebeuren van vorig jaar.
Ik weet natuurlijk niet wat er bij jullie is gebeurd maar mijn gyn zei tegen ons dat 1 op de 10 vrouwen een miskraam krijgen en dat de kans groter is dat het bij de 2e zwangerschap wel goed zal gaan. Als je geen lichamelijke klachten hebt en nog geen echo hebt gehad waaruit het blijkt dat het misschien mis zou kunnen zijn is er volgens mij geen reden om ongerust te zijn. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Hoe ver ben je nu? En wanneer krijg je een echo? Succes!
Ik lees nu je blog pas. Wat vreselijk voor jullie! Ik snap heel goed dat je erg ongerust bent. Misschien eens met je VK of Gyn bespreken en snel een echo inplannen. Dat geeft je misschien een gevoel van zekerheid. Heel veel sterkte en succes in ieder geval!
ik had bij de tweeling alle symptomen in 2 vervoudigd 1 week na de laatste echo werden ze ineens minder en ik had al een slecht voorgevoel . helaas met de 10 weken echo gezien dat beide hartjes niet meer klopte alleen mijn lichaam dacht nog gewoon zwanger te zijn dus een MA andere keren waren miskramen maar vond de MA voor mijn gevoel wel heftiger. 19 maart nu onze eerste echo van dit frummeltje en de tranen van angst staan me nader dan het lachen. ben iemand die goed een masker op kan zetten maar van binnen ben ik dooooooodsbang dat november zich gaat herhalen 14-11-11 heb ik mijn 2 kindjes voo rhet laatst gezien in mijn buik nu ben ik 1-11-12 uitgerekend als ik 2 weken overtijd zou lopen zou het zo kunnen dat ik op die datum beval dubbel maar ook heel mooi