Vructje verloren, green weeën en bijna geen bloeding

Discussion in 'Miskraam' started by MCGB, Jan 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Op 6 en daarna 12 november werd duidelijk gezegd dat onze zwangerschap was met ongeveer 6.5 gestopt met groeien. We hadden toen al onze kaartjes voor onze vakantie en dus besloten om toch te gaan met de hoop dat het zou van zelf uit komen. Na 2.5 weken had ik wat licht krampen en wat bloeding, maar in mijn gevoel was dit niet genoeg. Inderdaad op 12/12 (vorige week) was bij de echo het vruchtje not te zien. De dag daarna (dinsdag) ben ik met cytotec begonnen 2x 's ochtends, 2x 's avonds. Er is niks gebeurd (alleen maar bruin bloed) dus dinsdag ging het door met zo nog een kuur, maar weer niks gebeurd. 2 weken later weer een cytotec kuur, weer geen bloeding of pijn. Pas 10 dagen een klein beetje bloed en na 3 dagen is zomaar het vruchtje uit gekomen. Dus 2.5 maanden naar de ondek dat de zw niet goed was. Ik Vond wel apart dat we geen weeën er waren en dat de bloeding eigenlijk niet heftig was en na de verkozen van het vruchtje maar nog een dag en was toen klaar.

Iemand met een vergelijk verhaal? Ik moet morgen voor controle, hopelijk het is inderdaad alles goed schoon.

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    MCGB weet je zeker dat het het vruchtje was (taai weefsel met wit) en niet een stolsel (donker, die je helemaal uit elkaar kan trekken)? Want die kunnen ook mega groot worden.

Elke miskraam gaat anders en heb ook wel eens gelezen dat er weinig bloedverlies aan te pas komt, dus ja het kan. Maar ik zou wel een echo vragen om te zien of je 'leeg' bent. Mocht er nog oud baarmoederslijmvlies etc moeten worden afgevoerd, kan dat er met een volgende menstruatie ook uitkomen. Dat kan trouwens ook voor klein restweefsel.

Toen bij mijn tweede miskraam het vruchtje kwam, kwam deze ook met amper bloed. Maar ik moet zeggen dat ik de dagen ervoor wel veel bloed ben verloren.

Dus kortom: het kan! Ik zou even bellen voor een echo. Ik hoop echt dat dit het was en je eindelijk door kan meis!

3. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Frummels, her was echt een stuk "vlees" wat er uit kwam maar ik zag niks wit :(. Ik heb foto's gemaakt om de arts te laten zien en ik moet morgen wel voor een controle echo langs komen. Ik hoop dat inderdaad toch alles mooi schoon is.

4. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Als het taai was, kan het dat het (een deel) van het vruchtzakje/placenta/vruchtje is, maar ik vond mijn stolsels soms ook op een stuk vlees ogen. Goed dat je er foto's van hebt gemaakt. Dat heb ik ook gedaan en mijn gyn zag toen in 1 oogopslag dat het ging om stolsels. Gelukkig kan je morgen al komen. Laat je weten hoe het ging?

Ik hoop zo voor je dat je toch geen curettage hoeft te krijgen, wat je echt niet wil. Dat zou super zijn.

5. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Frummels, even een update.
    Volgens de gyn (de assistent heeft de foto's van de echo aan haar liet zien voor overleg) vas het vruchtzakje inderdaad weg. Er zat wel wat rommel, zei ze, maar ze vergat dat met het volgende menstruatie toch eruit zou komen, dus aangezien mijn geschiedenis met Asherman beter dit zo afwachten dar ze laten verwijder met een curattage. Ik moet wel binnen 1.5 weken terug komen om opnieuw te kijken (?)

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Vergat = verwacht?
    Fijn dat je mag wachten en waarschijnlijk niet meer voor curettage hoeft! Wellicht willen ze het toch nog even in de gaten houden, dat je daarom terug moet komen? Houd in ieder geval in de gaten dat je geen koorts krijgt of heel veel bloedverlies; dan even bellen.

Share This Page