Hele cyclus bloedverlies

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DannyWish, 11 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DannyWish

    DannyWish Nieuw lid

    11 mrt 2024
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hey iedereen,

    Ik (31) heb enkele maanden geleden de diagnose van een laag amh gekregen. (0,2 tijdens pilgebruik, 0.7 drie maanden na stoppen met fsh 6,5) Ik heb voorlopig een duidelijke cyclus waarbij ik op dag 13/14 een positieve ovulatietest in handen heb en op dag 28 mijn ongesteldheid begint. Alleen heb ik ook de rest van de maand last van licht bloedverlies. Ik merk dat na een dag of 4-5 mijn 'echte' menstruatie voorbij is want dan stoppen de krampen en neemt het bloedverlies aanzienlijk af, maar ik blijf licht vloeien tot een dag voor de positieve ovulatietest. Meestal een dag na deze test heb ik een uurtje of twee stekende pijn links of rechts, waarvan ik dan vermoed dat het mijn eisprong is. En de dag erna: pats, weer bloed. En dat houdt zo aan tot dag 28 waarop ik weer krampen krijg en het bloedverlies weer toeneemt.

    Binnenkort heb ik een afspraak bij de fertiliteitsarts en in tussentijd kreeg ik utro waarmee ik mag starten vanaf dag 3 na de ovulatie, maar dan is de bloeding dus al begonnen. Deze maand heeft het bijvoorbeeld na het starten van de utro nog drie dagen geduurd vooraleer het bloeden weer stopte. Ik lees wel vaker dat vrouwen een te korte lf hebben, maar dan gaat het om bloeden op dag 8/9/10. Ik vroeg me dus af of er ook vrouwen zijn die net als ik de ganse maand bloedverlies hadden en of er uiteindelijk een oorzaak/oplossing gevonden werd?

    Mijn huisarts zei dat dit simpelweg hoort bij de vervroegde overgang en dat de enige remedie is om voorlopig terug aan de pil te gaan. Alleen: ook door de pil bloed ik al sinds men 15de heen. Door de jaren al meerdere onderzoeken gehad, maar alles zag er steeds normaal uit dus de afgelopen jaren er maar gewoon mee leren leven. Alleen men hormoonhuishouding hebben ze nog nooit onderzocht omdat ze me te jong vonden om hier al problemen mee te hebben. Alsof daar een leeftijd op staat... o_O
     

Deel Deze Pagina