Modjes,sorry als hier al een topic over is,ik kon het niet zo gauw vinden dus... Wat gaan jullie eten/klaarmaken met de feestdagen? Kerstavond (maak ik zelf ) : Ragout (voor de vlamingen;videe of vol-au-vent ) Gevulde eend met boontjes en sla en kroketjes Tiramisu Kerstdag (bij schoonzus) : Soep Kippenbouten met kroketjes en erwtjes en worteltjes Ijsstronk Oudjaar (bij ouders) : Fondue Smakelijke feestdagen iedereen!
Wij doen nix speciaals met kerstmis. Ik kan niet langin de keuken staan nu en een lange avond tafelen gaat ook niet lukken. Wij doen alleen 1e kerstdag een iets uitgebreider ontbijt en verder hebben de kids mogen kiezen wat ze willen eten.
Eerste kerstdag met z'n 2tjes uiteraard kerstontbijt 's Avonds steengrillen met zelfgemaakte salade. Tweede kerstdag bij de schoonfamilie, visschotel.
Ik ga op de Italiaanse toer: Italiaanse tomatensoep Zelfgemaakte pizza's Tiramisu Het leek mij een welkome afwisseling na jarenlang kalkoen en andere kerstige kerstdiners. Groetjes, Anakin.
1e kerstdag een - enigszins aangepast - viergangendiner in een sjiek restaurant. 2e kerstdag gourmetten bij mijn schoonouders. Jullie voornemens voor het eten klinken ook allemaal bijzonder goed, moet ik zeggen. Eet smakelijk alvast! Groetjes, Wendy
Bij ons begint het vandaag al, manlief is vandaag jarig. Mijn schoonouders komen straks, en de buren. Eerst taart eten en tijdens/na de borrel (lekker) gaan we allerlei hapjes eten, die we zelf hebben gemaakt. En ook nog soep. Morgen naar mijn ouders met mijn broer en schoonzus. Geen idee wat we te eten krijgen maar het zal mijn moeder kennende erg lekker en uitgebreid zijn (voor een superdeluxe 6 gangen diner draait mijn moeder haar hand niet om, lukt mij nog niet). Dinsdag komen mijn zwager en schoonzus en gaat mij man koken (doet hij normaal ook meestal omdat hij eerder thuis is). Ik heb geweten wat we gaan eten maar weet het nu niet meer, maar het zag er wel lekker uit.
morgen komt mijn pa eten ...en maken we rollade met sausje en groente en aardappelblokjes...en varkenshaas ..champignonsoep vooraf en ijstaart na
Vanaaf: Meloen met ham Kiprollade Pommes Duchesse Sla Vienneta Eerste Kerstdag Stampotbuffet Tweede Kerstdage: Gebakken zalm met Vis-dillesaus Aardappeltjes Groente (neem ik aa, schoonmoeder kookt) Voor iedereen fijne feestdagen en eet smakelijk!
Kerstavond: Bij ons begint het vanavond al. Kerstavond vieren we bij mijn moeder en die heeft allemaal lekkere dingen in huis gehaald. Wat dit precies is, weet ik niet, maar mijn moeder kennende komen we daar rollend weer weg 1e kerstdag: Morgenvoeg beginnen mijn vriend en ik eerst met een heel uitgebreid kerstontbijt met: - coissants. - zelf afgebakken broodjes. - gekookt eitje. - walnoten. - luxe beleg - koffie - thee - juutje en natuulijk kadootjes 'S middags gaan we naar mijn vader en daar gaan we lekker gourmetten. Ook zullen 's avonds wee allemaal lekkere dingen op tafel staan. 2e kerstdag: Vieren we bij mijn schoonzus en haar man. Ook hier gaan we gourmetten ( again ) en wat we daar nog meer gaan doen weet ik niet.... Er wordt dus weer genoeg gegeten dit jaar! Eet smakelijk iedereen
1e Kerstdag 's avonds: Vooraf: Pasteitjes Hoofdgerecht: Beenham, aardappelkroketjes en broccoli 2e Kerstdag 's avonds: Vooraf: Zalmsalade Hoofdgerecht: Varkenshaasje, rostirondjes en salade
1e kerstdag bij schoonouders, een compleet koud buffet van salades tot vis en rollade etc. 2e kerstdag vieren we bij ons thuis - zelfgemaakte groentensoep - Meloen met rauwe ham - vissalade - huzarensalade - gebakken aardappeltjes partjes en krieltjes - verse sperzieboontjes gerold in katenspek - erwtjes met worteltjes - Salade van sla, komkommer, cherry tomaatjes ed - runderrolade en schnitzels (neemt mijn vader mee) - toetje (geen idee nemen mijn broer en zijn vrouw mee) En tussendoor en vooraf heb ik lekker vers stokbrood gehaald met paturain,en kruidenboter en filet americain, mmm..wordt lekker!
Vanavond: kaasfondue Morgenochtend: uitgebreid ontbijt thuis Morgenavond: garnalencocktail pasteitje varkenshaas diverse groenten: rode kool/boontjes/spruitjes aardappelkroketjes tiramisu/creme brulee/chocolademousse Overmorgenavond: verrassing bij schoonouders
Hmm, klinkt allemaal lekker hoor! Vandaag uitgebreid geluncht met heerlijke broodjes, verse sinaasappelsap, engelse toast, chocomelk en heerlijk beleg. Vanavond biefstuk, gebakken aardappeltjes, gebakken champignons en peertjes gehad. Was geen plaats meer voor een toetje! Morgen bij mn ouders eten; eigen gemaakte patat, HEEEEERLIJKE rosbief, boontjes, peertjes enz en ijs na. En dinsdag wrs thuis wat makkelijks. Fijner feestdagen allemaal!
Eigenlijk wilden wij boerenkoolstampot maken maar helaas waren we te laat bij de hema en hadden ze geen rookworst meer. Nu wordt het 1ste kerstdag Kip,patat en appelmoes (heeel origineel ) 2de kerstdag beenham, puree en worteltjes Eigenlijk niets bijzonder dus maar wel lekker....
Kerst vieren wij niet maar van lekker eten houden wij wel Vanavond hebben we kipfilet uit de oven op met verse koriander, peterselie en lekker veel kruiden. Verder had ik voor het eerst spercieboontjes met tomaat en uien en uiteraard ook weer verse koriander en andere kruiden gemaakt. Dit eerst geroerbakt en daarna lekker gaar laten stoven. Was erg lekker! Morgen maak ik paprikasoep en garnalen met knoflook-paprika marinade. Ook dit zijn 2 nieuwe gerechten voor mij dus ik ben benieuwd of het lekker zal zijn