Wie heeft er ervaringen met Cytotec (ofwel Misoprostol)?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Josien, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zoals de titel al zegt: Wie heeft er ervaringen met Cytotec (ofwel Misoprostol)?

Ik heb deze pillen vandaag meegekregen nadat de echo bevestigd had wat we al wisten: dat ons minimensje niet meer leeft. Ik schrok er wel een beetje van echt nog iets op de echo te zien. Ik had gehoopt dat mijn lichaam het zelf af zou kunnen.

Zijn er meiden met ervaringen?

Groetjes,
    Josien

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hoi Josien,

Als eerste wil ik je sterkte wensen! :(

En een antwoord op je vraag: Ik heb van mijn Gyn ook Cytotec pillen mee naar huis gekregen maar heb het uiteindelijk toch niet aangedurft om ze in te brengen! Maar over het algemeen hoor ik er hier (gezien de situatie) positieve verhalen over. Het zelf inbrengen is een raar moment en voor de rest gaat het eigenlijk als een "normale" MK.....

Sterkte nogmaals!

Liefs Eleni

3. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Bij mij deed het de eerste keer helemaal niets. (cytotec) Uiteindelijk toch voor een curettage gekozen. Met die ervaring (en omdat mijn gyn aangaf dat je met die pillen vaak alsnog een curettage moet omdat niet de hele zwangerschap er uit komt) heb ik nu de laatste keer weer voor een curettage gekozen, maar ook vooraf cytotec gebruikt (400 mg). Dit keer begon ik na een paar uur wel krampen te krijgen en rood bloed te verliezen. Ik weet niet hoe dit afgelopen zou zijn als ik niet gecuretteerd werd, want ik ben kort na dit bloedverlies geholpen. Ik hoop dat het goed verloopt voor je. Sterkte!

4. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    Hoi
    Ik heb Cytotec gekregen, die ingebracht werden door mijn gynaecoloog, 4 pillen. Het werkte bij mij na 2 uurtjes al en ik ben alles ineens kwijt geraakt, dus er heeft geen curretage gevolgd. Ik zou er weer voor kiezen, als het (effe afkloppen) weer mis zou gaan..
    groetjes

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou, ik heb ze net ingebracht. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat en of er iets gaat gebeuren...

Dank jullie wel voor jullie berichtjes...

Liefs,
    Josien

6. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    Sterkte.. ik denk aan je! Als je vragen hebt... ik hoor het wel:D

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ben vooral benieuwd hoe snel ik iets ga merken, maar als ik hoor dat het bij de ene heel snel gaat en de andere niks doet, denk ik dat ik niet anders kan dan afwachten...

Groeten,
    Josien

8. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ik had de tabletten half 5 's nachts ingebracht (omdat ik om half 8 gecuretteerd zou worden moest het 3 uur van te voren) en om 7 uur begon ik wat lichte krampjes in mijn rug te krijgen en even voor half 8 ook helderrood bloedverlies. Daarna ging ik dus naar de OK, dus kan je niks zeggen over het verdere verloop. Bij mijn 2e miskraam gebeurde er na 10 uur nog helemaal niks, geen krampje, geen bloedverlies, niets. Kennelijk was mijn lijf er toen nog niet klaar voor om het spontaan uit te drijven. Ik denk dat het dit keer met de tabletten wel was gebeurd, maar ik vind een curettage eigenlijk wel fijn want bij mijn spontane miskraam verloor ik nog 8 weken af en aan rood en bruin bloed en kwam mijn cyclus pas na 3 maanden weer op gang en na de curettage werkt bij mij alles gelijk weer. Vandaar dat ik de curettage toch heb laten doorgaan dit keer. Ik vloei nu na 3 dagen al helemaal niet meer.

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het scheelt denk ik wel al dat ik al flink wat bloed de laatste week verloren heb. Dus dat is op zich al wel in gang gezet. Alleen de kleine uk zelf zit nog op z'n plekkie. Vandaar dat ze in het ziekenhuis ook hoopten dat de uitdrijving voorspoedig zou moeten gaan.

We hopen het maar. Ik voel nog niet echt veel (de pilletjes zijn nu een uurtje binnenboord). Beetje buikpijn, maar dat kan ook van de zenuwen zijn.

Liefs,
    Josien

10. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    ik moet eerlijk zeggen... ik heb niks gevoeld, behalve het vloeien.. Verder geen krampen, niks.. Nou ik hoop voor je dat het werkt..

@noodles: mag ik vragen hoe een curretage precies in zijn werk gaat? Daar weet ik dus niks van..:$

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Josien,

ik heb er geen ervaring mee, maar wil je veel sterkte wensen.

Liefs Hope

12. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    nou, sinds gisteren heb ik ook ervaring met Cytotec. En hoe........

