ik heb al de zoekfunctie geprobeert maar ik krijg zoveel topics dus ik stel m'n vraag maar hier. hoeveel dagen kan je last hebben van je eisprong? en is het dan wel een eisprong als je er zolang last van hebt of is het iets anders...innestelling misschien? en als het dan wel je eisprong is is ie dan onderweg/gespongen of geweest?
oh ik heb heel wat dagen last van mijn eisprong. ik heb wel een aanloop van 5 dagen tot een week (dus da is voor de eisprong) en nu na de eisprong heb ik zelfs ook weer steekjes links en rechts. geen idee wat het is, want eisprong is al week geleden geweest maar had ik vorige cyclus ook. dat wordt dan nog wat erger net voor NOD. sommigen voelen er trouwens weinig van. ik heb 1 keer innestelingsbloeding gehad en toen had ik 1 dag behoorlijk wat last. maar verder dus meestal langere periode steekjes.
Van een eisprong kun je erg veel en lang last hebben. Helaas spreek ik uit ervaring. Ik weet pas kort waar mijn maandenlange buikpijn (met vlagen) vandaan komt. Heb al aardig wat bezoekjes aan het ziekenhuis gehad. Door een goed gesprek met een nieuwe huisarts is veel duidelijk geworden. Ik zit nu op dag 7 van de cyclus en er begint al aardig wat spanning in mijn buik te komen. Dit gaat zo door tot de eisprong (vorige ronde was dat dag 16!!) dan wordt de druk minder maar de pijn blijft nog wat dagen doorzeuren. Al met al niet leuk. Van de HA hoorde ik ook dat er al vaker vrouwen waren opgenomen waarbij men een acuute blindendarmontsteking verwachte. Wat ik er zelf over gevonden heb is dat je niet van de pijn moet uitgaan wanneer de eisprong is. In mijn geval weet ik het wel omdat de druk weg valt. Karin
dat wat jij nu zegt heb ik dus in december gehad de dinsdag voor oud en nieuw. het deed zo ineens uit het niets zo'n pijn, dat ik later echt zoiets had van "dit is niet goed" toen heb ik 's avonds uiteindelijk de 1e hulp gebeld maar die verwezen mij naar de huisartsenpost, en vanuit de huisartstenpost ben ik toen gelijk doorverwezen naar de EHBO. daar dachten ze aan de hand van diverse onderzoeken ook dat het om een acute blindendarm ontsteking zou gaan, alle onderzoeken wezen daar in 1e instantie ook op, toen hebben ze de radioloog(geloof ik) erbij gehaald die heeft een scan gemaakt en later een echo, maar omdat ze daar niets op zagen werd ik naar huis gestuurd, en moest ik de dag erna weer terugkomen om dezelfde onderzoeken te ondergaan, omdat ze dachten dat de blindedarm de dag erop wel goed te zien zou zijn (ontstoken). maar behalve dat de bloedonderzoeken wel een infectie uitwezen bleek er op de scan en echo niks te zien van een blindedarmontsteking (die zag er normaal niet vergroot uit), toen werd ik diezelfde dag nog doorverwezen naar de gynocoloog.(de pijn was inmiddels al stukken minder) ook daar weer allerlei onderzoeken , bloed - uitstrijkje etc. er werd wel duidelijk dat ik een ontsteking had aan mijn eierstok / baarmoeder er was een soort cyste te zien. (meer vertelde hij niet) toen heb ik een antibiotica kuurtje meegekregen, moest de 5e januari weer terug voor uitslag van de onderzoeken. die waren toen gelukkig goed, en mocht ik stoppen met de pil. de 25e januari moest ik terugkomen voor controle (even daarvoor had ik weer ongelofelijk veel pijn gehad) en bij die echo bleek dus zo zei de gyn een niet gesprongen eitje te zitten, en kreeg ik duphaston voorgeschreven om de menstruatie te regelen en de boel op rust te houden. nu afgelopen week pas hoorde ik de term pas en bleek het om een follikel cycte te gaan van een dikke 5 cm maar goed op dit moment is alles goed heb sinds afgelopen maand gelukkig geen last meer van de eisprong en de cyste zit er dus ook niet meer, dus mischien dat het nu vanaf deze maand weer goed gaat.. we gaan er weer voor, ik reken dit dus maar nu achteraf voor de 1e echte ronde... geen pijn meer - regelmatige menstruatie dus wie weet deze maand succes in ieder geval, en weet dat het idd heel zeer kan doen, maar bij teveel pijn toch even contact opnemen met je ha
@katootje: die druk wat je omschrijft, heb je dat bij al je normale dagelijkse bezigheden of voornamelijk bij het klussen? Ik merk dit namelijk wel tijdens het klussen. Zo rond mijn eisprong voelt het gewoon wat gespannen en kan doorstoten soms best pijnlijk zijn... Na een paar dagen is het meestal ook gewoon weer weg.
Hihi Ik ben echt geen 8 tot 10 dagen voortdurend aan het klussen....dan gaat er hier een op de vlucht. Vooral met slapen erg vervelend, ik voel me dan net zo'n tuimelaar. Heb het gevoel dat alles te strak zit. Ook het liggen is erg pijnlijk. Autorijden is dan ook helemaal uit den boze. Ik hoop dat het nu ook snel raak is. Ik weet dat je er wat voor over moet hebben maar dit is echt niet leuk meer. Maar we doen ons best!! 8) Ik ben dapper ahum....
Hmm... ja... nu lijkt het wel alsof ik een nimfomaantje ben. Maar dat is niet zo. Niet altijd in ieder geval... Maar wat jij zegt mbt dat krappe... dat bedoelde ik inderdaad. Heb het momenteel dus ook... vanavond maar eens even nimfomaan spelen dan