wanneer klussen na curettage?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Flashyfly, Mar 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hallo allen,

Gister heb ik een curettage gehad, erg verdrietig allemaal. Lichamelijk valt het best mee, op wat menstruatieklachten en misselijkheid na. Maar emotioneel is het behoorlijk zwaar.

Het was onze eerste zwangerschap en onze kinderwens is groot. We willen dan ook zo snel mogelijk weer aan de slag..

Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je weer ongesteld werd? En wanneer ben je weer begonnen met klussen?

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    3 weken na curretage ben ik ongsteld geworden.
    eigenlijks hebben we daarna niet meer echt bewust geklust we wouden zelfs gaan wachten tot juni/juli maar ons wondertje dacht er anders over en besloot om door de prikpil heen te komen..

ik hoop dat er snel weer een kleine mopje in je buikje zit meid .
    heel veel suc 6 in deze moeilijke tijd en hoop voor je dat alles een beetje meewerkt kwa je lichaam zodat jullie weer lekker kunnen klussen( denk ook wel aan jezelf ook je geestelijke ik, aangezien een curretage ,Ma,Mk,VMK toch aardig wat littekens achterlaat psychish)

3. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi Thea, bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Hallo,

ik zag toevallig dit berichtje,
    ik was eigenlijk meer opzoek naar topics over curettage.
    Ik moet donderdag naar het ZKH voor een curettage.
    Zelf zit ik ook nog helemaal in de emotionele molen.
    Toch ben ik al wel aan het nadenken over het verder gaan.
    ik wil iig wel wachten totdat ik een keer ongesteld ben geweest.
    Daarna doen/denken we het gewoon zoals voorheen.
    Als het komt dan komt het en zo niet dan nog niet.
    Ook moet ik er zelf wel klaar voor zijn.

Misschien een domme vraag maar wat betekenen de afkortingen MA en VMK? Weet dat MK gewoon miskraam is toch?

liefs

5. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    achterhoek
    en flashyfly waar heb jij je banner vandaan? wil mijne ook graag veranderen

6. Noushis

Noushis Actief lid

Sep 16, 2008
    336
    0
    0
    Volgens mij:
    MA= missed abortion?
    VMK = vroege miskraam

Ik heb helaas MA gehad... en curretage gehad p 12,5 weken. Ben het pas op 12 weken te weten gekomen dat hartje gestopt was op 9 weken...

Veel sterkte aan iedereen...

7. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi Kell en Noushis,

Heel veel sterkte! Het is niet niks.
    MA staat voor Missed abortion. Ik had een miskraam die niet natuurlijk op gang kwam en ik had ook geen andere klachten, het was alleen te zien op de echo's dat het vruchtje niet meer gegroeid was.
    VMK is vroege miskraam, volgens mij tot 12 weken?

Als je op mijn banner klikt kom je vanzelf op de website van lillipie. Daar hebben ze mooie memorial banners.

Emotioneel is vandaag een zware dag. Afgelopen weekend heb ik een beetje gevoelloos alles ervaren, vandaag een behoorlijke dip.
    Heel veel sterkte aan jullie allemaal.
    Ik vind ons allemaal sterke dames!

8. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Raar is dat he.
    Ik had vorige week maandag te horen gekregen dat onze kruimel het niet meer deed. Week erna naar de gyn. Woensdag pillen genomen en woensdag avond zat het erop. Voelde me zo letterlijk leeg. Klap kwam toen pas. Het 'het is over' gevoel. Het is echt waar, het is over... Kan het af en toe nog niet beseffen.

9. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @ Runner, wat verdrietig voor je!
    precies dat gevoel ja. Het is over. Ik ben niet meer zwanger. pff dat is zo definitief. Ik kan het ook nog niet goed zeggen. En al die hormonen die nog door mijn lijf gieren!

Ben jij alweer aan het werk? Ik heb al die tijd gewoon gewerkt, (2 weken dat we wisten dat ons wondertje niet meer groeide) afgelopen vrijdag met curettage dan ziek gemeld. Vandaag nog ziek thuis en zoals ik me nu voel ben ik echt nog niet in staat om te gaan werken.
    Heel veel kracht en sterkte!

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    na mn curettage had ik weer een gewone cyclus. dus na 3,5 week werd ik ongesteld.
    we zijn daarna ook weer begonnen en meteen raak.

11. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    achterhoek
    had idd al op de banner geklikt en al mooie gezien!
    kan hem alleen helaas nog niet veranderen omdat ik de datum nog niet goed kan invullen.

nu snap ik de afkortingen ook, volgens mij is bij mij MA neergezet.
    heb alleen als afleiding vandaag te veel gedaan en krijg weer krampen!
    ik voel me ook nog steeds echt zwanger en zal wel even duren voordat t echt doordringd!
    ga zo ff op bed en hopen dat de krampen weer wegtrekken

12. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Kell, luister vooral goed naar je lichaam en zorg goed voor jezelf. Heel veel sterkte meid!

13. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Nee, ben nog niet aan het werk.
    Denk dat ik vrijdag weer ga beginnen.
    Zal morgen mijn werk maar eens bellen, weet niet wanneer zij me weer verwachten...

14. lotus79

lotus79 Actief lid

Jan 28, 2012
    151
    0
    0
    hallo

hier op 17 feb curettage gehad ivm ma, was toen 9wk (hij/zij was gestopt met 5.5 wk kwamen erachter met 7 wk echo)
    wij wisten ook niet wanneer we weer verder mochten klussen, de vk zei van wel de gyn en arts zeiden 1 menstruatie afwachten.
    zelf wilden we niet afwachen en gelijk weer begonnen, en ook gaan tempen.
    viel niet tegen cyclus is exact hetzelfde als voorheen 25 dagen:)
    dus vandaag was de nod, dat vind ik altijd het ergste dat wachten.
    (had gister en 3 dagen geleden alweer een test gedaan :D hoezo ongeduldig)
    maar sinds vanavond weer wat bruinverlies heel licht, dus denk dat het vannacht of morgen weer doorbreekt:(
    aan de ene kant blij(alles "werkt" weer) aan de andere kant balen, je hoopt toch op wat anders.;)

hoop dat je er wat aan hebt,
    ik zou zeggen volg gewoon je gevoel meid!

xx

15. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mijn gyn vertelde mij idd ook dat je beter een cyclus kunt wachten.
    Dit met het eventueel achter blijven van stolsels. Als je bevruchte eitje dan in zo'n stolsel gaat nestelen heb je wederom een grote kans dat je een miskraam krijgt.
    Zo zei zij dat tenminste.
    Vk zei idd ook dat het meteen weer mocht.
    Voor de zekerheid willen wij nog even wachten.
    Volgende week een echo om te kijken of ik schoon ben. Wie weet als dat zo is en mijn ei nog niet is geweest letten wij ook even niet goed op. ;)

16. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    achterhoek
    hallo dames,

ik wil toch nog even laten weten dat gister de miskraam toch heeft doorgezet.
    hoefde dus vandaag geen curettage meer!
    t kon nog wel om de restjes weg te halen maar vind dat dat dan ook maar natuurlijk moet komen!heb het vruchtje nog gezien, zag er erg mooi uit!
    nu kan ik het af gaan sluiten en bezig gaan met de toekomst!

de neiging om weer snel te gaan klussen of actief te gaan klussen is erg groot!
    las wel dat je meteen na een miskraam wat meer vruchtbaar bent.
    toch wil ik nog even wachten omdat ik bang ben als ik zwanger ben dat ik dan voor mijn gevoel met hetzelfde kindje doorga als weet ik wel dat het een ander kindje is!ik wacht denk ik gewoon mn menstruatie af.

liefs

17. bibilv

bibilv Actief lid

Nov 3, 2011
    235
    1
    18
    NULL
    NULL
    ik heb gewacht tot mijn bloeding weg was. De bloeding begon bij mij pas egt na een week en daarna hebben we al weer geklust.
    Ben nu nog niet ongesteld en het is 5 weken sinds de curretage.

18. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi Kell, wat 'fijn' voor je dat je geen curettage hoefde. Het is ook zo dubbel allemaal.

@bibilv, wanneer begon bij jou het vloeien pas? Ik heb maar een klein beetje gevloeid de dag erna maar nu heb ik weer rood bruine afscheiding. 6 dagen na curettage.
    Ik wilde eigenlijk dit weekend weer gaan klussen maar misschien kan ik beter nog wachten? Hoe lang heeft het bij jou nog geduurd?

19. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @ lotus, wel fijn dat je weer je normale cyclus terug hebt. (als het tenminste heeft doorgezet de menstruatie). Ik hoop dat ik ook mijn cyclus van 25 dagen terug krijg.

@runner, kreeg jij automaticsh een controle echo? Ik heb over 1,5 week een telefonische controle afspraak met de gyb die de ingreep heeft gedaan. Maar ik zou ook veel liever een controle echo willen.

20. Milly123

Milly123 Lid

Sep 20, 2011
    59
    0
    0
    Hoi,
    Na 31dagen kwam mijn menstruatie weer op gang, helaas na mijn MA en curettage een iets wat onregelmatig cyclus terwijl deze daarvoor altijd mooi op 27dagen zat.
    Wij zijn eigenlijk gelijk weer verder gegaan.
    Was na 2dagen gestopt met bloeden en na 10dagen was ik er ook geestelijk klaar voor om weer te gaan "klussen".
    Veel sterkte!
    Groeten :)

Share This Page