hoeveel bloedverlies na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Petra83, 10 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    even een vraag. Sinds vrijdagavond ben ik beginnen bloeden, ik was dan 5 weken ver. Nu verlies ik nog steeds bloed, maar geen klontertjes, en minder veel dan tijdens men maandstonden.
    We hebben gisteren een spoedecho gehad en de gyneacologe kon niet zien van vruchtzakje of zo. ook is er bloed geprikt, daar mag ik morgen voor bellen.
    Ik dacht altijd dat een miskraam gepaard ging met heel veel bloedverlies en pijn? of ben ik nu mis? ik maak me best wel zorgen.

2. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    hai Petra,

Sommigen hebben veel pijn en bloedverlies en anderen voelen helemaal niets. Maar ik heb ook verhalen gelezen dat meiden bloed verliezen, terwijl het vruchtje er nog zat. Dus ik zou morgen even afwachten.

liefs,
    mamaT

3. Trees

Trees Niet meer actief

Heel veel succes morgen!

En om antwoord te geven op je vraag. Het is heel wisselend, maar vaak hoe verder je zwanger bent hoe meer bloedverlies en pijn. Je was nog maar pril zwanger, dus dan verlies je geen vruchtzakje en hoeft het bloedverlies helemaal niet veel te zijn. Ook de buikpijn kan dan meevallen. Het ligt er ook een beetje aan hoe groot het vruchtje is geworden en of hel al wel/niet ingenesteld was.

En wie weet zit het hopelijk nog goed. Is er een kans dat je minder ver bent dan gedacht? Ik zal voor je duimen morgen [-o<

4. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hoi Petra,
    Bij mij begon het hevige bloeden op vrijdagochtend en ik was 5w2d. Ik denk dat bij mij het vruchtje wel was ingenesteld maar niet verder is gegroeid na 5w want de spanning ging ineens van mijn borsten weg. Ik heb tot gisterenmiddag veel bloedverlies gehad en nu is het zelfs minder dan bij mijn ongi (zegmaar gewoon bij een ongi is het 2 dagen veel en daarna 3 dagen minder en dan alleen nog bruine afscheiding). Ik verlies nu ook geen stolsels meer en heb ook weinig pijn gehad (behalve dan emotioneel). Het voelde als een gewone ongi. Ik hoor morgen ook de vk en dan gaan we een inwendig onderzoek doen.

Heel veel sterkte, ik weet dat het moeilijk is. In je hoofd was je alles al aan het plannen, ik weet het...
    Dikke knuff Sue

5. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    bedankt voor jullie antwoorden. Ik weet wel dat het niet goed is, en heb ook geen hoop meer. Ben alleen wat bang dat het toch een curretage moet worden als ik niet genoeg zou bloeden of zo. De gyn sprak ook over buitenbaarmoederlijk, dus ben wel wat bang

6. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tilburg
    Hey Petra,
    De vk zei mij dat ik moest opletten of er een vliesje of vruchtje uit kwam. Er zijn bij mij twee redelijke vliesjes uitgekomen en veel stolseltjes, maar ik weet ook nog niet of dat is waar ik op moest letten. Heb jij ongewone dingen voorbij zien komen?
    xxx

7. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tilburg
    Misschien heb je hier wat aan? Om je gerust te stellen. Ik denk dat het bij mij al getopt was op 5 weken want ineens waren mijn borsten niet meer gespannen. Is er bij jou op een bepaald moment ook iets veranderd in hoe je je voelde?

Oja, mijn vk zei dat als je een bbm zwangerschap hebt je vreselijke pijn tussen je schouderbladen hebt en links of rechts (eierstokken) ondraaglijke pijnen hebt. Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.

xxx

8. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Petra,

Waarom ben je bang voor een curretage?

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    heb al een curretage achter de rug, en ik vond dat nogal een confronterende situatie; maar hoef niet bang meer te zijn. heb net de gyn aan de lijn gehad, men hcg waarden zijn bijna 0, dus inderdaad een vroege miskraam.
    Heb niets abnormaals gezien aan het bloedverlies, geen stolsels, geen vliesjes. maar ja, tis voorbij, volgende ronde maar weer.

Deel Deze Pagina