Hallo, Ik ben nu 23 weken zwanger en nu ismijn buik echt al een tijd kei hard ben wel slank van mezelf en heb hier al weken last van. Ging toch even googlen en kwam wel wat mindere verhalen tegen.. Herkent iemand dit? Het is zeg maar het gedeelte onder mijn navel..
ik heb het meestal ook alleen onder mn navel maar ben wel wat verder... Dan bedoel ik een harde buik, maar heb het niet de hele dag door Als je het niet vertrouwd zou ik toch de vk bellen Mss een blaasontsteking ofzo, zou het wel ff melden
Hier zei de vk altijd dat je best veel harde buiken mocht hebben op 1 dag, als ze maar geen pijn deden. Bij twijfel gewoon je vk bellen hoor!
Het doet geen pijn, heb af en toe wel eens pijn onder in mijn buik maar dat voelt maar als groeipijn het is niet dat mijn hele buik dan zeer doet.. Moet over een paar dagen op controle ga het dan zeker even navragen!
Zodra je een harde buik hebt moet je gelijk rustig gaan liggen het liefst op je zij, als ze niet wegtrekken bij rust; even contact op nemen met de VK.. het is vaak harde buiken komen opzetten in deze termijn als je teveel stress hebt/ je te druk maakt of bij bepaalde bewegingen zoals bukken/tillen/plotseling draaien; goed aan jezelf denken meid
Harde buik is alleen je baarmoeder. Ik heb bv aan het eind van de dag ook een strakke/harde buik. Dan is mijn hele buik rond en hard, maar het is niet zoals de harde buiken die ik ook regelmatig heb. Tijdens een groeispurtje is mijn buik ook vaak hard en strak. Misschien is dit wat jij nu ook voelt, net of je uit je vel springt. Even vragen een de vk, maar ik snap wel dat het gevoel van een hele dag een harde buik ook kan wijzen op een strakke gespannen buik.
Bij een strakke gespannen buik (dat ontstaat door een groeispurt van de baby) helpt meerdere keren olie smeren heel goed! Olie hielp mij beter dan andere buik crèmes. Ik gebruik zwangerschapsolie van Weleda. Ik had rond jou tijd ook harde buiken maar dan savonds. Die hielden dan rustig 1,5 uur aan en dan ontspande het even een paar minuten en dan begon het weer. Hierdoor kreeg ik wel echt spierpijn in mijn buik. In dat geval helpt liggen het beste en rustig aan doen. Het kan ook ontstaan door blaasontsteking. Dus dat kun je ook ff laten checken!
Ik heb ook behoorlijk last gehad van harde buiken! Mijn verloskundige vertelde dat je 10 harde buiken op een dag mag hebben. Ik had er behoorlijk meer dus een urinetest laten doen. Ik had dus een blaasontsteking welke de harde buiken veroorzaakte! Nu nog niet van mijn blaasontsteking af maar de harde buiken zijn wel minder.
Op dat aantal weken mag je gerust harde buiken hebben. Elke bm is namelijk anders. Ze mogen wel niet echt pijn doen, dat zou pas later moeten zijn. Als ze pijn doen zegt onze vroedvrouw hier om iets te eten en te drinken (bm moet "gevoed" worden), een bad te nemen of op je zij te gaan liggen en als het veel pijn doet eventueel een paracetamol te nemen. Dan moet het overgaan. Zoniet, naar de dokter of VK.