16 weken en nog steeds onzeker !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door swirl, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Hallo dames,

Wil even via deze weg mijn ei kwijt en hoop een beetje dat iemand het herkent.

Afgelopen dinsdag was ik aan het strijken....tijdens het strijken voelde ik ineens wat lopen :$ ....Het was net of ik aan het plassen was. Snel naar de wc ...het was doorzichtig en iets of wat bruinig.
    Heb meteen de verloskundige gebeld omdat ik het niet vertrouwde...
    Eenmaal bij de verloskundige aangekomen en een echo gehad te hebben....waar gelukkig op te zien was dat alles goed was , ook naar het hartje geluisterd en ook dat was prima. Toch wist de vk niet wat het dan wel was, dus heeft ze me voor alle zekerheid doorgestuurd naar de eerste hulp .
    Daar hebben ze ook weer echo's en onderzoeken gedaan. Op de echo was genoeg vruchtwater te zien....dus dat was het niet. Ook na testen gedaan te hebben bleek het geen vruchtwater ....gelukkig !! Inmiddels werd het vocht bruin/groenig. :( Ze hebben het zaakje nu op kweek gezet en volgende week moet ik terug komen. Ben zo benieuwd wat het nu wel is. Heb er een paar dagen geen last meer van gehad ....maar vannacht werd ik wakker en voelde ik weer wat lopen. Ben zo onzeker nu .....en denk toch telkens aan de baby . Ook lijkt mijn buik ineens minder bol dan voorheen. Er was een mogelijkheid volgens de arts dat het een gesprongen cyste is geweest..... Ik hoop het maar .

Sorry voor het lange verhaal. Hoop zo dat iemand het herkent .

Liefs Swirl

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik herken het niet, maar kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt! Bah, zeg, wat naar...
    Ik zou proberen er een beetje van uit te gaan dat het gewoon is wat de arts denkt, dus een cyste. Dan is er dus verder niks aan de hand en hoef je je geen zorgen te maken.
    Maar fijn is het natuurlijk niet :( Sterkte met afwachten nog ff...

3. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Bedankt voor je reaktie ;) . Ga mijn best doen .

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Komt vast goed! :)

Oh, en wat ik net vergeten was: over dat je buik minder bol is/lijkt hoef je je geen zorgen te maken, hoor! Dat wisselde bij mij met de dag :$ Zeker de eerste helft van mijn zwangerschap. Is volgens mij ook gewoon normaal (en anders is het niet normaal, maar had ik het dus ook, haha).

5. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    haha ok ok , ja erg vreemd ...heb echt het idee dat ie sinds dat vocht verlies ineens kleiner is . Gelukkig krijg ik morgen weer een echo :) . Geslachtbepaling in Ochten ....Dus dan kan ik de kleine spruit weer even zien....misschien dat dat wat geruststeld

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, dat scheelt alweer een heel stuk. Dan hoef je nog maar 1 dagje geduld te hebben.

Alvast heel veel plezier gewenst dan morgen :)
    Geniet er lekker van.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oeh, kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt, als ze zelfs in het zkh niet weten wat het is!

maar, het goede nieuws is dan dat het niet lang meer gaat duren voor je de beeb gaat voelen, dat scheelt zoveel!

8. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Ja indd !! Al vraag ik me echt af wat ik ga voelen ??? Of herken je dat zeker wel ?

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    De eerste keren zul je misschien nog twijfelen, maar er komt een moment...

Het kan beginnen met plopjes in je buik, maar dat kunnen dan ook weer je darmen zijn. Bij mij waren het echt wel bewegingen of trillinkjes. Vooral bij die trillingen weet je zeker dat het je beeb is!

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    In het begin herkende ik het niet. Waren heeeeele zachte 'plofjes' die wel een beetje anders dan anders voelden, maar zo zacht dat ik pas na een paar keer doorhad dat het iets nieuws was. (ik voelde de kleine met 18 weken voor het eerst echt herkenbaar)
    Na die eerste keer voel je het steeds vaker (omdat je weet hoe het moet voelen) en binnen no-time is er geen twijfel meer mogelijk... Het wordt ook best snel veel harder, namelijk :D

11. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje swirl...wat erg voor je!!
    Ja ik hoop dat het dan idd een cyste was meid...probeer idd rustig te blijven ook voor je baby!! Als het vruchtwater was geweest hadden ze het wel geweten nu. Mischien denk je nu dat je buik minder wordt omdat je gaat opletten?

12. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Ben erg benieuwd ...spannend ! Heb soms wel het idee dat ik iets voel maar het zal ook heel goed mijn darmen kunnen zijn .

@ cindy : Indd ff schrikken hier.... Gelukkig is het geen vruchtwater....maar het blijft eng. Wat is het dan wel !! Wil het gewoon weten. Hoop maar dat het niks ernstigs is . Probeer er niet al te veel aan te denken....stres is natuurlijk niet goed.

13. Alita

Alita Niet meer actief

ja nee wat wil je!! ik zou er ook aan denken de hele dag hoor!!
    Maar ze houden je god in de gaten nu dus zal vast geodkoen meid!!!

Ik begon mijn dochter toen te voelen als een vlindertje in mijn buik? Ze kietelde echt hahaha

14. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    ja dat voel ik dus wel al regelmatig ....weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven...maar het rammelt heel lichtjes af en toe.
    Of darmen of baby ?? geen idee . In iedergeval nog nooit gevoelt voor de zwangerschap

15. Alita

Alita Niet meer actief

ja rammelen ik weet het niet.....eigenlijk straks als je wat verder betn denk je "oh ja dat was m dus" het kan idd gewoon je darmen zijn maar ook lekker je baby, al is het wel nog wat vroeg mischien?
    Mar eigenlijk was ik ook rond de 17 weken meen ik toen ik dacht wat te voelen....

16. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Ik wacht nog rustig tot de dag dat ik het zeker weet ...Spannend ! :)

17. Alita

Alita Niet meer actief

heerlijk meid genieten!!!

Ik kan niet wachten...maar ik meen nu al soms wat te voelen....veels te vroeg natuurlijk hahaha maar wie weet bij je tweede herken je het gelijk he?

Deel Deze Pagina