heldere afscheiding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spotlight, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Beste verloskundigen,

Het is mij bekend dat je tijdens een zwangerschap meer afscheiding hebt dan daar buiten. Nu verloor ik gisteren een beetje heldere dunne (als water) vloeistof. ik denk zelf dat het afscheiding is, maar kan dat zo dun zijn? Mijn afscheiding ruikt zelf altijd al een beetje zoetig, dus hier kan ik niets op baseren. Ik heb het al vaker gehad. Hoe weet ik zeker dat het geen vruchtwater geweest is? Ik heb het tot nu niet weer gehad.

Bedankt voor jullie tijd!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Spotlight,

meestal als de vliezen breken bij deze termijn, komt het er met grotere hoeveelheden uitzetten omdat het hoofjde je bekken nog niet afsluit. Maar dan kan er nog een hoge vliesscheur ontstaan en daar kun je bij elke termijn sijpelend vructhwatervelries van hebben. Bij jou is dit vlgs mij niet het geval en heb je waterige afscheiding. Je kunt het een paar keer hebben en zeker als je er niet toenemende buikkrampen bij hebt zou ik me zeker geen zorgen maken. Wanneer het meer wordt of je krijgt buikkrampen zou ik de vk even bellen. Maar je afscheiding kan idd in de zwangerschap van dik en wittig varieren tot helder en dun als water.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina