Hallo, Ik ben 31 weken zwanger en vanmorgen toen ik in bed lag, leek het ineens of mijn bed aan het trillen was. Toen ik mijn hand op mijn buik legde, leek het mijn buik te zijn. Het duurde gelukkig niet lang, maar ik vond het een eng gevoel. De afgelopen week heb ik wel vaker het gevoel gehad dat ik lag te trillen als ik in bed lag, maar ik heb ook best last van hartkloppingen en een wat benauwd gevoel als ik in bed lig (vooral als ik op mijn zij lig, dan lijkt het allemaal wat "beklemd" te zijn), dus ik dacht dat ik het gewoon zelf was. Dat van vanmorgen was, geloof ik, wel anders. Ik ben een paar dagen geleden op controle geweest en alles was goed, baby zit precies op schema qua groei, mijn bloeddruk was goed. De kleine ligt alleen in een stuit, maar dat heeft er, denk ik, niets mee te maken. Kan het zijn dat de baby trilt? En zo ja, is dat erg? Ik maak me best zorgen , dus ik hoop dat iemand me kan helpen! Groetjes, Garfield
Hoi garfield, Dat zal een vreemde ervaring voor je zijn geweest! Hoe zwaarder je kindje word hoe harder het drukt op jou weefsel en alles wat daar om heen zit. Op het moment dat je op je rug of op je zij ligt kan het kindje net op een plek liggen dat het een zenuw of spiertje afknelt. Omdat je het over trillingen hebt denk ik dat je kindje een zenuw afknelde waardoor de zenuw ging protesteren puur om jou te laten bewegen zodat je kindje van dat plekje ging. Het kan absoluut geen kwaad want je lichaam zorgt heel goed voor zichzelf zoals je merkt! Geniet lekker van je zwangerschap! Imke
Hoi Imke, Hartelijk bedankt voor je antwoord! Ik ben er wel door gerustgesteld. Ik heb het gisterochtend weer 2 keer gehad en vanmorgen heel even, maar het zou inderdaad goed kunnen dat de baby op een zenuw ligt: ik heb het trillen ook alleen maar als ik lig. Ik ben blij dat het geen kwaad kan! Nogmaals bedankt! Groetjes, Garfield