enorme jeuk na bevalling ik word er gek van!

Discussion in 'Na de bevalling' started by Nachtzon, Jun 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    Ik heb sinds de bevalling last van rode jeukende uitslag, eerst enkel op mn bovenbenen, nu ook in mn kniën op mn ellebogen/onderarmen en sinds vanavond ook op mn bovenarmen...
    Het is ontzettend lastig en ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen...
    Ik ga nu een douche met menthol pakken, maar vrees dat het niet veel zal helpen...
    Ik ben dmv een keizersnede bevallen en door de antibiotika die ik tijdens de operatie kreeg begon mijn gezicht al dadelijk te jeuken... maar dat kan toch niet nog altijd daarvan zijn...
    is dit herkenbaar voor iemand?

Ik had tijdens de zwangerschap niet echt veel last van jeuk...

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb veel eczeem en het is erger dan voor mijn bevalling(weerstand is natuurlijk lager met die BV) maar heb altijd wel ergens plekjes.

Als jij hier van jezelf niet bekend mee bent zou ik toch even HA bellen. Kan gewoon uitslag zijn waar een schimmel of infectie in is gekomen, dan moet je echt goed smeren eer het weg is(gaat dus niet vanzelf). Is niks ergs aan maar wel handig om even naar te laten kijken voor het helemaal uit de hand loopt!

Succes!!

3. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Dat komt denk ik van de ruggeprik
    Dat is een bekende bijwerking, ik had het ook en een vriendin van me ook
    Mij hadden ze ook gewaarschuwd voor ze hem zette trouwens
    Maar navragen bij de HA of VK kan nooit kwaad!

4. trillian

trillian Actief lid

Jun 21, 2011
    230
    307
    63
    Female
    Omgeving Den Haag
    Ook mijn advies is: ga er mee naar de HA. Het kan nl OOK een allergische reactie op de antibiotica zijn en dan zullen ze dat type antibiotica in het vervolg mijden.

Ik ben zelf allergisch voor bepaalde soorten antibiotica (helaas proefondervindelijk vast moeten stellen :)) en kreeg deze zwangerschap PUPPP dus ik kan beamen dat jeuk echt gekmakend is, zeker wanneer je er niet door kunt slapen.

Tips:
    - wanneer het erg warm is in een koud bad gaan zitten en aan de lucht laten opdrogen (helpt echt maar tijdelijk)
    - koelzalf, dit kun je bij de apotheek zonder recept krijgen, maar ook de HA kan dit voorschrijven
    - wanneer je geen borstvoeding geeft kan de HA je ook histamine tabletten voorschrijven tegen allergische reacties. Dit kunje niet gebruiken wanneer je borstvoeding geeft omdat het je kindje erg suf kan maken, waardoor het risico op wiegendood vergroot wordt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

5. trotseblonde

trotseblonde Actief lid

Feb 25, 2010
    401
    0
    0
    thuismama
    brabant
    ik heb het ook gehad, na bevalling met keizersnee, bij mij bleek het netelroos te zijn, en na een prednison kuur was het snel over, schijnt een overgevoeligheids reactie te kunnen zijn op ruggeprik en alle pijnstilling!
    liefs.

Share This Page