Baby 8.5 week drinkt slecht!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nen87, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi dames,

Ik zit met een probleem: mijn kleine man drinkt niet goed! Met 7 weken heeft hij zijn 8 weken sprong gehad, dus hier kan het niet aan liggen. Maar sindsdien kost het erg veel moeite om de flessen leeg te krijgen. Tot en met de sprong kreeg hij 6x 140+4 (extra water voor zijn ontlasting die soms wat moeilijk ging). Na de sprong leek dit alleen niet genoeg voor hem te zijn. Ook slaapt hij 's nachts steeds langer, waardoor hij anders te weinig drinkt. Dus we zijn overgestapt op 5 voedingen van 150+5. Daarnaast krijgt hij nu sinds een week pepti in verband met koemelkallergie. Hij drinkt alleen nu zijn flessen steeds niet leeg. Misschien dat 1 van de 5 flessen leeg gaat, verder blijft er 30, maar soms ook 80 staan. Maar hem een keer extra wakker maken voor een extra fles heeft ook geen zin, want dan drinkt hij niet.
    Iemand tips wat we kunnen doen? Ik vind het erg lastig. Hij heeft gelukkig nog goede plasluiers, maar toch maak ik me wel zorgen of hij voldoende binnenkrijgt.

Alvast bedankt!

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ojee verkeerd geplaatst... Sorry mods! Willen jullie em verplaatsen? :)

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Niemand tips of suggesties??

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Onze dochter heeft afgelopen dagen precies hetzelfde gehad. Ook ik maakte me zorgen of ze voldoende binnen kreeg. Ze wordt nl wakker als ze honger heeft maar drinkt vervolgens de fles niet leeg. Want, of ze wil niet meer of ze valt in slaap. Wakker maken dmv kriebelen of een natte washand helpt niet. Verschillende spenen en flessen geprobeerd. Vandaag heeft ze al 4 flessen gehad en ze heeft ze bijna allemaal weer leeggedronken. Er bleef hooguit 10cc achter. Behalve de ochtendfles, die blijft lastig. Ik wacht het gewoon af en ga het niet forceren. Wat ik van meerdere moeders heb vernomen komt het vanzelf weer goed.

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hm zou ik het dan meer bij 'de periode' moeten zoeken dan bij mijn kleine zelf.. Klinkt heel herkenbaar dat hij in slaap valt tijdens de fles. Dan gaat zijn mond stijf dicht en no way dat de speen er nog in komt. Vind het lastig om me er bij neer te leggen, want het maakt me zo onzeker of hij voldoende binnen krijgt..

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn kleine deed dat rond die periode ook en nu weer.
    Ze drinkt nu 5 keer 150 en laat daar ook regelmatig wat van staan (70/50cc)
    Als ze slaapt slaapt ze en ga ik haar niet wakker maken.
    Soms geef ik wel eens een grotere fles.
    Nu ligt ze al sinds 18u te slapen en had ze toen met de fles van 17u 50 laten staan.
    Als ze straks wakker wordt biedt ik een grotere fles aan om te kijken wat ze doet (en stiekem hoop ik dat ze dan ook wat langer slaapt in de nacht ;))

7. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik bied wel elke keer 150+5+nutriton aan en dan zien we wel wat hij leeg krijgt. Het is heel apart, want zelfs als hij bijvoorbeeld maar 100 drinkt, slaapt hij even lang als wanneer hij 150 drinkt. Daar is dus geen pijl op te trekken. Vind het wel erg fijn om te lezen dat meer kindjes zich zo gedragen/gedroegen rond deze periode. Dat geeft me meer het gevoel dat ik niets fout doe, maar dat het er blijkbaar gewoon bij hoort.

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik ben benieuwd hoe het nu gaat.
    Hier is onze dochter 180 graden omgeslagen. Bijna alle flessen gaan leeg!! Gisteravond bij de laatste fles nog 1 x 30/1 extra klaargemaakt omdat ze meer wilde drinken. Dus heeft ze totaal 180/6 gehad. Al met al heeft het een weekje geduurd dat ze wat slechter dronk.

9. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier gaat het nog steeds slecht. Het duurt nu bijna twee weken dus ik maak me wel zorgen. Denk dat hij gemiddeld per dag 550 binnen krijgt, terwijl hij voor zijn gewicht eigenlijk meer moet hebben. Heb vandaag al een verpleegkundige van het cb gesproken en die zei dat zijn lichaam waarschijnlijk moet verwerken wat hij allemaal heeft meegemaakt (kma, eczeem & krampen die hij daarvan kreeg). Maar mijn moedergevoel zegt dat dit het niet is. Kan er de vinger niet op leggen, maar ik heb echt het gevoel dat er toch iets aan de hand is...

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Als je moedergevoel zegt dat er meer aan het handje kan zijn, zou ik gewoon een afspraak maken bij de HA. Die kan in ieder geval kijken of lichamelijk alles is orde is of niet. Volg je gevoel.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Na een paar keer in verschillende situaties de HAP gebeld te hebben, is dit mijn meetpunt. Volgens mij kun jij je er ook aan houden: Als hij voldoende plasluiers heeft, krijgt hij genoeg vocht binnen.
    Sommige kindjes hebben nu eenmaal minder nodig dan anderen.

Als je kindje 8,5 week is, dan ga je toch nog regelmatig naar het CB om te wegen? Houd zijn gewicht en lengte in de gaten en als ook dat gewoon goed blijft gaan, dan hoef je je echt geen zorgen te maken.

En anders misschien niet vollere flessen, maar juist minder volle flessen en dan een flesje tussendoor extra? Of op een andere tijd de fles aanbieden. Je schrijft dat hij stopt met drinken, omdat hij in slaap valt? Misschien moet je dan juist een flesje aanbieden als hij goed wakker is.

12. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    pepti is ook heel bitter vergeleken met gewone voeding mischien vind hij het gewoon niet zooo lekker en moet hij nog ff wennen aan deze voeding?

Deel Deze Pagina