Hallo Gisteren ben ik naar het ziekenhuis geweest, had nog veel buikpijn en meer dan twee maandverbandjes per dag vol. Uit voorzorg even gebeld en moest toch even langskomen. Eerst even bloedprikken en daarna een echo, hierop zagen we nog stolsels in de baarmoeder. Deze stolsels zaten niet vast aan de baarmoeder, dus hoefde niet opnieuw gecurreteerd te worden. Bloedwaardes waren nog hoog'en HB 8,7. Moest gewoon afwachten en 10 juni weer terug komen. Bij thuiskomst gelijk het bed in gegaan, erg onrustig gevoel heb ik over me heen. Tegen etenstijd krijg krampen, lig opgerold op de bank en mijn man belt even naar het ziekenhuis. Daar schreven ze een pijnstiller voor en die konden we bij de dienstdoende apotheek in het ziekenhuis ophalen. s'avonds om 22:30 uur moesten we nog even bellen hoe het ervoor stond. Nou om 22:30 uur was het nog erg aanwezig krijgen de keus; opname of nogmaals dosering tabletten innemen en kijken of het verbeterd. Kies voor het laatste. Volgende morgen wel terugbellen. Na een vervelende nacht ziekenhuis gebeld. Dat de krampen wel minder zijn maar nog wel aanwezig en geen bloedverlies hebben. De arts- assistent vind dat we toch moeten komen voor urine en bloedonderzoek en echo. Nadat ons zoontje naar vriendin is gebracht, wederom weer naar het ziekenhuis. Nadat alle testen is gedaan en ruim 1,5 uur wachten krijgen we de uitslag. Bloedonderzoek; bloedwaarders nog hoog en HB is 9,5 urine is goed geen ontstekingen of iets. Uit echo kwam hetzelfde zit nog een stolsels van 1,5 cm bij 2,0 cm. Eendenbekonderzoek bleek dat er geen slierten uit de baarmoeder hangen en dat mijn baarmoedermond geheel gesloten is. Geen curretage nodig. Advies van ze was deze ronde niet zwanger worden en menstruatie afwachten want dan kan de stolsel eruit. Daarna mag ik weer zwanger worden. Maar wanneer kun je weer zwanger worden, kan je zwanger als er toch nog HCG in je zit ? Krijg je uberhaupt dan al een eisrpong als deze nog aanwezig is? Wie heeft hier meer ervaring mee? Ook kreeg ik te horen dat als ik nu zwanger zou worden dat ik dan 10% meer kans heb op een nieuwe miskraam, schrok hier toch wel van? Wie herkent mij.
Heeejj!! Volgens mij kan je zwanger worden als er nog hcg in je lichaam zit. Ik heb 2 weken geleden een mk gehad met 5 weken. Bij de echo zat er ook nog een bloedprop in mijn baarmoeder, de week erop moest ik terug komen en was mijn baarmoeder goed schoon Er zat zelfs alweer een eitje van 12 mm Maar elk lichaam is natuurlijk anders en hersteld niet hetzelfde. Ik heb deze maand dus gewoon weer een eisprong, maar moest ook nog even mijn menstruatie afwachten voordat wij weer verder mogen met iui. En het hcg zat ook nog in me lichaam en dat moest er eerst uitzijn ivm hormoonstimulatie Maar volgens mij kan je gewoon zwanger worden met hcg in je lichaam Of ik zit ernaast ben ook geen dokter Ik hoop dat je er wat aan hebt En veel succes Voor iedereen gaat de zon schijnen Greetzz Funkie
