Heb even een vraagje: Kun je als je borstvoeding geeft een spiraaltje plaatsen? Ik wil namelijk liever niet aan de pil, met alle hormonen. Maar sommige spiraaltjes hebben toch ook (minder) hormonen? Kan dit in combinatie met borstvoeding? We willen over ongeveer een half jaar voor een 2e kindje gaan, dus zal de spiraal dan niet al te lang laten zitten. Iemand ervaring mee? Liefs emmalotte
ik krijg morgen een koperspiraal en geef BV. Dat mag dus, en er zitten geen hormonen in. Volgens mij mag mirena ook icm BV, maar google ff voor de zekerheid Weet niet of het slim is om een spiraal maar voor een half jaar te zetten? Ze kunnen er normaal 5 jaar in blijven. Maar dat vraag je best aan je HA/ gyn. En anders toch Cerazette (die pil mag icm BV) of condooms?
Bedankt voor de reactie! Hebben er nog eens over nagedacht en vind het idd te kort om een spiraaltje te laten plaatsen. Dan zou ie er al veel te snel weer uit moeten. Gaan toch maar condooms gebruiken. Of als dit niet handig is (vind het zo;n gedoe) toch maar die pil nemen. Hoe ging het zetten vd spiraal?
Hoihoi Ik weet niet of het erg is hoor, voor een kortere tijd een spiraal zetten. Volgens mij kan het wel gewoon. Ik denk zeker een koperspiraal, zodra die gezet is werkt het onmiddelijk, maar als hij er uit gaat ben je ook onmiddelijk weer vruchtbaar en is je lichaam niet van slag door hormonale veranderingen. Ik zou het gewoon even met je HA/ gyn overleggen en dan kun je het altijd proberen toch? Een koperspiraal hoef je voor de kosten ook niet te laten. Het zetten viel echt 100 % mee. Ze zeggen dat het ook minder pijn doet als je al een kind hebt gebaard. Het gaf een soort menstruatieachtig gevoel, maar echt pijn? Nee, vond ik niet hoor... Het was ook zo gebeurd
Fijn dat het zo gebeurd was! Geloof idd dat als je al een kind hebt gehad dat allemaal makkelijker gaat. Denk wel dat het kan voor kortere tijd, maar vind het ergens ook wel zonde dan. Ga volgende week met mijn dochtertje toch even naar de huisarts (is deze week op vakantie) ivm aanhoudende verkoudheid. Ga het er dan wel even over hebben.
hoi! Ik heb ook een spiraaltje en geef nog steeds bv. Geen terugloop gehad van de melkproductie en het is heel fijn dat ik nergens meer aan hoef te denken.. Wel veel doorbraakbloedinkjes helaas... Maar.... vergeet ook niet: ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar bij mij werd hij niet vergoed! ik kreeg een rekening van 130 euro op de mat! En nou is dat voor iets wat 5 jaar lang kan zitten niet zo heel erg.... maar ik persoonlijk zou het zonde vinden voor een half jaartje
Hoi hoi Ik wil er even aan toevoegen dat die 130 euro voor de myrena spiraal is. Een koperspiraal is veel goedkoper! Ik ben ook dusdanig verzekerd dat ik alles zelf moet betalen. De myrena zou idd 130 euro kosten. Maar de koperspiraal kosste dus maar 16 euro bij de apotheek! Dus je zou even de voor en nadelen van mirena of koperspiraal voor jezelf moeten afwegen