Helderrood dun bloedverlies, 5 weken zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Elzie, Aug 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elzie

Elzie Lid

Aug 9, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen verloskundigen,

Gisteren was ik 5 weken zwanger. Rond een uur of 2 's middags voelde ik wat lopen beneden en toen ik naar het toilet ging zag ik helderrood bloed bij het afvegen. Ik ben als een gek naar huis gefietst en daar bleef ik maar bloeden. Opeens had ik ook geen gevoelige borsten meer, terwijl ik die ochtend niet eens op mijn buik kon liggen en al een week last had van mijn borsten.

Het bloed is helderrood en dun, anders dan bij een menstruatie, dan is het bloed meestal wat dikker. Het is ongeveer evenveel als bij een menstruatie, het blijft vloeien, ook vannacht terwijl ik lag bleef het gaan. Vanochtend dacht ik dat het wat minder was maar inmiddels is het weer aan het vloeien en nog even helderrood als eerst. Ik heb geen krampen en ik heb het idee dat mijn borsten weer wat gevoeliger zijn. Ik lees dat helderrood bloedverlies een indicatie van een komende miskraam kan zijn maar dat een miskraam meestal gepaard gaat met krampen. Ik kan echter niet goed wijs worden bij hoeveel bloedverlies ik uit kan gaan van een miskraam. Is onschuldig helderrood bloedverlies tijdens de zwangerschap meestal maar een beetje bij het afvegen of kan het ook vloeien? Dat ik (nog) geen pijn heb geeft me hoop maar dat het bloed blijft komen maakt me erg ongerust.

Ik hoor het graag, ben er erg onzeker van geworden!

Vriendelijke groet,

Elzie

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo Elzie,

Bloedverlies kan altijd 2 kanten op en er kan pas met een echo bevestigd worden of er nog sprake is van een intacte zwangeschap. Vanaf zes en een halve week kan dit vastgesteld worden (eerder klopt er nog geen hartje dus heb je gen zekerheid). Ik zou even contact opnemen met een verloskundige in de omgeving van je woonplaats (mocht je dit inmiddels nog niet gedaan hebben). Zij kunnen je dan verdere informatie geven en zonodig een echo voor je inplannen. Maar houdt er dus rekening mee dat je mogelijk nog ruim een week zult moeten wachten. Mocht het bloedverlies zo door blijven gaan en ongeveer een week aanhouden zou ik wel rekening houden met een mogelijke miskraam. Blijf het bloedverlies in de gaten houden. Als je een groot maandverband binnen een half uur helemaal vol hebt is het bloedverlies aan de ruime kant en kun je ook het beste even contact opnemen met een verloskundige. Verder raad ik je aan om even geen tampons te gebruiken.
    Sterkte en succes,

Groetjes Gea

Share This Page