hallo dames, Ik heb op 23 april een curretage gehad. De gyn heeft aangegeven dat er geen reden was om te wachten met zwanger worden. Ook de kans op een nieuwe miskraam was niet anders dan normaal. We konden dus gewoon weer doorgaan. Ik heb hierna een aantal andere gyns en vks om advies gevraagd en die hebben allen aangegeven dat er geen reden is om te wachten met zwanger worden. Als je lichaam er namelijk nog niet klaar voor is dan zul je niet zwanger worden. Normaliter voelde ik mijn ovulatie altijd of had ik slijmverlies. Nu na de curretage heb ik niets gevoeld dus ben ik ovulatietesten gaan gebruiken (site van sensitel en spotgoedkoop). Nu heb ik gister een positieve ovutest gedaan, dus ik heb een ovulatie. Maar het is nog steeds aan het lichaam of het klaar is voor een zwangerschap. Ook met HCG in je lichaam kun je dus zwanger worden. Wel is het verstandig om 2 weken na curretage ff een zw test te doen of deze negatief is, zodat je bij een positieve zw test een maand later kan uitgaan van een zwangerschap. Enige reden dat ze trouwens aangeven een cyclus af te wachten, is om bij een eventuele nieuwe zwangerschap te kunnen bepalen vanaf welke datum je zwanger bent. Maar tegenwoordig hebben ze daar hele mooie apparaturen voor. liefs, mamaT
Hoi, Ten eerste heel veel sterkte met je verlies! Even nog een reactie op bovenstaande reacties, maar als er HCG in je lichaam zit, kun je echt niet zwanger raken. Je lichaam denkt dan nog zwanger te zijn en er zal dan geen eisprong komen. Pas als je lijf HCG vrij is komt er weer een nieuwe eisprong. Anders zou het betekenen dat je zwanger kan raken tijdens een zwangerschap Verder mag je inderdaad direct na een curretage weer zwanger worden, mits er geen complicaties optreden. Je gynaecoloog geeft specifiek aan dat je een grote kans hebt op een miskraam, omdat er nog een behoorlijk stolsel zit en je baarmoeder wel weer schoon moet zijn voor een nieuwe zwangerschap. Lijkt me niet echt bevordelijk een bloedstolsel in het geval van een nieuwe zwangerschap. Ik zal in dat geval wel luisteren naar je gyn, want stel je raakt zwanger moet je je weer druk maken over het stolsel. Lijkt mij persoonlijk heel naar. Ik heb na een miskraam ook een keer een stuk weefsel gehad wat was blijven zitten. Iets kleiner dan dat van jou, ong. 1 x 2 cm en mijn menstruatie was daarna iets heftiger. Daarna was alles schoon en konden we weer verder. Ik was daarna weer gelijk zwanger, maar dat ging helaas ook niet goed. Maar dat had natuurlijk niks met dat stuk weefsel te maken, want dat was weg.
Hoi! Ik denk dat je gewoon verder kunt gaan, je lichaam beslist. Ik zal hieronder uitleggen waarom ik dat denk, misschien kun je er wat mee.. Ik heb op 2 maart mijn eerste mk (5w) gehad en de maand erop mocht ik gewoon verder gaan. We hebben elke dag geklust en mijn lichaam koos er zelf voor dat het niet kon die maand. De maand erop natuurlijk ook gewoon met ei geklust en ik werd weer zwanger. Helaas wederom een mk (5w2d). Ik geloof heilig dat je lichaam zelf bepaald of het wel of niet kan. Ondanks dat we gewoon verder gaan weet ik ergens diep van binnen wel dat het de komende ronde niet gaat lukken, maar daar heb ik me alvast bij neergelegd. Wat mij betreft is het heel simpel, een vrouw krijgt een vroege miskraam als er iets niet goed is met de chromosomen van het vruchtje (en natuurlijk is er bij sommige vrouwen wat anders aan de hand), dit is natuurlijke selectie. Helaas bestaan er anno 2009 heel gevoelige testen die al vroeg een zwangerschap aangeven, maar dit hoeft niet te betekenen dat het een goed vruchtje is en het lichaam het gaat afstoten voor of tijdens innesteling. In de jaren 80 kon een zwangerschap pas vastgesteld worden 2 weken na NOD. De meeste vrouwen dachten dat hun ongi gewoon was gekomen terwijl ze waarschijnlijk hadden wat wij tegenwoordig een vroege miskraam noemen. Ik geloof niet dat je je in zo'n geval zorgen hoeft te maken en ik denk dat het wachten op volgende ongi vooral is voor vrouwen die vanaf 8 weken of verder als het al een flinke vrucht is een miskraam krijgen waarbij er al sprake is van een goede innesteling en een bloedsomloop en kloppend hartje. Mijn oma en opa vreeen ook altijd wanneer ze zin hadden zonder voorbehoedsmiddel (kerk) en er was niemand die ze tegenhield en ze hebben tussen een paar mk door (waarvan ze misschien nog maar de helft weten) 5 gezonde kinderen op de wereld gezet. We weten tegenwoordig gewoon teveel! Kortom, ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken, je kunt echt niet iets verpesten door gewoon verder te gaan zodra je pijn weg is. Immers, vroeger wisten ze niet beter en de mensheid is nog niet uitgestorven, er zijn meer ouders dan kinderloze stellen. Hoop dat je er wat aan hebt! Heel veel sterkte! xxx Sue
Niet rot bedoelt, maar TS heeft wel een wat ander situatie. Haar baarmoeder is niet schoon na de miskraam en het lijkt me dat je niet opnieuw zwanger wilt worden, terwijl er nog een behoorlijk bloedstolsel zit. Natuurlijk kan je zwanger raken, maar een bloedstolsel kan wel gevaarlijk zijn voor een prille zwangerschap, ondanks dat het wel een gezond vruchtje kan zijn! Haar gynaecoloog adviseert dit haar toch niet voor niks? Persoonlijk zou ik het risico echt niet nemen, want stel je raakt zwanger zit je wel met deze wetenschap.
In jou geval zal ik denk ik idd maar wachten vanwege het bloedstolsel... De kans dat je een miskraam krijgt is nu natuurlijk wat verhoogd doordat er nog een bloedstolsel in zit... Als je je menstruatie hebt gehad zijn deze er als het goed is uit en dan zou je dus weer gewoon zwanger kunnen raken... In principe kan je na een curretage wel meteen zwanger raken en is de kans niet direct verhoogd maar in jouw geval dus wel, dus zou ik even afwachten! Succes meid!
Hoi, Die 10% meer kans op een miskraam is een fabeltje. Ik heb het nagevraagd bij mijn vk, en zij zegt dat het echt onzin is. Verder zou ik als ik jou was 'gewoon' wachten tot je ongesteld bent geweest voordat je weer zonder voorbehoedsmiddelen gaat vrijen, maar volgens mij was je dat ook wel van plan. Misschien is het handig om nu/binnenkort een zw.test te doen. Als deze negatief ism weet je zeker dat er geen/weinig HCG in je urine zit, en dat je waarschijnlijk gewoon weer een eisprong gaat krijgen. Ik heb zelf een test gedaan een dag nadat het vloeien gestopt is, en bij mij was de test negatief. Volgens mijn vk blijft het HCG maar heel kort na de miskraam aanwezig in het lichaam. Groetjes
Snap op het moment niets meer van mijn lichaam. Vrijdag had ik veel bloedverlies, zaterdag nagenoeg niets meer en zondag tot nu verlies ik best wel wat onder andere had ik gisteravond ook veel slijm verlies.Bij het plassen heb ik ook nog steeds kleine stukjes. Maar hoe kan dat nou, mijn baarmoeder is gesloten!! Zou ik toch mijn stolsels aan het kwijtraken zijn??? ZOu het kunnen?? Gisteren zou de art-assistent bellen maar nog niets gehoord. Voor mijn eigen gevoel zou ik toch wel eind van de week nog wel een echo willen om te kijken of de stolsel er toch nog uit is gekomen. Wil zo graag verder !!