2 eicellen, 1 miskraam en 1 toch ingenesteld?

Discussion in 'Miskraam' started by Mayfair, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mayfair

Mayfair Actief lid

Oct 31, 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hoi dames!

Misschien een rare vraag en getwijfeld maar ik wil hem voor de zekerheid toch stellen.

Na behandeling met puregon en pregnyl (natuurlijke bevruchting) zat ik tot vandaag in mijn wacht weken. Ik had bij het zetten van de pregnyl 2 grote follikels en 1 kleinere.
    Laatste dagen wel tekenen van zwangerschap soort innesteling gevoeld maar helaas vanmorgen toch gaan menstrueren. Het is echt menstruatie (veel met stolseltjes) en geen innestelingsbloeding. Ik zit nu op cyclusdag 27 en dag 11 na pregnyl.
    Gyn gebeld en zoals vorige keer moet ik woensdag weer beginnen met puregon enz.
    Nu wees iemand mij er net op dat ik 2 goede follikels had dus dat het mogelijk is dat 1 wel goed is ingenesteld en de andere niet goed en toch is afgestoten.

Is dit echt mogelijk? Ik word hier zo onzeker van :) zeker omdat ik woensdag weer met puregon moet beginnen.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Over het algemeen is het zo dat wanneer één eicel of embryo zou zijn door gegroeid tot een zwangerschap en de andere niet, dat je dan helemaal niet ongesteld wordt. De hormonen van een zwangerschap houden dat tegen. De eicel of embryo die niet is door gegroeid, wordt door je lichaam afgebroken. Daar merk je helemaal niets van.

Overigens denk ik niet dat je nu een miskraam hebt, maar dat de behandeling helaas gewoon niet aangeslagen is. Je bent ongesteld geworden. Een goede eisprong wil helaas niet zeggen dat je dan ook meteen zwanger wordt, daar is zoveel meer voor nodig.

Dus ik zou woensdag opnieuw met de Puregon beginnen. Hopelijk de volgende ronde meer geluk, succes!

3. Mayfair

Mayfair Actief lid

Oct 31, 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Dank je wel voor je duidelijke reactie.
    Heb wel een (licht) positieve test gehad nadat pregnyl was uitgewerkt vandaar mijn berichtje hier.
    Ik dat het ook wel zoals jij het schrijft maar werd ineens erg onzeker van alle goedbedoelde adviezen om mij heen.
    Dank je wel :)

Share This Page