helderrood bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Monique0102, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique0102

Monique0102 Actief lid

23 jul 2011
    108
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Beek en Donk
    Hallo,

Ik ben Monique en ik weet sinds maandag dat ik voor de 3e keer zwanger ben. Ik heb een zoontje van 19 maanden en helaas heb ik ene curretage gehad afgelopen 11 oktober nadat bij 8 weken bleek dat het hartje was gestopt. Bij precies 9 weken is het in het ziekenhuis weggehaald. Nu ben ik morgen dus 5 weken zwanger. Heb op 30 december 2013 een IUI gehad. Afgelopen maandag heb ik mogen testen en toen had een heel licht streepje. woensdag heb ik zelf een test gedaan en toen was er niets te zien en bij de huisarts wederom een licht streepje dus volgens de ass toch echt zwanger. Nu heb ik gisteren wat slijmerig bloedverlies gehad en net na het douchen bij het afdrogen zag ik toch best wel helderrood bloed op mijn handdoek. Ik heb enkel wat lage rugpijn, maar eigenlijk niet heel erg. Verder gene klachten, ja een beetje slap maar dat ben ik eigenlijk al vanaf de curretage omdat ik daarna een liquorlekkage heb gehad. Ik heb net de huisartsenpost gebeld en zij zei dat het 3 dingen kon betekenen:
    1 een innestelingbloeding dus onschuldig
    2 een vroege miskraam dus bij pijn bellen en verder afwachten
    3 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus bij hevige toenemende klachten direct bellen want dan moet er direct ingegrepen worden.
    Verder zegt ze nu niets te kunnen doen.

Aangezien het de vorige keer mis is gegaan ben ik nu erg onzeker. Kunnen jullie mij van mijn onzekerheid afhelpen en mij meer duidelijkheid geven of moet ik toch echt even afwachten?
    Hopelijk krijg ik snel antwoord, want ik vind het nu wel erg spannend allemaal.

Groetjes Monique

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,
    Bloedverlies tijdens de eerste 16 weken van de zwangerschap komt voor bij 1 op de 5 vrouwen. Het zien van bloedverlies is natuurlijk enorm schrikken maar gelukkig wil het niet per definitie zeggen dat het ‘mis’ is. 50% van de vrouwen met bloedverlies krijgt daadwerkelijk een miskraam. Helaas is het echt even afwachten en kan ik je ook niet meer informatie geven.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina