6 pond was bij mij makkelijker dan 8 pond, maar dat kwam omdat mijn zoon zn hoofd vast zat en er niet uit kon. Bij deze was ik panisch en hebben ze het hoofdje keer op keer onder de loep genomen om mij gerust te stellen dat het hoofdje normale proporsie heeft
In mijn directe omgeving gezien dat een grote baby niet eerder geboren hoeft te worden... ook die kunnen lekker blijven zitten tot ze er genoeg van hebben van het warme binnenbuikje , zelfs tot een ruime week na de uitgerekende datum!
Mijn 2de dochter is met 35 weken geboren en woog ook al 2700 gram. Nu ben ik 29 weken zwanger en ook dit kindje ligt ruim 2 weken voor qua groei... Helaas heeft mijn 2de dochtertje wel nog in de couveuse en het ziekenhuis moeten liggen tot ik "37 weken" zou zijn geweest. Wilde toevallig vrijdag met mijn verloskundige overleggen of dat nu ook zou moeten omdat ze verwachten dat dit kindje te vroeg komt. Lijkt me nutteloos om tot 37 weken in het ziekenhuis te liggen als alles goed is, toch? Spannende dag voor jou morgen! Suc6!
nou daar had ik t laatst met iemand over en dit schijnt dus niet waar te zijn.. het ligt er maar net aan hoe jou lichaam zich aanpast aan de geboorte van je baby..als je een 6 ponder moet baren maar je lichaam past zich niet goed aan kan dit net zo pijnlijk/moeilijk zijn als een 10ponder baren met een lichaam wat zich heel goed aanpast! zelf heb ik een vrij kleine buik, en mijn vriend en ik waren ook allebei kleine 6ponders dus hoop dat ik niet een te zware krijg!
Met net geen 34 weken was onze uk ook al geschat op 2795 gram. Ik schrok me wild. Zeker omdat de gyn die ik eenmaal had wegens vakantie van mijn eigen gyn, me zei, dat het beleid is om je gewoon uit te laten dragen Dus desnoods tot 42 weken! Ik heb zware bekkenklachten, dus dat baart me ernstig zorgen. Mijn glucose dagcurves waren goed en er is ook geen abnormale hoeveelheid vruchtwater, zodat er geen zwangerschapsdiabetes wordt vermoed. Maar intussen maak ik me toch zorgen...
Ik weet het wel zeker, Kylian werd ook groot geschat (4200 gram) en is lekker blijven zitten tot 42+6 dagen. En woog dus bij geboorte 5000 gram. (gaat je schatting) Deze uk werd met 32+5 geschat op 2500 gram, dat zou bij een draagtijd van 42 weken uitkomen op ruim 9 pond. (ik ben benieuwd). Ook hier het beleid van afwachten tot het spontaan begint met de grens van 43 weken. Mijn glucose tolerantie test was goed, toch had ik te veel vruchtwater in combi met een groot kind wijst dit toch op zwangerschapssuiker. Dus uit voorzorg leven we hier nu suikervrij. Het enige 'risico' dat ik loop is een vroegtijdige bevalling, maar zie mijn banner denk niet dat dat er nog in zit. Groetjes Anita
Echt 43 weken??? En dat terwijl je al eerder een kind van 5 kilo hebt gekregen? Dat vind ik wel heel erg laat zeg.
Ja, daar schrik ik ook van eerlijk gezegd. Ik heb ook een kindje gekregen van 5 kilo bij 42 weken en ga vanmiddag naar de gyn en dan hoor ik tot hoe lang ze mij laten lopen. Sowieso hier niet langer dan 42 weken. Ben je wel vaginaal bevallen pluk? Dat maakt natuurlijk verschil. Ben zelf met een spoedks bevallen omdat Jesper niet door mijn bekken pastte. Poeh, hoop voor je dat je de 43 weken toch niet vol gaat maken.
5 Kilo!!!! *valt flauw* Ik moet er niet aan denken. Maar als mijn wurm zo blijft doorgroeien en ze grijpen niet in, zou dat ook zomaar eens bij mij kunnen gebeuren. BAH. Ik was tot op heden best heel "open" naar de bevalling toe..maar ik ga er nu dus wél tegenop zien!
schik hier best wel van want mijn eerste kindje wog maar 3160 wat dus heel netjes is maar ik ben nu vorige week bij de verloskundige geweest en ze vind dat mn buik 2 weken voorloopt op wat ie noormaal zou moeten zijn dus moet ik donderdag naar het ziekenhuis voor een echo nou nu ben ik helemaal benieuwd wat ze gaan zeggen
donique werd met de echo van 36 weken geschat op ruim zeven pond. en ze zeiden dat ik beter geen maat 56 moest kopen want het zou een groot kind worden. ze is geboren met 38,5 weken en woog toen 3010!!!!!!!!! dus meiden schatting is een schatting hoor het zegt echt helemaal niets!
Klopt het blijven schattingen, het ligt er wel aan of je al eerder grote kinderen hebt gekregen, dan heeft een kind de ruimte om te groeien. Is bij mij het geval. Ik ben van de tweede ingeleid met 38+3 en ze woog 4785 gram bij de bevalling. echt een reusje. als ze die hadden laten zitten tot 40 weken of langer dan had het een spoedkeizersnede geworden. Nu is de bevalling goed verlopen, een klein knipje voor de oren. haha en de schouders gingen wel moeizaam maar vanwege mijn BI was het soepel zat om even te wrikken. niet fijn voor mij maar Nikki heeft er niets aan over gehouden. Nu alweer een kindje die voorloopt op groei. Krijg dus weer groeiecho's en het is zeker dat ze gaan inleiden of zelfs een geplande keizersnede ( hoop ik echt niet) Maar ja meer als afwachten kun je niet doen en tijdens de bevalling heb je toch zoiets van al moet het via mijn neus, dat kind moet eruit. dus het komt goed!
buikomvang zegt niet zo veel. Mijn eerste werd de dag voor de bevalling op ruim 8 pond geschat. Had een giga buik, was 28 kilo gegroeid en uiteindelijk kwam er een klein smurfje uit van 2920 gram en 49 cm. Had overigens wel extreem veel vruchtwater. Bij mijn derde werd hij te klein geschat. Zou 2200 gram zijn bij de geboorte maar woog gelukkig 2810 met 36 week en is hij ook geboren
hoi idd ze schatten maar wat!!!ze dachten bij mij met 35weken een 8 ponder!!!3dagen later beviel ik al en het was een 6ponder!!!tja ik had een hele dikke buik en veel vruchtwater!!was ook paniek met de 25weken, oh je bent veel te dik en de baby is te groot!!!tjee wat een paniek allemaal!!om niks haha.
Het zijnidd maar schattingen...maar vaak zitten ze wel aardig in de richting! Hier werd Finn een paar dagen voor de bevalling op 4100 gram geschat...en toen hij geboren werd was hij 4200! Hier wisten we ook al dat het geen kleintje zou zijn...hij liep al heel de zwangerschap voor...hij wilde wel graag blijven zitten tot 40.6! Ow...en dat bevallen van een klein kindje makkelijker is is niet waar...ik heb in totaal 20 minuutjes geperst en toen was meneer eruit...zonder dat ik uitgescheurd was (alleen een haarscheurtje aan de binnenkant) Mijn vriendin is vandaag bevallen van een meisje van een kilo lichter en die moest met de pomp gehaald worden omdat ze niet wilde...als dat niet zou lukken zou het een keizersnede worden... Het zegt dus echt niets! En grotere kindjes doen het vaak net iets beter...helemaal als ze ook nog eens te laat komen!