Om 14 uur bracht ik 4 pillen in, na 1 uur kreeg ik een heel warm gevoel in mijn onderbuik en na 2 uur begonnen de krampen. Het begon geleidelijk, maar ik heb ongelofelijke weeen gehad, ik liep kruipend en huilend door de slaapkamer. Het waren echt weeen want ze hielden 10 a 20 seconden aan en daarna had ik weer een halve minuut rust. Gek werd ik ervan.

Het bloeden kwam snel op gang, maar heeft (naar mijn mening) niet doorgezet. Ik heb geen stolsels en dus ook geen vruchtje verloren. Morgen weer naar het ziekenhuis en dan willen ze me misschien weer 4 van die vreselijke pillen voorschrijven, ik weet nu al dat ik dat niet meer wil. Dan maar curetteren.

13. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Annerie, wat erg, Veel sterkte.

Josien, hoe is het bij jou gegaan?

Knuffel Hope

14. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Hoi Josien,

Allereerst heel veel sterkte toegewenst.

Ik heb geen ervaring met die pillen, maar wel een natuurlijke MK gehad. Tevens ben ik ooit een keer gecurreteerd.

Met de MK heb ik een soort mini bevalling gehad, de pijn was niet tof. Heb ook over de grond gekropen van de pijn, niet weten waar ik het moet zoeken en met veel pijn op de wc gezeten.

De curretage zelf, daar voel je niets van. Ik heb daarna wel bloedingen gehad en ik was wel versuft. Maar de pijn is te vergelijken als een zware menstruatie. Ik vond de pijn na de curretage ook niet fijn, maar het is minder pijnlijk als mijn MK. Voor de pijn van de curretage kan je pijnstillers nemen. De pijn van de MK kan geen pijnstiller tegenop.

Maar elk lichaam is anders, dus het is niet te voorspellen hoe jouw lichaam zal reageren.

Heel veel succes toegewenst Josien!

Gr. Jaleesa

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes! Dat doet me heel goed... @Annerie: sterkte! Dat is niet niks meid. Ik hoop dat je de pillen niet meer hoeft als je er zo'n last van had.

Het gaat best wel goed met me. Ik heb weinig last gehad van de Misoprostol. Vannacht en vandaag heb ik al wat weefsel verloren. Ik denk ook het vruchtje herkend te hebben. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen het door de wc te spoelen, dus ik heb het symbolisch begraven onder de vlinderstruik in de tuin.

Maar omdat ik niet erg veel weefsel verloren heb, heeft het ziekenhuis besloten dat ik vanavond nog een keer tabletten in moet brengen. Ik hoop dat ik er dan ook niet zoveel last van heb.

De krampen waren tot nu toe goed te hebben. Wel de noodnummers van het ziekenhuis vandaag aan mijn collega's gegeven, zodat ze konden bellen als er iets was. Maar het ging, op het lichtjes in mijn hoofd zijn na, eigenlijk zonder noemenswaardige problemen.

Liefs,
    Josien

16. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb helemaal geen ervaring met cyotec, maar ik wilde je heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie wondertje. Het is zo oneerlijk dat er weer een kleintje van jullie is afgenomen :(

Knuffel

17. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hoi Josien,

In tegenstelling tot jou heb ik het vruchtje niet gezien. Ik vind dit zo jammer! Vanmorgen in het ziekenhuis was er weinig meer te zien dus ze gingen er vanuit dat ik het al verloren was.
    Ik vind het heel erg dat ik dat dus ongemerkt door het toilet heb gespoeld. Ik had het vruchtje ook zo graag begraven. Het voelt heel rot dat ik het - onbewust en ongewild, maar toch - heb doorgespoeld, het leek me zo'n goede afsluitinging en verwerking. Maar helaas.

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Annerie,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet over mijn hart kon verkrijgen. En het voelt voor mij ook wel als een goede verwerking. Onze eerste kindjes noemden we al vlindertjes, maar door dit kindje nu bewust onder de vlinderstruik te kunnen begraven is het wel heel concreet geworden :cry:...

Het ziekenhuis heeft aangegeven dat ze toch nog wel wilden dat we nog een avond de Cytotec in zouden brengen om er zeker van te zijn dat ik alles kwijt was. Gisterenavond heb ik ze daarom nog een keer ingebracht, maar dit heeft verder niks meer tot gevolg gehad. Ik neem dus ook aan, zeker omdat het bloedverlies ook wel echt gestopt is, dat het nu aardig 'schoon' is van binnen.

Het is een moeilijke tijd, maar we komen er wel doorheen. We moeten wel... ook voor onze twee eskimootjes die nog in de diepvries liggen en de kindjes die we al verloren zijn. Eens zullen we onze engeltjes een brusje-bengeltje kunnen geven, toch?

Liefs en bedankt voor jullie berichtjes,
    Josien

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou het is of ik mijn verhaal vertel
    Ik heb het als zwaar klote ondervonden en zou het ook nooit meer doen
    heb de hele dag vreselijke weeen gehad