Vorige maand heb ik mijn mirena laten verwijderen. Vroeger had ik al een heftigere menstruatie dan mijn vriendinnen. Nu is de eerst maand voorbij en mijn menstruatie is er weer. Maar in zulke heftige mate, eigenlijk niet normaal. Dag 1 was redelijk rustig. Dag 2 werd een heel stuk heftiger. Dag 3,4,5,6 enorm heftig. Ik gebruik extra extra plus tampons die ik ieder uur bijna moet verschonen. Ik heb maandverband in en toch lekt het door. Niet alleen bloed maar ook veel bloedproppen. Afgelopen Koninginnenacht drama. In de stad was het té druk om maar een toilet te vinden, en maar naar huis gegaan. Daar bleek ik tot aan mijn kniën doorgelekt te zijn. (excuses voor het ranzige praatje)... Ik vraag me nu dus af of dit te maken kan hebben omdat de mirena er net uit is. Weet iemand van jullie dit? Als dit iedere maand op herhaling komt dan word ik daar alles behalve gelukkig van, ongekend... Overigens ik heb geen buikpijn, voel me niet ziek, heb alleen af en toe een beetje druk op mijn buik. Verder is het vooral heel erg lastig en bloedirritant.... Veel mensen hebben helemaal geen menstruatie meer tijdens het hebben van Mirena maar ik had tijdens mirena ook wel een dag of 4 menstruatie. Moest echt tampons of sponsjes gebruiken, maar zeer zeker niet zo heftig... Afijn.. ben even benieuwd of iemand een antwoord heeft op mijn vraag.. Alvast hartelijk dank.
Als je nog ongesteld bent tijdens het dragen van een spiraaltje, ben je inderdaad de klos, want meestal stopt de menstruatie dan. Vermoedelijk was je vroeger ook al zo hevig ongesteld? Want het oude menstruatiepatroon komt vaak terug na het stoppen met anticonceptie. Maandverband is volgens mij beter dan tampons, omdat maandverband toch meer kan opsporpen. Desnoods inderdaad om het halfuur een nieuw verband plaatsen, ik denk dat dat geen uitzondering is hoor, dat moet ik ook doen op mijn heftigste dag.